وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای ویتنامی خود با اشاره به گسترش سطح همکاری ها بین دو کشور اظهار کرد: برای گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث و گفت و گو شد تا در آینده شاهد افزایش همکاری های دو جانبه باشیم.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نویون بک سون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ویتنام به دیدار دکتر محمود واعظی رفت در این دیدار دو طرف بر گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کردند.

دکتر واعظی در این دیدار اظهار کرد: درباره ارتقای زمینه های همکاری گفت‌وگو کردیم، مجموع صحبت های ما پیرامون 10 محور نرم‌افزاری، دولت الکترونیکی، اینترنت و امنیت سایبر، تبادل متخصصان حوزه IT، همکاری های مشترک پستی، تجارت الکترونیکی، همکاری های فضایی و ماهواره‌ای، همکاری در مجامع بین‌المللی، سرمایه‌گذاری متقابل بخش خصوصی در ایران و کشور ویتنام بود که امیدواریم در آینده شاهد گسترش روابط در این زمینه ها باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: افراد متخصصی در این زمینه ها مشخص شدند تا بر روی این موارد فعالیت های مشترکی را انجام دهند تا بعد از آن یادداشت تفاهمی نیز در ارتباط با این موضوعات امضا شود.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: هر دو کشور در زمینه اینترنت، تحقیق و توسعه، فضایی و پست فعالیت های خوبی انجام داده اند و امیدواریم در آینده شاهد توافقی پنج ساله در زمینه همکاری های مشترک با کشور ویتنام باشیم.

نویون بکسون وزیر ارتباطات ویتنام هم با ابراز امیدواری از افزایش سطح همکاری ها با ایران اظهار کرد: بسیار خوشحالم که با همتای ایرانی خود دیدار و مذاکره کردم؛ این دیدارها باید به توسعه همکاری ها در زمینه اینترنت، امنیت سایبر و مواردی که اشاره کردند، منجر شود.

وی افزود: باید رویه ای فراهم شود تا شرکت های خصوصی ایرانی و ویئتنامی فرصت حضور در کشور مقابل و سرمایه گذاری را داشته باشند. ایران از زمان جنگ ویتنام بسیار حامی ما بوده و امیدواریم این روحیه در ارتباط با ما همچنان حفظ شود.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =