ایرنا نوشت: بنیانگذار جشنواره موبایل گفت: درآمد حاصل از نرم افزارهای کاربردی توسعه دهنده (اپلیکیشن ها) ماهانه 50 میلیون ریال و درآمد تارنماهای کسب و کار و فروش اینترنتی دهها میلیارد ریال است.

«احرام پوش» در گفت و گویی افزود: از دو سال پیش بحث درآمدزایی از طریق اپلیكیشن ها جدی شده است و افراد از این طریق برای خود درآمدزایی می كنند.
وی گفت: 40 درصد از سه هزار و 400 تولیدكننده اپلیكیشن هایی كه سال گذشته در جشنواره وب و موبایل ایران شركت كردند، از طریق این نرم افزارها برای خود شغل ایجاد كرده اند.
احرام پوش افزود: هر شركت كسب و كار دست كم برای 100 نفر شغل ایجاد می كند و درآمدزایی از این طریق و اقبال مردم باعث شده است هر سال 10 درصد از كسب و كارهای سنتی به كسب و كارهای اینترنتی گرایش پیدا كند.
وی درباره اپلیكیشن های فارسی گفت: استفاده از زبان فارسی در اپلیكیشن های ساخت داخل سبب شده است مردم از این نوع اپلیكیشن ها به جای نمونه های خارجی همتراز آنها بیشتر استفاده كنند.
دبیر علمی جشنواره موبایل گفت: نظارت بر اپلیكیشن های موبایلی برای بررسی اطلاعات انجام نمی شود بلكه به منظور امنیت كاربران است.
به گفته وی، هر سال افزون بر رشد كمی تارنماها و نرم افزارهای كاربردی كیفیت آنها نیز از لحاظ كاربردپذیری و تجربه عملیاتی ارتقا می یابد.
در هشتمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران كه اسفندماه گذشته برگزار شد، 15 هزار و 900 نفر در بخش تارنما و 3400 نفر در بخش نرم افزارهای های موبایلی شركت كردند كه 20 درصد اپلیكیشن ها فقط مختص ایران بود.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 527670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =