منطقه شمالشرق جایگاه دوم بهینه سازی مصرف انرژی را کسب کرد

دبیر کمیته بهینه سازی منطقه شمالشرق از اهتمام برای اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی در این منطقه خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین عباس حسین پور با اعلام خبر بالا گفت: این منطقه در بهینه سازی مصرف انرژی از بین مناطق 12گانه شرکت، موفق به کسب مقام دوم شد.
وی اجرای راهکارهای بهینه‌سازی انرژی، اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی‌های نو را برای مقابله با تهدیدات کاهش منابع و آلودگی‌های زیست محیطی ضروری دانست و ادامه داد: فعالیت‌هایی که به منظور مدیریت در مصرف انرژی انجام می‌شود باید منجر به کاهش مصرف، کاهش تلفات و افزایش بهره‌وری شود.
حسین پور اجرای طرح‌های ارزیابی کیفی و زیست محیطی منابع آب مصرفی، نصب سیستم تامین توان الکتریکی با استفاده از صفحات خورشیدی در ایستگاه حفاظت کاتدیک، توسعه انرژی‌های نو در قالب طرح نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در برخی مراکز و ساختمان‌های منطقه، نصب سیستم‌های هوشمند سرمایشی و گرمایشی، نصب لامپ‌های LED فوق کم مصرف، اجرای پروژه اصلاح الگوی مصرف در برخی ساختمان‌ها و... را از مهمترین دلایل کسب این موفقیت دانست.
به گفته وی کنترل و پایش تجهیزات مصرف کننده، استفاده از انرژی‌های برگشت پذیر، تاثیر انگیزه‌های اقتصادی و افزایش کارایی، فعال سازی کمیته‌ها و کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی در منطقه، تکمیل بانک اطلاعات انرژی در بهینه سازی، استفاده از شیرهای مجهز به چشمی الکترونیکی یا سیستم پدالی، حذف لامپ‌های پر مصرف، استفاده بهینه از فضاهای اداری موجود و انطباق آن با استانداردهای مربوطه، تقلیل هزینه‌های مربوط به مصرف آب، برق و گاز در ساختمان‌های اداری و منازل سازمانی با توجه به پایش‌های انجام شده در زمینه کاهش هزینه‌ها، نصب سیستم تامین توان الکتریکی با استفاده از صفحات خورشیدی در ایستگاه حفاظت کاتدیک و... بخشی از مهمترین اقدامات این کمیته برای کسب عنوان دومی بود

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =