۰ نفر
۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷

بعضی ها دوست دارند بگویند اقتصاد مقاومتی یعنی همان چیزی که 30سال پیش بود. بعضی ها هم اصرار دارند بگویند اقتصاد مقاومتی یعنی همان چیزی که در آن 8 سال ،دهها بابک زنجانی خروجی اش بود که یکی اش گیر افتاد و بقیه صاف صاف راه می روند.

عده ای هم می خواهند بگویند اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه درها را ببندیم. نه هیچ سرمایه گذاری بیاید، نه هیچ محصولی باب طبع آن طرف مرزی ها ساخته و صادر شود. نسخه ای که می پیچند تنیدن پیله دور خود است . این اقتصادی که اینها مقاومتی اش می خوانند، یعنی رانت. یعنی امتیاز ویژه برای فلان آدم و بهمان دستگاه.

رهبر عزیز انقلاب امسال را هم نامی گذاشتند که اقتصاد حرف اولش است. نیاز و مطالبه مردم را بیان کردند و دغدغه های جامعه را بازتاب دادند.کلیدشان هم"اقتصاد مقاومتی" است.

                                                                            ***
اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت در برابر قدرت خارجی، و در برابر زیاده خواههای داخلی . زیاده خواه داخلی همان است که با رسانه های متعدد و پرپولش، در برابرهر موفقیت اقتصادی دولت خفقان می گیرد ، همانگونه که در برابر فساد بیکران دولت قبل، حب سکوت خورد. زیاده خواه داخلی همان است که اگر همه مردم بر اثر تحریم به خاک سیاه بنشینند، مغازه اش رونق دارد و نانش در روغن است.

اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت در برابر این زیاده خواهی ها. یعنی مقاومت در برابر تحریم ها و مدافعان تحریم ها. اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت در برابر هر آنکس که با طرحهای شعاری و آبکی اجازه اشتغال نمی دهد. اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت در برابر کسانی که جامعه را ملتهب می خواهند. اقتصاد مقاومتی یعنی نترسیدن از ورود سرمایه گذار خارجی و نیز نترسیدن از کسانی که در برابر هر خارجی از ترس زهره ترک می شوند. اقتصاد مقاومتی یعنی تخته کردن دکان شعارهایی که زیر علم اسلام و انقلاب سینه می زند و دم خروس دروغش، از حجره های اقتصادی پرقدرت بیرون می زند.

اقتصاد مقاومتی یعنی بازکردن هوشمندانه درها به سوی دنیا و بستن دهان کسانی که سرمایه های ملت خوردند، یک لیوان آب هم روی آن سرکشیدند و حالا با رسانه های شان دارند آن روزها را ماله می کشند.و البته همچنان دوقورت و نیمشان باقی است تا اقتصاد رونق نگیرد و دوباره همان آش و کاسه قبلی برگردد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520695

برچسب‌ها