۰ نفر
۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۶

گزارش گفت و گوی خبری مدیرعامل ایران خودرو

نرگس رسولی: در حالی که ایران خودرو دو بار رونمایی X12 را به تعویق انداخت امروز منوچهر منطقی مدیرعامل ایران خودرو علت این تاخیر را افزایش تعداد رونمایی‌های انجام شده خواند و گفت: تمام شرایط برای رونمایی خودرو X12  مهیا بود و تنها به دلیل افزایش تعداد رونمایی‌ها در دهه فجر رونمایی این خودرو را به اواخر فرودین یا اوائل اردیبهشت موکول کردیم.

او که در آخرین جلسه مطبوعاتی اش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود درباره این خودرو  وجود مسائل فنی و مدیریتی را دخیل نداست و افزود:  تنها دلیل تاخیر دررونمایی این خودرو افزایش تعداد خودروهای رونمایی شده در دهه فجر بود. وزارت صنایع و معادن پیشنهاد داد تا از این خودرو در زمان دیگری رونمایی شود و ما نیز قبول کردیم وگرنه طراحی و تولید این خودرو کامل شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی  ادامه داد: ما به دنبال تکمیل سبد محصولات خودمان هستیم پس از این خودرو به زودی رونمایی خواهیم کرد.

وی همچنین  درباره محدوده قیمتی 10-12 میلیون تومان اعلام شده از سوی ایران خودرو گفت: هنوز چنین محدوده قیمتی اعلام نشده است و در زمان رونمایی در این باره صحبت خواهد شد. خواست ما رسیدن به قیمت مناسب در بازار است.

منطقی تصریح کرد: اگر بودجه لازم تأمین شود از این به بعد می‌توانیم قول بدهیم که هر دو سال یک بار یک محصول جدید عرضه خواهیم کرد.

وی افزود: عمده تنوع ما پس از این بر روی تولید محصول است نه تعداد تولیدی چرا که تا کنون به ظرفیت مورد نظر دست یافته‌ایم.

منطقی سال 88 را سال پر چالش خواند و گفت: سال آینده سال پر چالشی را پیش رو داریم و سعی خواهیم کرد برای پاسخگو  بودن به نیاز مشتریان راه حل‌های مناسب را برگزینیم  و امیدواریم که  در این راه سیستم بانکی همراه صنعت پیش رود.

همه خسارتمان را از پژو می‌گیریم

منطقی همچنین درباره پیگیری شکایت از پژو نیز تصریح کرد: این روال مسیر خود را طی می‌کند و ممکن  است به تفاهم برسیم ولی تا کنون بخشی از خسارت‌های متحمل شده را گرفتیم و بقیه را هم خواهیم گرفت.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه از فروش ویژه ایران خودرو خبر داد و افزود: درابن طرح جدید خودروهای ایران خودرو در فاصله 48 ساعت از زمان خرید به مشتری تحویل داده می‌شود.

وی همچنین درباره تأثیر بحران‌های اقتصادی بر روی صنعت خودرو ایران گفت: طی 3 ماه اخیر با وجود افزایش بحران اقتصادی در جهان درزیر مجموعه‌های ایران خودرو ومخصوصاً در بخش قطعه سازی افزایش  اشتغال را شاهد بودیم.

دوست داریم کاهش قیمت بدهیم

منطقی درباره کاهش قیمت‌های جهانی خودرو و ثبات قیمت در داخل نیز تصریح کرد: ما می‌خواهیم ساخت داخل را توسعه دهیم و آن چه تا کنون در داخل انجام شده کاهش قیمت‌های مواد اولیه بوده که به نسبت بازار خارج کمتر بوده است . در فضای رقابتی حاضر به فکر کاهش قیمت‌ها هستیم  و اگر به جای برسیم که هم سهامداران و هم مشتریان راضی باشند حتماً راه بهینه را انتخاب خواهیم کرد.

منطقی تصریح کرد: در جهت افزایش قیمت گام بر نمی‌داریم  و می‌خواهیم کاهش قیمت داشته باشیم ولی باید توسعه داخل و کاهش هزینه‌ها را  نیز در نظر بگیریم.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: دولتهای دیگر با وضع قوانین تعرفه ای،  اعطای وام‌های کم بهره،  ارائه تسهیلات خرید برای مشتریان و حتی حذف و طولانی کردن باز پرداخت بدهی صنایع به صنایعشان  کمک کردند اما این موارد در داخل برعکس انجام می‌شود.

گزارشات رسانه‌ای آمار فروش را کم کرد

وی همچنین درباره کاهش فروش خودرو در ایران گفت: تا آذر آمار فروش خوبی داشتیم و توانستیم تا مردم را به خرید ترغیب کنیم اما با کارهایی که رسانه‌ها انجام دادند و بحث احتمال کاهش قیمت موجب شد تا آمار فروش به امید کاهش قیمت پایین بیاید.

2ساله هم می‌توان خلاقیت داشت نه 6 ساله

منطقی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حضور 6 ساله اش در ایران خودرو و ایجاد خلاقیت گفت: خلاقیت ربطی به 6 سال ندارد و می‌توان در طول 2 الی 3 سال خلاقیت آفرید.

مدیر عامل ایران خودرو همچنین درباره  استراتژی صنعتی گفت:  در طی  دوران ایجاد ایران خودرو در 30 سال  ابتدا تنها بحث تولید پیکان مطرح بود تولید کننده نبودیم و بعد از سال 72 و با تصویب قانون خودرو تحولی در تولید خودرو پیش آمد.

وی افزود: سال 76 شروع طراحی خودرو بود و در سال 78 شرکت تام که تاسیس شد با ایجاد سایت‌های مختلف توانستیم گام‌های بهتری برداریم.

منطقی ادامه داد: در چند سال اخیر به پلت فرم رسیدیم و درحدی قرار گرفیتم که تولید‌کننده خودرو شدیم.

به گفته وی،  فرمول صنعتی شدن در این است که بدانیم در چه صنعتی پیشتاز هستیم، چقدر سهم  می‌خواهیم داشته باشیم و برای این سهم چه مسیری را باید طی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =