۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶

تسنیم به نقل از رییس شورای رقابت نوشت: خودروسازان احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند، اما شورای رقابت در این باره هیچ تصمیمی نگرفته است.

رضا شیوا  درباره احتمال افزایش 10 درصدی قیمت خودرو که اخیراً از سوی شرکت‌های خودروسازی مطرح شده است، اظهار داشت: هنوز شورای رقابت تصمیمی برای تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نگرفته و این موضوعات بیشتر در حد پیش‌بینی است، البته امروز بازار خودرو در شرایط رکود قرار گرفته و شرکت‌ها با بیان این صحبت‌ها سعی در تحریک تقاضا در سطح بازار دارند.

وی با بیان اینکه تعیین دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای زیر 1500 سی‌سی که رقیبی در بازار داخل ندارند، همچنان توسط شورای رقابت تعیین می‌شود افزود: هرساله بانک مرکزی شاخص تورم و دیگر شاخص‌های آماری را به شورای رقابت ارائه می‌کند و این شورا با توجه به این شاخص‌ها اقدام به تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو می‌نماید.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: هم‌اکنون اعضای شورای رقابت تغییر کرده و باید ببینیم که در سال آینده آیا اعضا با دریافت شاخص‌ها تمایلی به تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو دارند، یا خیر، بعد از بررسی این موضوع تعیین قیمت‌ها را انجام خواهد شد.

شیوا با بیان اینکه امروز بازار در شرایط رکود قرار دارد، گفت: با وجود آنکه در سال آینده نرخ دستمزد افزایش پیدا کرده و نرخ تورم نیز کاهش پیدا کرده است، نمی‌توان پیش‌بینی‌ در مورد قیمت خودرو کرد بلکه باید شورای رقابت ضمن بررسی دستورالعمل و با دریافت شاخص‌های آماری اقدام به بررسی این موضوع کند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    74 0
    "خودروسازان احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند" کجای دنیا برای تحریک تقاضا قیمت رو بالا می برن ؟ حتی دستفروشان ساده هم می دونن که باید برای فروش بیشتر آتیش به مالشون بزنن از فردا باید فریاد بزنن بدو بدو آتیش زدم به مالم 10 درصد گرونش کردم بدو تا تموم نشده ها
  • احسان IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    60 0
    این دیگه واقعا مسخرست....فقطم قصدشون تحریک تقاضادر سطح بازاره...آخه تا کی میخوان این ماشینای بی کیفیتشونو با چندین برابر قیمت به مردم تحمیل کنن؟
  • علی A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    62 0
    خودرو سوزها چرا فقط برای تحریک تقاضا فقط به افزایش قیمت فکر میکنن یه بار هم برای افزایش تقاضا به کاهش قیمت فکر بکنن دیکه ...
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    53 0
    هرروز نزول کیفیت و صعود قیمت.اینست اقتدار خودروسازی ما
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    52 1
    باباجان چه خبره هر سال هرسال افزایش قیمت؟؟؟ ۱۲ درصد حقوق رو افزایش میدن از فرداش شروع میشه برق و آب و گاز و ماشین و مواد خوراکی و ..... نه اینکه حالا خیلی کیفیت داره مدام هم افزایش قیمت میدن..
  • اذربایجانی A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    24 0
    این جمله که برای تحریک مصرف کننده برای خرید 10 درصد درخواست افزایش قیمت خودرو را دادند توهین به شعور مصرف کنندگانه
  • بدون نام ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    17 0
    بنابر تجربه چندسال گذشته حق دارن بگن افزايش قيمت براي تحريك بازار. وقتي تورم رو 40% بود ملت هجوم ميبردن واسه خريد. وقتي پرايد روزي صد تومن گرون ميشد همه از ترس قحطي ميخريدن!!! حالا كه تا حدودي بازار به ثبات رسيده كسي تمايل نداره، ميدونن ملت فقط به شوق گروني و قحطي خريد ميكنن!!! پس قيمتارو باز بالا ميبرن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    17 0
    وقتی رقابتی نباشه نتیجش همین یکه تازی صنعت خورو سازی هاست
  • رسول IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    5 0
    میمون هر چه زشت تر اطفارش بیشتر
  • حمید DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    1 6
    خودرو صد درصد سال بعد گرونتر میشه و هیشکی حریف این خودروسازها نخواهد شد.
  • ehsan A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    4 1
    با گرون کردن ماشین گور خودشونو میکنن پس نمایش بده خبر انلاین فقط فیلتر
  • سید۲ A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    4 0
    مدیران شرکتهای خودرو سازی ما آنقدر مدیرند و آنقدر با علم و اطلاع از دانش اقتصاد هستند که راه رو عوضی میرند . می بینه بازار رو می بینه جیب مردم رو باز از رو نمی ره داد میزنه بقول دوستی که در بالا نظر گذاشته : آتیش زدم به مالم بدو گرونش کردم . بذار تو انبار حالشو ببر
  • جاویدان IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    0 0
    نقشه کشیدن تا خودروهایی که قرار مونتاژ بشه گرون تر بدن دست مردم. از همون اولم معلوم بود که قیمتهای اعلامی چیزی جز بازی با افکار مردم نیست.