تسنیم نوشت: رئیس مجلس تصریح کرد: هدف از اعمال جریمه بازدارندگی است و قرار نیست از افزایش جریمه ها پولی نصیب کشور شود.

علی لاریجانی شب گذشته در برنامه تلویزیونی سفر بخیر با بیان اینکه ترافیک کاری مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال با ترافیک خیابان ها و جاده ها از جهات مختلف مشابه است، گفت: روزهای پایانی سال بحث مسائل بودجه ای و مسائلی که باید تا آخرین لحظات پیگیری کرد، ترافیک کاری مجلس را افزایش می دهد.

مهم‌ترین‌اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی  در برنامه سفر بخیر به این شرح است:

** موضوع تصادف رانندگی در کشور عوامل مختلفی دارد، گاهی جاده های نامناسب در کشور عامل بروز تصادفات است و یکی از اولویت های کاری مجلس و دولت ایمن سازی راه های کشور است که در حال حاضر دوبانده کردن جاده هراز یا راه های دیگر که ترافیک بیشتری دارند جزو اولویت ها محسوب می‌شود.

** بخشی از کاهش تخلفات رانندگی در چند سال گذشته مربوط به اعمال جرایم رانندگی بوده است. ما همیشه باید این ملاحظه را در نظر داشته باشیم که یک عده ای ممکن است تخلف کنند، پس باید چنین قوانینی برای بازدارندگی افراد وجود داشته باشد.

** من نمی گویم جرائم باید در تمامی شئون افزایش یابد، بلکه باید متناسب با شرایط فرهنگی این کار انجام شود، هدف از اعمال جریمه بازدارندگی است و قرار نیست از افزایش جریمه ها پولی نصیب کشور شود.

** تمامی مردم کشور متخلف نیستند و تنها یک عده به دلیل ناآگاهی و هیجانات روحی ممکن است تخلف کنند که این افراد باید بدانند که حکومت از حقوق عمومی صیانت می کند و امیدوارم مجموعه این عوامل به متعارف شدن شرایط برای رانندگی کمک کند.

** جاده بخشی از سفر است، مردم نباید برای رسیدن به مقصد عجله داشته باشند، در طول سفر باید از کوه و جنگل لذت برد، لذت سفر و آرامش روحی باید از بدو حرکت آغاز شود.

** از زمینه های هنری باید برای کاهش تخلفات و حوادث رانندگی استفاده کرد. فرهنگ شفاهی مردم ایران بیشتر از فرهنگ کتبی است، لذا فرهنگ شفاهی تاثیرگذاری بیشتری بر روی آنها ایجاد می کند به این منظور باید در مجموعه های تلویزیونی موضوع صحیح رانندگی کردن نهادینه شود.

** فکر نمی کنم خودروی من خلافی داشته باشد، از آنجا که با محافظ رفت و آمد می کنم، اگر تخلفی رخ داده آنها اطلاع دارند.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    12 1
    نكو همچي ، تو اين مملكت فقط پول مهمه
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    18 0
    "هدف از اعمال جریمه بازدارندگی است و قرار نیست از افزایش جریمه ها پولی نصیب کشور شود"..............................مردم هم باور کردند
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
    4 1
    از شما بعیده