۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
نشان مهربانی

مدتهاست که پوشش و بلکه بزرگنمایی پرخاش ها و رویارویی مسوولین؛ برای رسانه ها جذابتر از مهربانی ها و همدلی هاست.

اتفاقا گویا هر چه رسانه بزرگتر و عمومی تر، این جذابیت هم بیشتر است! تعبیر غلطی از "ارزش برخورد"؛ که یا حاصل تلاش مدیران کم تجربه برخی رسانه ها برای جلب مخاطب است و یا بدتر، نتیجه تعهدی است که برخی مدیران رسانه ها برای بقا به سرمایه گذاران رسانه سپرده اند.

وقتی تصویر را دیدم، به این فکر کردم که اگر همه مسوولین چنین نگاهی به هم داشته باشند و مردم هم از طریق رسانه ها این محبت و همبستگی را مشاهده کنند؛ چقدر در انسجام اجتماعی، توسعه اعتماد عمومی و امید آفرینی موثر است. و طبعا این روحیه وقتی به فرهنگ عمومی تبدیل شود، منازعات کاهش می یابد و فهرست سنگین آسیبهای اجتماعی سبک تر می شود.

در مراسم تجلیل از مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان (دوشنبه ۱۹ بهمن) آقای اکبر توکلی، عکاس خوب خبرگزاری ایرنا لحظه زیبایی را شکار کرده است. سردار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع که لحظه ای پیش نشان درجه یک شجاعت بر سینه اش نشست، بر پیشانی همکار خود در کابینه، دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت (که برای تبریک او را در آعوش کشیده بود)؛ بوسه زد. به رسم اخوت، به نشان مهربانی.

حقیقتش، یاد دوران دفاع مقدس افتادم. چه؛ هر دوی این عزیزان از دلاوران نام آور دوران ایثار و شهادت بوده اند. کاش در موقعیتی که جامعه ما از نزاعها و کشاکش های بی نتیجه و مضر آزرده است؛ رسانه های ما به چنین صحنه هایی بیشتر توجه کنند. و به جای رویارویی ها، مهربانی ها را برجسته کنند. این، یادآور "مسوولیت اجتماعی" است؛ رسالت مهجور رسانه ها.

نشان مهربانی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =