مهر نوشت: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده است که طی سه روز آینده هوا به طور محسوسی سرد می‌شود و امروز شمال غرب، غرب و ارتفاعات کشور شاهد ابر و بارش برف و باران خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی امروز نیز در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز و به تدریج جنوب غرب، بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور ابرناکی و بارش باران گاهی با وزش باد پیش بینی می شود که در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش به صورت برف خواهد بود و در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

احد وظیفه افزود: امروز بارش ها در استان های کردستان، کرمانشاه، شمال تهران، شمال البرز، شمال قزوین، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان و بعد از ظهر در ایلام، لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وی امروز در برخی مناطق جنوب غرب، شرق و شمال شرق کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود که در شرق کشور با گرد و خاک همواره خواهد بود و از اواخر وقت امروز در شمال غرب و غرب کشور از شدت بارش ها موقتا کاسته می شود.

فردا دوشنبه نیز بارش ها با شدت کمتری در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و شرق کشور ادامه خواهد داشت. فعالیت بارشی این سامانه در روز سه شنبه محدود به شمال شرق، شرق و بخش هایی از جنوب و جنوب شرق کشور خواهد بود.

وظیفه با اعلام این که طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد، افزود: طی سه روز آینده در سواحل دریای خزر ابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش بینی می شود که بارش در برخی مناطق جاده‌های کوهستانی البرز به صورت برف خواهد بود.

به گفته وی امروز و فردا بخش های غربی خلیج فارس مواج خواهد بود.

هوای تهران امروز ابری، در پاره ای نقاط بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد و احتمال رعد و برق و در اواخر وقت نیمه ابری گزارش می شود. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز ۱۵ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =