دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سودهای بانکی که به وسیله عقود اسلامی به دست می آید هم برای مردم و هم برای بانک حلال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سودهای بانکی که به وسیله عقود اسلامی به دست می آید هم برای مردم و هم برای بانک حلال است؛ آنچه معظم له در آن اشکال کرده اند جریمه دیرکرد است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در بعضی از سایت ها از قول حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّ ظلّه العالی) نقل کرده اند که معظم له هرگونه سود بانکی را تحریم کرده اند؛ این سخن کذب محض است.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: سودهای بانکی که به وسیله عقود اسلامی به دست می آید هم برای مردم و هم برای بانک حلال است. آنچه معظم له در آن اشکال کرده اند جریمه دیرکرد است که امیدواریم بانک ها هر چه زودتر در آن تجدید نظر کنند.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    18 1
    خداروشکر این حرام نیست
  • سید IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    12 0
    اگر بر طبق عقود اسلامی و مضاربه بانک ها عمل نمایند مقدار سود ثابت نیست و به عنوان مثال در سال 90 که قیمت املاک و اجناس چند برابر شد آیا بانک ها حاضر شدند بر آن مبنا به سپرده گذاران سود بدهند یا در شرایط رکود که با کاهش در آمد و کسری مواجهه هستند این ضرر را به اطلاع سپرده گذاران برسانند ؟
  • امین A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    6 1
    حق داره
  • صالح A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    7 1
    مرجع تقلید فقط حکم را بیان می کند تطبیق احکام بر موضوعات با خود مکلفین است.که در اینجا هم ایشان با این قید گفته اند که سودی که با عقود اسلامی بدست می آید.در حالی که نه تنها مقررات عقود اسلامی مثل عدم تعیین قطعی سود رعایت نمی شود بلکه بعضا آن هایی هم که ظاهرا بر طبق عقود اسلامی است کاملا صوری است و آنچه طرفین در متن قرارداد امضا می کنند با آنچه قصد آن هاست کاملا متفاوت است.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    5 0
    خدایی زیر این پست کامنت بزارم چاپ میکنی؟؟ حرام؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    9 0
    ایشان گفته اند اگر طبق عقود اسلامی باشد که مسلما بسیاری از آنها اینگونه نیست چرا بانک ها جامعه را ربا خوار کرده اند چرا هیچ دولتی پاسخگو نیست؟ چرا دانشگاه فارغ التحصیلانی راتربیت می کنند که حلال و حرام را رعایت نمی کنند؟