جنایت پسر سر به زیر محله/ روایتی از محل قتل فجیع ستایش ۶ساله‌ی افغان در ورامین و گفتگو با مادر متهم

جنایتی که خبر آن در آخرین شنبه فروردین ماه امسال شبکه های اجتماعی را درنوردید فقط یک قربانی پنج و نیم ساله ندارد. به جز «ستایش» که مهرماه امسال شش ساله می شد پای پسری ۱۶-۱۷ ساله هم در میان است که گرچه متهم این پرونده جنایی محسوب می شود ولی هنوز با گذشت یک هفته از زمان وقوع قتل هیچ کدام از خیرآبادی ها باور ندارند این جنایت به دست پسر سربه زیر محله آنها روی داده باشد.

سینا قنبرپور: تحقیقات جنایی درباره جنایتی که در آن دختری 5 ساله به نام «ستایش» قربانی شده درحالی ادامه دارد که هنوز مشخص نیست متهم این پرونده آنچه روی داده را به تنهایی مرتکب شده باشد. این در حالی است که کارآگاهان پلیس 2 شب قبل این پسر را برای بازسازی صحنه قتل به خانه اشان آوردند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گفته می شود کارآگاهان پلیس علاوه بر پسری که در همسایگی خانه «ستایش» زندگی می کرده از 2 همکلاسی او نیز تحقیق کرده اند و تحقیق درباره این جنایت از یکی دیگر از پسران این محله نیز جریان دارد. با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اظهارنظر رسمی از سوی پلیس و دستگاه قضایی مبنی بر اینکه این جنایت با همدستی فرد یا افرادی رقم خورده باشد مطرح نشده است.

یک جنایت دو قربانی

ماجرای گم شدن «ستایش» به بیست و یکمین روز بهار امسال در خیرآباد ورامین واقع در جنوب‌شرقی تهران برمی گردد. درست یک هفته قبل از آنکه شبکه های اجتماعی از ماجرا با خبر شوند «ستایش» در کوچه تو در تویی که از خیابان اصلی خیرآباد به سمت غرب می رفت گم شد. هوا تاریک شد و از ستایش خبری نشد. پدر ستایش بعد از آنکه موضوع را به پلیس گزارش داد، عکس او را روی برگه هایی چاپ کرد و به دست کسبه و اهل محل سپرد تا او را در یافتن دختر بچه اش کمک کنند. «شیرآقا قریشی» پدر «ستایش» علاوه بر این دختر که مهرماه امسال 6سالش تمام می شد یک پسر و یک دختر دیگر داشت و به صورت روزمرد در منطقه کار می کرد. اهالی محل در خیرآباد همدیگر را می شناسند و خیلی زود خبر گم شدن «ستایش» سر سفره شام در خانه ها زبان به زبان شد.

کوچه ها و خیابان های خیرآباد را با «بوستان» شماره گذاری کرده اند. بوستانی که این ماجرا در آن رخ داد، کوچه ای است که درابتدا عرض آن به زحمت یک خودرو را در خود عبور می دهد، گمان می کنید بن بست است. اما در انتهای این کوچه یک راه باریک هست که مثل علامت یک پیچ خطرناک در جاده ها از میان خانه هایی می گذرد. دو پیچ در راه دارید که کاملا قائمه است. حتی اگر دوچرخه برانید هم نمی توانید این مارپیچ باریک را به راحتی بگذرانید. بعد از دو پیچ قائمه مسیر، یک خانه دو طبقه کوچکِ بدون نما هست که دری خاکستری رنگ دارد و اعلامیه مجلس ترحیم ستایش روی آن چسبیده است.

خانه ستایش حیاط ندارد. بعد از خانه آنها 2 در دیگر، یعنی دو خانه دیگر را که رد کنید به دری آبی رنگ می رسید که خانه ای حیاط دار است. آن شب که ستایش گم شد حرف گمشدن این دختربچه در این خانه درآبی هم مطرح شد. خانه ای که حالا بعد از ازدواج 3 دختر بزرگ خانواده، فقط پدر، مادر و پسری 16 ساله در آن زندگی می کنند. مادر خانواده رو به پسرش کرد و گفت: «امیدجان تو ستایش را ندیدی؟ پدر و مادرش از غروب در به در، در جستجوی او هستند. معلوم نیست چه بلایی سرش آمده است».

«امید» اما با تاکید به مادرش جواب داد: «مگر می شود؟ مگر بچه آجی گم نشده بود در مدرسه پیدایش کردیم. حتما او هم جایی است که پیدا می شود».

اما حالا مادر امید اصلا باور ندارد که چنین گفتگویی بین او و پسرش رد و بدل شده در حالی که آن شب پسرش می دانسته بر سر «ستایش» چه آمده است.

حالا تقریبا بعد از یک هفته تحقیق، پلیس «امید» را به کانون اصلاح و تربیت می سپارد تا تحقیقات پرونده این جنایت کامل شود. اما هیچ کس در این محله باور ندارد که «امید» مرتکب چند جنایت شده باشد؛ سخن از «ربودن»، «آزار و اذیت»، «قتل» و «ریختن اسید روی بدن مقتول» به میان آمده است.

خانواده امید که هیچ نمی دانند. از خود می پرسند این اتفاقات در کجای خانه‌شان روی داده است. گویا فردای روزی که «ستایش» گم شده بود «امید» به دوستش گفته بود که چه اتفاقی افتاده است و برای انتقال جسد دختربچه به کمک نیاز دارد. همین سبب شده بود ماجرا به پلیس اطلاع داده شود و راز ناپدید شدن «ستایش» برملا شود. مطابق هر پرونده دیگری که متهم آن فردی زیر 18 سال باشد همه مراحل تحقیق به صورت کاملا محرمانه باید انجام گیرد.

اما وقتی جمعه گذشته مراسم ترحیم این دختربچه برگزار شد شبکه های اجتماعی از آنچه مردم محل درگوشی می گفتند با خبر شدند و موجی درگرفت؛ موجی که به شکل یک کمپین هم درآمد؛ «#من_ستایش_هستم». حالا جنایتی رقم خورده است که یک قربانی آن دختری شش ساله است که دنیای کودکی اش دوامی نداشت و قربانی دیگر آن پسری است که هنوز به سن قانونی نرسیده و آنچه کرده سرنخ عمق یک زخم است؛ زخمی اجتماعی.

اصلا نمی توانیم باور کنیم

جمشید یکی از کسبه محل که آهنگری دارد به خبرآنلاین گفت: من خانواده آنها را می شناسم. اصلا این خانواده جوری نیستند که فکر کنید بچه شان دست به چنین کاری بزند. خیلی خانواده محترمی هستند.

مردی که در خیابان اصلی خیرآباد، بساط پهن کرده است هم گفت: من خانواده مادر این پسر را هم می شناسم. همه متدین و مذهبی هستند. پدرش هم فرد آرام و خوبی است. هیچ کس باور نمی کند که چنین کاری کرده باشد.

رحمت، یکی از همسایه های این دو خانواده نیز به خبرآنلاین توضیح داد: از وقتی این اتفاق افتاده هر دو خانه خالی است. هیچ کدام از خانواده ها نیستند. هر دو خانواده را می شناختم و با آنها سلام و احوالپرسی داشتم. حتی این پسربچه را هم می شناسم. سر به زیر و آرام است. حتی شیطنتی هم از او ندیده ام.

فرزند آخر یک خانواده معمولی

امید فرزند چهارم یک خانواده است که او تنها پسر آن و آخرین فرزند آن محسوب می شود. پدرش کارمند یکی از نهادهای دولتی و مادرش خانه دار است. بنابر شواهد موجود پدرخانواده همه تلاشش برای تامین خانواده و سامان دادن دختران بوده است. هر سه خواهر امید ازدواج کرده اند و او دایی 5 کودک محسوب می شده است. امید کلاس سوم راهنمایی (سوم متوسطه اول) است. گویا وقتی سه ماهه بوده تشنج کرده مادرش در حالی که به هنگام خواب دهان او را پر از کف دیده به بیمارستان منتقلش کرده است. بعد از آن مرتب دارو مصرف می کرده و به گفته مادرش پای چپش را نمی توانسته درست حرکت دهد. اما هیچ کس هیچ رفتار مشکوک و سئوال برانگیزی از امید ندیده است که کوچکترین ظنی به دست داشتن او در این کار منتهی شود.

مادرش درباره روز حادثه به خبرآنلاین گفت: آن روز می خواستم با دخترم برای خرید رویه مبل به بازار برویم که وقت آمدن پسرم از مدرسه شد. دلشوره داشتم. این اواخر مدرسه گفته بود با دانش آموزی رفت و آمد دارد که اهل شر و شیطنت است. برای همین زود برگشتیم. حتی غروب که گفتند «ستایش» گم شده از امید هم درباره اش پرسیدم.

هیچ مشکل انضباطی نداشت

مدرسه ای که امید در آن درس می خواند هم در همین محله است. تقریبا 10 دقیقه پیاده روی است. مدرسه همان اوایل خیرآباد است و بعد از چند کوچه نوبت به کوچه محل زندگی امید می رسد. مدیرمدرسه ای که «امید» در آن درس می خواند نیز به پرسش های خبرنگار خبرآنلاین پاسخ داد. او تاکید کرد که «امید» هیچ مشکل انضباطی نداشته است.

مدیر مدرسه اما در پاسخ به این پرسش که مادر متهم ادعا کرده نسبت به نشست و برخاست پسرش با یکی از بچه های مدرسه به آنها تذکر داده اند گفت: هیچ مورد انضباطی نبود که بخواهیم به خانواده امید اطلاع دهیم، اما وضع درسی امید مناسب نبود.

جایی که جنایت رخ داد کجاست؟

با توجه به اینکه پلیس هنوز در حال تحقیق است و از جزییات این ماجرا گزارشی منتشر نکرده است مشخص نیست جسد «ستایش» به طور مشخص در کدام نقطه از خانه ای که امید در آن زندگی می کرده کشف شده است. بنا به گفته اعضای خانواده امید، از چندی قبل پدر خانواده واحدی در طبقه فوقانی خانه ساخته بوده است. امید نیز مدتی بوده که وسایلش شامل لپ تاپ و کتاب های درسی اش را به طبقه بالا برده بوده است. این طبقه بنا به توصیف اعضای خانواده شامل یک هال، یک اتاق، یک سرویس بهدشتی و یک حمام و آشپرخانه کوچک می شود.

مادر «امید» به خبرآنلاین گفت: من آن روز با جارو برقی خانه را جارو کردم اما هیچ چیز مشکوکی نظرم را جلب نکرد. اصلا نمی توانم باور کنم که این کار در خانه ما انجام شده باشد.

با این حال هیچ یک از اعضای خانه بعد از فک پلمپ خانه به آنجا نرفته اند و از آخرین وضع خانه با خبر نیستند.

از سفارت افغانستان هم آمدند

یکی از همسایه ها درباره خانواده «ستایش» به خبرآنلاین گفت: چند روزی هست که در خانه نیستند. اما شنبه بعدازظهر از سفارت افغانستان آمده بودند با آنها صحبت کنند. 

