میزان نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک در جنوب غرب ایران طی امروز و فردا خبر داد.

احد وظیفه با بیان اینکه وزش باد شدید جنوب شرقی تا جنوبی (40 تا 60 کیلومتر بر ساعت) بر روی شبه‌جزیره عربستان تا عراق و غرب و جنوب غرب ایران طی امروز و فردا رخ خواهد داد، اظهار کرد: این شرایط موجب وزش باد شدید و گرد و خاک غلیظ در شمال عربستان، عراق و جنوب غرب ایران خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: موج دوم گرد و خاک که بتدریج از امروز استان‌های نوار غربی ایران را در بر خواهد گرفت، انتظار می‌رود که کانون تولید گرد و خاک علاوه بر شمال شرق عربستان، بتدریج نواحی مرکزی تا شرقی عراق و سپس جنوب استان خوزستان باشد.

به گفته وظیفه، با ورود تدریجی جبهه هوای سرد از بعدازظهر فردا چهارم اسفند، منطقه شمال غرب تا جنوب غرب کشور با بارندگی همراه خواهد شد که دامنه منطقه بارندگی تا روز چهارشنبه به استان‌های مرکزی و دامنه‌های البرز نیز گسترش یابد، همچنین بیشترین بارش سه‌شنبه شب تا چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس در استان‌های ایلام، شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و با شدت کمتر در مناطق جنوبی آذربایجان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با وزش باد شدید طی امروز و فردا مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس بویژه سواحل خوزستان و شمال بوشهر مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران امروز، نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، همراه با باد و گرد و خاک و فردا، باد و گرد و خاک، در اواخر وقت نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

امروز؛ بارش در 6 استان

همچنین سرکرده، کارشناس هواشناسی گفت: امروز در استان های ایلام و خوزستان بارش خواهیم داشت و این بارش ها به استان های لرستان ، شمال خوزستان ، چهار محال و بختیاری و آذربایجان شرقی و غربی می رسد.

سرکرده افزود: فردا برای استان های ایلام و لرستان بارش در حدود 60 میلی متر پیش بینی شده است.

گفتنی است اداره کل بحران استانداری خوزستان ستاد بحران استانداری خوزستان نسبت به وقوع گرد و غبار و تندباد از بعداز ظهر یکشنبه تا روز دوشنبه در استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: فرمانداران نکات و توصیه های بهداشتی لازم به شهرندان را از طریق صدا و سیما و رسانه های محلی اعلام کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 512501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =