۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
جامعه نیازمند تقویت نگاه نقادانه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: نگاه جزیره ای راه به جایی نخواهد برد و جامعه، نیازمند تقویت نگاه نقادانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فیروز فاضلی صبح چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری فجر در رشت افزود: سیاه و سپید دیدن، نقادی نیست بلکه در نگاه نقادانه می بایست نکات مثبت را بارز و کاستی ها را برای توسعه و وسعت زدود.

وی اظهار کرد: فرهنگ و هنر عرصه همدلی است و آنانی که همدل نمی شوند، باید ایزوله شوند و هیچ پرنده ای با یک بال، قدرت در نوردیدن نخواهد یافت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پیشینه غنی گیلان در عرصه فرهنگ و هنر تصریح کرد: این پیشینه مدیون گام نهادن در راه های کم گذر و پر تلاش بوده و راه های پر گذر راه به جایی نخواهد برد.
وی اظهار کرد: تنها اکتفاکردن به پیشینه کافی نیست و باید این راه غنی ادامه یابد که به نظر می رسد جامعه فرهنگ و هنر گیلان با گام نهادن در راهی سخت و کم گذر، در مسیر هستم هستم حرکت کرده و امیدواریم با همدلی و اتحاد این مسیر به خواهیم بود، بیانجامد.
ترجیح بر این است تا رفع نواقص، تالار مرکزی رشت افتتاح نشود
فاضلی در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت ٩٠درصدی تالار مرکزی رشت اشاره کرد و افزود: بر اساس بازدید و اعلام نظر ١٠ گروه از اهالی فرهنگ و هنر استان، ترجیح بر این است تا رفع کامل نواقص این تالار افتتاح نشود.
وی ادامه داد: بر اساس رصد لحظه به لحظه، ارائه ٦٢گزارش به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان و اهتمام ویژه وزیر به نظر هنرمندان، فعلاً پروسه افتتاح تالار مرکزی رشت انجام نمی شود.
کلنگ احداث تالار مرکزی فرهنگ و هنر رشت در کنار بوستان ملت در سال ٨٦ به زمین زده شد اما این طرح که قرار بود پس از سه سال به بهره برداری برسد، با گذشت نزدیک به هشت سال، هنوز به اتمام نرسیده است.
در این تالار که از زیربنای ١٢ هزار مترمربعی برخوردار است، دو سالن اصلی و استاندارد ویژه اجرای تئاتر و کنسرت های موسیقی و دو سالن تمرین برای گروه های تئاتر و موسیقی درنظر گرفته شده است.
فاضلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش این اداره کل برای دریافت نشان درجه یک (معادل مدرک دکترا) فرهنگ و هنر برای دو هنرمند استان خبر داد که یک مرحله دیگر از این فرآیند، هنوز باقیمانده است.
وی همچنین اجتماعی و جمعی شدن شدن را از ویژگی های هنر خواند و گفت: هنری که اجتماعی نشود، هنر نیست.
جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت همزمان با آغاز دهه فجر با همایش گرامیداشت ٢٦شهید انقلاب اسلامی این شهرستان آغاز شد و در روزهای فجر، ٢٢برنامه فرهنگی و هنری در بخش های گوناگون همچون تئاتر، تجسمی، فیلم ، عکاسی، شعر انقلاب، داستان ، صنایع دستی و ... به مخاطبان ارائه کرده است.
این جشنواره با همکاری فرمانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، ادارات میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و آموزش و پرورش ، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان و هنرستان زینبیه برگزار شده است.
در مراسم اختتامیه این جشنواره ٥٠ هنرمند استان گیلان مورد تجلیل قرار گرفتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =