تعظیم آمازون در برابر اف بی آی با نابود کردن سیستم رمزگذاری خود

درحالی‌که اپل اعلام کرده به‌هیچ‌وجه با اف بی آی برای خوانش دیتای کاربران همکاری نخواهد کرد، آمازون خبر حذف سیستم رمزگذاری روی سیستم‌عامل خود، Fire OS را منتشر کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، این حرکت آمازون موردانتقاد شدید از سوی محافل آی تی که در برابر اف بی آی ایستاده‌اند مواجه شده و مدیران آمازون در برابر این حرکت به سایت ورج گفته‌اند که این تصمیم 6 ماه پیش‌گرفته شده بود و ربطی به الآن و داستان اپل ندارد.

رمزگذاری روی اندروید از لالی پاپ شروع‌شده و اما سیستم‌عامل مختص آمازون که روی تبلت‌ها و گوشی هوشمندش نصب است، سیستم‌عامل فایر او اس است که اگر کاربری بخواهد آن را به نسخه 5 ارتقاء دهد با پیام حذف سیستم رمزگذاری روی حافظه آمازون مواجه خواهد شد.

آمازون به این کار دیتای کاربران را به‌راحتی در اختیار سارقان نیز قرار می‌دهد و اگر سارقی ابزار مرتبط را بدزدد، به‌راحتی می‌تواند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند.

از سوی دیگر اغلب کاربران با شنیدن این خبر ضمن ابراز نارضایتی از آمازون، گفته‌اند ترجیح می‌دهند با محصولات سخت‌افزاری این کمپانی خداحافظی کنند و حتی برخی اعلام کرده‌اند که به خاطر باز گذاشتن دیتای کاربران و نقض Privacy به دادگاه شکایت خواهند کرد.

فایر او اس آمازون، مبتنی بر اندروید نوشته شده و روی گوشی و تبلت آمازون، کتابخوان الکترونیکی کیندل فایر و تلویزیون آمازون نصب است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 516313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    2 5
    با شرافت به همه میگن .