نکته: «امید» نام مستعاری است که برای متهم انتخاب شده.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 141
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    اعدامش کنید . تمام
    • بدیع الزمان IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      اینها که باید حتما به سزای عمل پلید و شیطانی خودشون برسن...اما مسئولین هم باید چاره ای به جال جامعه مبتلا به بیمار جنسی کنند.....در جامعه های پیشرفته تعداد بیماران جنسی 10 تا 15 درصد اما در کشورهای مشابه ما این رقم به 90 درصد شاید هم بیشتر میرسه....
    • بی نام RO ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      وقتی قریب به دو دهه ی قبل رهبرانقلاب صحبت از تهاجم فرهنگی کردن و اون طور که شایسته بود هشدار ایشون جدی گرفته نشد و یا جور دیگه ای برداشت شد حاصل میشه این... وقتی تو هر خونه که مثلا شاید ماشین لباس شویی نداشته باشن ولی ماهواره هست و یه بچه صحنه هایی رو میبینه ویا دست یه بچه تبلت و گوشی میدن که میره دنبال دیدن سایت ها آنچنانی که باعث بلوغ زود رس وبروز رفتار جنسی خطر ناک و پرخاش جنسی و....میشه حاصل میشه اینکه یه بچه تو این سن دست به این جنایت توام با آزار و اذیت میزنه وحتی مادر و اعضای خانواده رو با زیرکی فریب میده حالا هی بیان یه سری بگن ماهواره ونت تو همه جای دنیا هست اونا فرهنگ خودشون رو دارن ما هم مال خودمون رو و یه شبه نمیشه مثل هم بشیم
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      دوست عزیز من همه ی ما انسانیم آیا واقعا با اعدام جلوی این کار ها گرفته شده میشه و خواهد شد؟ چقدر راحت حرف میزنی اعدام و تمام . آیا یک بار واقعا ریشه یابی شده که چرا تو این جور مناطق ما همیشه عین بمب ساعتی باید منتظر فاجعه ایی باشیم ؟ مناطق حاشیه ایی شهر های بزرگ همیشه اماده ی وقوع فاجعست .تبعیض بی عدالتی و.... و البته این دلیل پاک شدن گناه غیر قابل جبران اون فرد ومجازات نشدنش نمیشه و اینکه خیلی ها شرافتمندانه در چنین مناطقی زندگی میکنن . اما یکم بیشتر از فرق به اصل برسیم هم بد نیست.
    • بدیع الزمان IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      بی نام یکشنبه 29 فروردین 1395 17:57:56... باز هم متاسفانه ریشه این مشکلات نشناختی.....تبلت ، موبایل و ماهواره علت نیستند برادر...بفهمید خواهشا.....از همه اینها میشه درست استفاده کرد...سی ساله این حرفها را میزند با تمامی قدرت هم ماهواره جمع کردید و گشت ارشاد گذاشتید وغیره....نه عزیز بیشتر فکر کن مساله ریشه ای تر است.....
    • سها RO ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      بیجه تو پاکدشت رو یادتون هست فکر کنم ۱۱بچه بودند اعدام شد آیا تموم شد
    • بی نام RO ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      سها خانم این کسانی که بچه ها تجاوز کردند و اعدام نشدند به جاش ریشه یابی شدند، است تمام شد،او ناظم مدرسه که اعدام نشد، اون کسی که در یوسف اباد به بچه ها تجاوز میکرد،فقط ریشه یابی شد،ایا ریشه یابی تونیت جلوی این قضیه را بگیره
    • به بدیع الزمان RO ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      استاد شما کل نوشته رو نخوندی قسمت آخر رو توجه کن فرهنگ ما با فرهنگ اونا متفاوته پخش شدن یک صحنه شاید برای اونا عادی باشه ولی برای یه نفر با فرهنگ ما عجیب باشه اونایی هم که شما گفتی به کار بستن با تمام قوا اگر به کار نمیبستن اوضاع از این هم خراب تر بود به جای عقل کل بازی وقتی بزرگتر یه جامعه یه هشداری رو میده باید به حرفش گوش کرد زیادی هم گوش کرد ولی ما همه خودمون رو دانای کل میدونیم و به نظر خودمون عمل میکنیم و حاصل هم میشه ....
    • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      82 14
      بدیع الزمان عزیز تجربه نشون داده مردم ما از این گونه تکنولوژی ها بدترین استفاده ممکن رو میکنن پس باید کنترل شده اینارو استفاده کرد مثلا همین اینستاگرام یا فیسبوک تا یه چهره مشهور یه اظهار نظری میکنه که بر خلاف رای یه عده ای هست میرن تو صفحه اش چه الفاظ رکیکی مینویسن خارجی وایرانی هم نداره نمونش کاری که بامسی بیچاره کردن آخرین آماری هم که گوگل از سرچ های سرور های ایران داده درصد بالایی از سرچ ها سکسی بوده ما فرهنگمون با اونا متفاوته ولی میخوایم از ابزار های اونا استفاده کنیم و شیوه زندگیمون رو مثل اونا کنیم این ایجاد مشکل میکنه
    • شروین A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      عزیزانی که روشنفکر هستین و میگین اعدام نباید باشد هیچکدام از ما زجرها و ناراحتی های لحظاتی که ستایش در چنگال قاتل اسیر بود ندیدیم و حس نکردیم و تجربه نکردیم..من با اعدام برای همه مجرمان مخالفم ولی گاهی کاری نمیشود کرد.. مجبوریم
