سه مدال طلا و دو برنز برای کشتی فرنگی ایران در روز اول

در پایان روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا امیر قاسمی منجزی در وزن 130 کیلوگرم, مهدی علیاری در وزن 98 کلیوگرم و رامین طاهری در وزن 80 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل چوئئ از کره جنوبی صفر بر سه باخت و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال زیدوند برای کسب مدال برنز مقابل گائو گان ژانگ از چین با نتیجه 5 بر 2 به برتری دست یافت و به مقام سوم رسید. در این وزن چوئی از کره جنوبی و آسخات ژانبیروف از قزاقستان اول و دوم شدند.

در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری در دور نخست رابع خلیل از فلسطین را با نتیجه هشت بر صفر شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه دو بر صفر جون جی نا از چین را مغلوب کرد، اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه چهار بر شش مغلوب دوژان کارتی کوف از قزاقستان دارنده مدال برنز جهان در سال 2015 شد و به دیدار رده بندی راه یافت.، وی برای کسب مدال برنز مقابل شرمت پرمانوف از ترکمنستان دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی 2014 با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و سوم شد.کارتی کوف از قزاقستان و دلیش جان توردیف از ازبکستان در این وزن به ترتیب صاحب مدال طلا و نقره شدند.

در وزن 80 کیلوگرم رامین طاهری در مسابقه نخست یویا می تا از ژاپن را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی آشیت دل محمداف از قزاقستان را با نتیجه 3 بر 3 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. طاهری در این مرحله دن هیو از ویتنام را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی دیدار پایانی شد.وی دیدار فینال آی شان از چین دارنده مدال نقره آسیا را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری در دور اول ارسلان ساپار ممداف از ترکمنستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد.، وی در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 محمد ابراهیم عبدالفتاح کشتی گیر مصری الاصل تیم بحرین را مغلوب کرد.،علیاری در مرحله نیمه نهایی مقابل سنگ جون کیم از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به دیدار نهایی راه یافت. وی در دیدار فینال هاردیپ از هند را با ضربه فنی شکست داد و قهرمان شد.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر کاظم بایف از قزاقستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مامین جان عبداله یف از ازبکستان را با نتیجه سه بر صفر مغلوب کرد. وی در دیدار فینال مرات رامانوف کشتی گیر مطرح قرقیزستانی و دارنده دو مدال برنز آسیا را با ضربه فنی شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

مسابقات سه وزن دوم و پایانی فردا(پنج شنبه) برگزار می شود.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =