تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید ما امروز بر سر کاهش فوریِ خشونت‌ها توافق کردیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی شکست دیپلمات‌هایی که در نشست مونیخ تلاش داشتند بر سر آتش‌بس برای متوقف کردن جنگ داخلی سوریه به توافق برسند، ولی در عین حال توافق کردند که روی جزئیات اجرای طرحی موقت برای ترک مخاصمه در سوریه طی هفته‌ی آتی کار کنند، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان، امروز جمعه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: فقط پس از گذشت چند روز، ما خواهیم دانست که آیا پیشرفتی در این خصوص حاصل خواهد شد یا نه. فقط وقتی ما تغییراتی در دو زمینه‌ی کمک‌های انسانی و کاهش درگیری‌های نظامی مشاهده کنیم، معلوم خواهد شد که آیا پیشرفتی به دست آمده است یا نه.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: ما نه تنها درباره بهبود کلی شرایط انسانی در سوریه به توافق رسیدیم، بلکه توافق کردیم که اولین انتقال کمک‌های انسانی در تعطیلات آخر هفته (شنبه و یکشنبه) انجام شود. در ضمن، ما امروز بر سر کاهش فوریِ خشونت‌ها توافق کردیم، که احتمال دارد، ظرف هفته‌ی آتی، منجر به برقراری آتش‌بس شود. این آتش‌بس، میان سربازان سوریه و نیروهای مخالف صورت خواهد گرفت.

همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در مونیخ به خبرنگاران گفت: ما به اجرای کامل قطعنامه سازمان ملل که به اتفاق آراء در ماه دسامبر به تصویب رسید، متعهد هستیم.

وی افزود: اکنون آزمایش واقعی آنچه ما بر سر آن امشب به توافق رسیدیم آغاز می‌شود. با این حال، به نظر من این مثبت است که ما به این نتیجه‌ی مشترک رسیده‌ایم و همه‌ی ما، متحدانه و متعهدانه، به آن پایبند هستیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =