شورای نگهبان سلامت 4 حوزه از 5 حوزه باقیمانده در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را تایید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، شورای نگهبان امروز صحت 5 حوزه انتخابیه را که تا به حال تایید نکرده بود(اینجا) بررسی و سلامت 4 حوزه را تایید کرد.

در  این خصوص سیامک ره پیک  امروزدر گفت و گو با خبر ساعت 14 شبکه یک سیما با بیان این که از 207 حوزه انتخابیه صحت انتخابات در 202 حوزه مورد تأیید شورای نگهبان  قرار گرفت، اظهار کرد: از 5 حوزه انتخابیه باقیمانده در چهار حوزه نیاز به بازشماری آراء بود که در ایام تعطیلات گروه های بازرسی اعزام شدند و در یک حوزه نیز نیاز به بازشماری کل صندوق ها بود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه از چهار حوزه انتخابیه که مورد بازرسی قرار گرفت، صحت انتخابات در سه حوزه مورد تایید بود گفت: در یک حوزه دیگر با توجه به گزارشات واصله و آرای نزدیک منتخبین که می توانست در یک مرحله ای یا دو مرحله ای بودن انتخابات تاثیرگذار باشد بحث هایی مطرح شد و مقرر گردید در فرصت کوتاهی در این حوزه با بازشماری کل آرا، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: یک حوزه دیگر از این پنج حوزه مورد بازشماری قرار گرفته بود و در آن حوزه نیز پس از بازشماری و ارائه گزارش، انتخابات مورد تایید قرار گرفت و نتیجه بازشماری تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت. اوایل هفته آینده پس از بازشماری آرای یک حوزه باقی مانده کار مرحله اول به پایان می رسد.

در همين رابطه نجات الله ابراهیمیان اسامی چهار حوزه انتخابیه که مورد تایید شوراي نگهبان قرار گرفته است را بویراحمد و دنا - دهلران، دره‌شهر و آبدانان - پاکدشت - کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب برشمرد که در قلعه گنج و رودبار به دلیل عدم رعایت قانون، آرا باطل شد، اما در مجموع  در ترکیب منتخبان تغییری به‌وجود نیامد.

به گفته وي، در حوزه ماکو بازشماری  همچنان آراء ادامه دارد.

گفتني است سيامک ره پیک همچنين در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان، با توجه به ابطال آرای یکی از کاندیداهای این حوزه خاطرنشان کرد:  تصمیم شورای نگهبان در این زمینه بر اساس موازین و چهارچوب های قانونی بوده است و تغییری در تصمیمات شورای نگهبان صورت نگرفته است.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    30 2
    جناب ره پیک میشه بفرمائید کدام مبنا و موازین قانونی؟؟آدرس بده بردار کدام بند و تبصره؟؟اینکه همش می فرمائید بر اساس قانون بوده بدون ذکر بند قانونی ش مورد قبول اذهان عمومی نیست.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    26 2
    با ابطال ارای مینو خالقی و سکوت اقای روحانی موج نا امیدی شدیدی به وجود امده....اقای روحانی اگر مدافع حقوق مردم و حامیان خود نباشید مطمن باشید از شما گذر خواهند کرد و مردم با هیج کس عهد اخوت نبسته اند....
  • علی A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    1 0
    در حوزه ماکو چالدران در دو مرحله باز شماری صورت گرفت و منتخب مردم که مورد حمایت لیست امید بود رای لازم را کسب کرد اعتراض دوم هم از طرف نفر دوم بود که در وقت غیرقانونی اعتراض داد و به اعتراضش هم رسیدگی کردند اما شورای نگهبان تهران بعد از تایید صحت انتخابات در این حوزه به وسیله بازرسین خودش بازهم نتیجه را نپذیرفت و تصمیم به بازشماری کل آرا گرفت.حالا منتظریم ببینیم در بازشماری سوم شورای نگهبان چه اندازه به رای مردم ارزش قائل هست.