کارگردان «آاادت نمی‌کنیم» می‌گوید فیلمی در سبک سینمای رومن پولانسکی ساخته و فیلم حداقل به لحاظ بصری نزدیک به آن گونه سینما است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم «آاادت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان با اشاره به نظر برخی منتقدان درباره شباهت این فیلم به سینمای اصغر فرهادی آغاز شد. خسرو نقیبی منتقد مهمان نشست در این باره گفت : « برخی منتقدان فیلم را در سینمای فرهادی طبقه‌بندی کردند، ولی بی‌انصافی است به خاطر تم مشترک به این فیلم برچسب زده و فیلم را کنار بگذاریم. این فیلم بیشتر وامدار سینمای رومن پولانسکی است، و فضا و ساختار قصه نزدیک به آن سینما است.»

ابراهیمیان در این زمینه نظر منتقد را قبول دارد و می‌گوید که  فیلم خیلی پولانسکی‌وار ساخته شده است، وحداقل شرایط بصری آن نزدیک به آن گونه سینما است. او اعتقاد دارد که سنیما سینماست و برچسب پذیر نیست. این کارگردان محدودیت روایت در ژانر به دلایل اقتصادی و فیلمنامه و اجرا را از دلایل روی آوردن فیلمسازها به  درام‌های اجتماعی می‌داند.

ساره بیات از وسواس و سخت‌گیری‌های به جای ابراهیم ابراهیمیان در کار می‌گوید و این که در تک‌تک پلان‌ها با اعتماد به این کارگردان خودش را به او سپرده است. بیات پیش از فیلمبرداری چند جلسه درباه نقش خود با سلطانی و ابراهیمیان صحبت کرده و با تعامل ایجاد شده سرصحنه به اتفاقات مدنظر آن‌ها رسیده است.

در این جلسه یادی هم از یدالله نجفی می‌شود. پیمان جعفری تهیه‌کننده فیلم با بغض و چشمانی پراز اشک یاد او را گرامی‌ می‌دارد و می‌گوید : «این فیلم ابراهیم ابراهیمیان است و لاغیر»

حال نوبت شهرام اخلاص‌پور مدیر پروژه «آاادت نمی‌کنیم» می‌رسد که درباره اشارات اخیر به شباهت‌ فیلم به سینمای فرهادی صحبت کند. اخلاص‌پور در این باره گفت : « شباهت به سینمای فرهادی عیب نیست. او از مفاخر مملکت ماست و فیلمسازی تحسین‌شده در سطح جهان است. اما شباهت این فیلم به سینمای فرهادی جای سوال دارد.» او این فیلم را خروجی گروهی جوان و زبده می‌داند و اعتقاد دارد که این گروه هر موضوع دیگری را هم انتخاب می‌کرد، نتیجه کار به همین خوبی می‌شد.

«در این فیلم ترجیح استفاده حداکثری از نور طبیعی بوده است»، این گفته شهرام برازنده مدیر فیلمبرداری «آاادت نمی‌کنیم» است. او که از یک سال پیش از آغاز فیلمبرداری با فیلمنامه درگیر شده است از تعامل خود با کارگردان فیلم در این مدت می‌گوید. این فیلم دومین همکاری برازنده با ابراهیمیان است.

حامد ثابت آهنگساز «یحیی سکوت نکرد» کار آهنگسازی این فیلم را برعهده دارد. ثابت که این موسیقی این فیلم را بهترین کار خود تا این لحظه می‌داند، گفت : « تفاوت موسیقی «آاادت نمی‌کنیم» با تمام کارهای قبل من این است که آهنگسازی آن ساراند طراحی شده است و من پیش از این موسیقی را استریو طراحی می‌کردم. موسیقی در بخش‌هایی از فیلم در باندهای مختلف حرکت می‌کند.»

ابراهیمیان درباره فیلمنامه این فیلم گفت : «نوشتن فیلمنامه این اثر یازده ماه کار برده است و سعی کرده که از ممیزی‌های سینمای ایران تا حد امکان عبور کند.» او در ادامه با اشاره به جزئیات و دقت فیلمبرداری اثر گفت از حرکت روبه‌جلوی برازنده از زمان نخستین همکاریش با او شگفت‌زده است.

این کارگردان از شرایط مناسب تولید می‌گوید و اعتقاد دارد فیلمسازان نباید فیلم خود را قربانی جشنواره کنند، چیزی که معمولا به دلیل شرایط اقتصادی و فرهنگی اتفاق می‌افتد.

در پایان جلسه ساره بیات روی یک کاغذ می‌نویسد :«بچه‌ها خسته نباشید» و رو به خبرنگاران می‌گیرد.

۵۸241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    8 0
    حرف صحیح رو آقای اصلاح پور زدن . چه اشکال داره فیلمی شبیه کار استاد فرهادی باشه که نامزد 1 اسکار بوده و اسکار فیلم خارجی رو هم برده