کاپیتان سابق تیم ملی به نحوه برگزاری جلسه با اینفانتینو و همینطور میهمان های دعوت شده انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جواد نکونام درباره غیبت چهره های فوتبالی در جلسه با اینفانتینو می گوید: «اهالی اصلی فوتبال مربیان و بازیکنان هستند؛ کسانی که جنسشان از فوتبال است و فکر می کنم آنها باید همیشه در اولویت باشند و بعد از آن مسائل پزشکی، بازاریابی و ... در اولویتهای بعدی قرار می گیرند. در واقع افراد اداری و کناری فوتبال باید در خدمت فوتبال باشند نه اینکه فوتبال در خدمت آنها قرار بگیرد. به همین خاطر مهم بود که بازیکنان و مربیان فوتبال که دلسوزان این رشته هستند در این چنین جلسات و به ویژه این جلسه خاص شرکت می کردند.» او ادامه می دهد: «نباید فراموش کنیم که اینفانتینو در حال حاضر دبیرکل یوفا و یکی از نامزدهای اصلی انتخابات فیفاست و در حال حاضر مشغول مبارزه با فساد در ارکان فوتبال است. به همین دلیل اصلا او به ایران آمد و مطمئنم به همین دلیل است که چهره‌های بزرگ فوتبال دنیا مثل سرآلکس فرگوسن، زیدان و فیگو از اینفانتینو حمایت می کنند تا مشکلات کلی فوتبال حل شود.»

نکونام با بیان اینکه بازیکنان فوتبال و پیشکسوتان باید در اولویت باشند، می گوید: «به همین دلیل فکر می کنم مهم بود که از تمامی اعضای خانواده فوتبال در آن جلسه حضور پیدا می کردند. افرادی مثل علی دایی، افشین پیروانی، کریم باقری، احمدرضا عابدزاده، مهدی مهدوی کیا، حسین فرکی، وحید هاشمیان و ... باید دعوت می شدند. افراد دیگر تنها کارمندانی هستند که باید فقط در مسائل اداری در خدمت فوتبال ما باشند.»
او در پاسخ به این سوال که اما اینفانتینو قصد مدیریت بر فیفا را دارد و شاید اینطور به نظر برسد که دلیلی برای حضور بازیکنان یا مربیان در چنین جلسات مدیرینی وجود ندارد، می گوید: «بله درست می گویید اینفانتینو نامزد مدیریت بر یک سازمان جهانی است، آن هم فدراسیون جهانی فوتبال و نه سازمان جهانی بهداشت یا سازمان جهانی تجارت. دقیقا به همین دلیل است که گفتم باید بازیکنان و مربیان که دلسوزان واقعی این رشته هستند باید در جلسه با اینفانتیو شرکت می کردند. قسمت اصلی فوتبال از بازیکنان و مربیان شکل گرفته و افراد دیگر تنها جزوی از این رشته ورزشی هستند.»
نکونام همچنین درباره مرکز تخصصی تمرینی تیم‌های ملی که اکنون به مرکز پزشکی تبدیل شده است، می گوید: «من خودم شاهد شروع و ساخته شدن این مرکز بودم. این مرکز از ابتدا هیچ وقت قرار نبود تبدیل به مرکز پزشکی شود اما متاسفانه یکسری با سوءاستفاده کاربری این مرکز تخصصی تمرینی برای تیم‌های ملی را تغییر دادند. این مرکز می توانست نقطه ثقلی برای پیشرفت فوتبال ایران باشد. تمام ما بازیکنان شاهد ساخت این مرکز بودیم اما متاسفانه یک فرد با همکاری افرادی درون فدراسیون فوتبال در حال از بین بردن پروژه ای هستند که می توانست خیلی برای فوتبال ایران مفید باشد.»


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    41 4
    ترابيان و افاضلي و هراتيان مساوي نابودي فوتبال ايران
  • atii A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    22 1
    ای بابا عجب داستانی شد اومدن این اقا