    • reza A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      همین حرفا به جایی میرسه که ملت میگن "اینکارو میکنم تهش اعدامه" تو کدوم کشور دم در مدرسه راهنمایی و دبیرستان دخترانه پر از پسره که همشون فکر شیطانی دارن؟ تو کدوم کشور پسرا با موتور میفتن دنباله سرویس مدرسه دخترانه؟ همه اینارو باید اعدام کنیم؟ مدارس روستاها خیلی بهتر از شهرهاست , نه به خاطر اینکه مردم روستا ساده ترن یا هر چیزی .. بخاطر اینکه اغلب مدارس مختلط هستن و این مشکلات هم اصلا وجود نداره اینا بچن , میفهمین بچه
    • رضا A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      88 17
      متاسفانه چون مقتول زن و قاتل مرد است، طبق قوانین بایستی نصف دیه را خانواده مقتول به قاتل بدهد تا اعدامش کنند. حالا سوال این است که ایا خانواده ستایش قابلیت پرداخت صد میلیون دیه را دارد؟ به همین علت است که اینقدر راحت در کشور ما قتل اتفاق می افتد. و بعد هم قاتل راحت ازاد میشود.
    • عباس DE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      23 1
      سلام متاسفانه با يک اعدام پرونده اينها بسته مي شود وباز پرونده اي ديگر گشوده مي شود.بايد زندگيش را ريز بررسي کرد تا سلسله عواملي که منجر به بزهکاريش شده دقيقا مشخص شودوراهکارهاي فرهنگي،اجتماعي واقتصادي براي جلوگيري از شکل گيري وزمينه سازي بزهکاري در اجتماع پياده شود.چه ميشود که يک انسان به درجه اي از شقاوت وبيرحمي مي رسد که به يک انسان همنوع خود رحم نمي کندوبا سنگدلي تمام حق حيات وحق زندگي در کنار خانواده وحق استفاده بردن از مواهب خدادادي را از او مي گيرد؟توجه مسئولان به ظواهر وبي توجهي خانواده هابه نياز هاي عاطفي ،روحي ورواني وجسمي فرزندانشان باعث شده نسلي وارد اجتماع شود که از نظر محتوايي خالي است وبراحتي دست به هر کاري ميزند وهر جنايتي را مرتکب مي شود.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      85 24
      اعدام خیلی کم هست برای این موجود صرفا زنده
    • عباس DE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      16 12
      اشتباه می کنی تموم اینا باید در جایی نگه داری و روانکاوی وسایکوتراپی بشن ودر کنار اون دارو هم مصرف کنن. خیلی از مردمی که تو خیابون میبینی هم اختلالات روانی دارن ولی اراذل دارای زمینه ژنتیک شخصیت آنتی سوشیالضد اجتماعی هستن که وضعیتشونو وخیم تر میکنه
    • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      این جوری که داره پیش میره و این حمایت که از قاتل میشه فکر کنم اخرش خانواده مقتول مجرم شناخته بشه
    • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      19 33
      من با اعدام موافقم اما نه با اعدام کودکان و افراد نابالغ. خدا کنه دیه شو از بیت المال بدن و پسر رو به مرکز تربیتی منتقل کنند. البته مرکز واقعی نه جایی که کلی چیز جدید یاد بگیره
    • بی نام A1 ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      27 1
      عاقبت فراموش شدن مدرسه معلم ...نوجوان جوان و نیازهایشان
    • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      21 1
      معلوم نیست در هر روز چند تا ستایش دیگه هم قربانی میشن اینم که اطلاع رسانی شد به مدد تلگرام و ... است والا قبلا هم بوده در آینده هم خواهد بود
  • اامیر IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    از این نوع تجازها در جامعه زیاد اتفاق افتاده است.ولی این نوع خاصش واقعازجر آوراست.من یک نظر میدهم امیدوارم خبرآنلاین منتشر کند.به نظر من وبه نظر خیلی هاکشور مثل خانه است.وهر خانه ای احتیاج به سرویس بهداشتی دارد
    • عاطفه IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      دقیقا اگه قرار بود با اعدام مشکلاتی مثل تجاوز اعتیاد یا اسید پاشی حل بشه تاحالا شده بود توی این سال های اخیر اگه به جای جمع کردن ماهواره ها برای استفاده از این وسیله فرهنگ سازی می شد یا برای معضل اعتیاد به جای اعدام سرمایه گزاری فرهنگی می شد شرایط به این شکل نمی شد ولی افسوس.....
    • بی نام RO ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      58 10
      عاطفه خانم تو این چند سال چند تا اسید پاش مجازات شدند؟ چند تا متجاوز خصوصا به بچه مجازات شدند؟ مثلا اون کسی که به بچه ها در یوسف اباد تجاوز می کرد اعدتمشد؟ نه طرف ریشه یابی شد،اگر مجازات سخت باشه کسی دیگر جرات این کار ها را نداره،ولی وقتی کسی مستعد این کار باشه ببینه فقط ریشه یابی میشه دست به این کار میزنه
    • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      9 17
      راهکارها ... اسون کردن امر ازدواج کمک های دولتی برای زوج ها کلاس های اموزشی و پیشگیرانه از دوره ی متوسطه صحبت کردن در خصوص این مسایل توسط والدین در خانواده و هدایت صحیح تفکرات فرد ... این جور مسایل نه زدن مکان هایی برا رفع موقتی نیاز جنسی کارساز هست نه گسترش فحشا بلکه چنین مکان هایی باعث کم شدن ازدواج و ترویج اموری میشه که با فرهنگ ما چه از نوع ایرانی و چه اسلامی هماهنگ و سازگار نیست .
    • reza A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      21 4
      اعدام راحت ترین اتفاقیه که برای قاتل و قوه قضاییه میتونه بیفته , هر دو راحت میشن و مثلا رفع تکلیف کردن , چرا به جای اعدام 30 سال حبس با کار اجباری نباشه؟ یا حتی سخت تر؟ , پول دیه به جایی رسیده که بعضی خانواده ها حتی روش برنامه ریزی میکنن برای خرج کردنش , پولی که به خاطر بخششه قاتل فرزندشون بهشون داده میشه و بعد از پرداخت قاتل راست راست تو خیابون راه میره , آدم خیلی متاسف میشه , از جامعه ای که حاضره برای بخشش قاتل پول بگیره , از جامعه ای که اگر قاتل نتونه پرداخت کنه اونو میکشه , از جامعه ای که مسئولینش به جای رفع این موارد دنباله نصیحت کردن مردمی هستن که به اینستاگرام افراد حمله میکنن , اخلاق رو خودتون از بین بردین مشکل از فرهنگ 2500 ساله نیست , مشکل از مردم نیست , مشکل قوانین اشتباست
    • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      29 10
      منظورتونو متوجه نشدم یعنی میگید تو مملکت پاتایا راه بیندازیم از ۱۶ سال به بالا یه سفر برن ؟؟؟ نشان بده غیر مستقیم نوشتم :دی
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    361 7
    من می خوام بدونم این بچه بدون مشکل و سر به زیر اسید از کجا آورده بچه رو کشته آخه؟
    • بدون نام ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      135 2
      اسيدو اكثر ابزار فروشي ها دارن. پيدا كردنش سخت نيست
    • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      183 2
      یه مشکل اساسی همینه که پیدا کردن اسید سخت نیست در صورتی که تو کشورهای دیگه اسید رو با کد رهگیری می فروشن چون واقعا ممکنه دست یک آدم نادان بیفته اما نکته دوم مد نظرم این بود که پسری که خیلی سر به زیر و آرامه و هیچ مشکلی نداره نمی ره اسید تهیه کنه آدم بکشه مطمئنا هم خانواده و هم مدرسه در حق تربیت این پسر کوتاهی کردن و حالا دارن با گفتن این جملات از مسئولیتی که دارن سر باز می زنن
    • نادر IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      78 52
      کسیکه بهش اسید فروخته رو هم زندانی کنید شریک جرم است
  • نیما IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    329 9
    چه اسم مستعاری هم برا قاتل پیدا کردید امید
    • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      روز به روز خواست های جنسی دارند انواع پیدا می کنند و سن متقاضی پایین و پایین تر میاد.عوامل مختلفی وجود داره یکیش کنترل نکردن چشم ها و دیگری به وفور در دسترس بودن متحرک های جنسی.باید برای کنترل هر دو برنامه ربخته بشه.وقتی چشم ها آماده ی خیانت هستند باید شرایط خیانت چشم ها رو کنترل کرد و البته چشم ها رو.حجاب یعضی خانم ها نصف مشکله و چشم ها و قلب های بی حیا مردها نصف دیگه.
    • میثم US ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      باز خوبه اسم مستعارش رو کوروش و داریوش و ... نذاشتن.همیشه تو فیلمها اسمای خلافکارارو ایرانی میذارن
  • بی نام RO ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    289 2
    نمی خواهم قضاوت کنم اما این که فلانی بگه این پسر خوبیه ما چیزی ازش ندیدیم...مادرش بگه پسرم اهل هیچی نیست...دلیل نمیشه..کثر خانواده ها الان اصلا نمیدونن تو سر بچه شون چی میگذره...مدارس هم که افتضاح تر... من تا پارسال مدرسه میرفتم،یه روز مدیرمون اومد بهم گفت کاری ندارم چه جوری ادمی هستی،هرکاری میخوای بکنی بکن اما نه تو مدرسه...همه دنبال اینن مسِولیت رو از گردن خودشون باز کنن...
  • بی نام A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    194 7
    واقعا نمی توانم باور کنم که یک پسر سوم راهنمایی چنین جنایتی مرتکب بشه خدا لعنتش کنه
    • بی نام A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      17 0
      شما احتمالا سنت قد نمیده که سمیه و شاهرخ رو یادت بیاد. اونا هم تو همین سن اون جنایت وجشتناک رو به خاطر یک ماجرای عشقی مرتکب شدن و البته بعد هم زندان و آزادی و البته هیچ وقت هم با هم ازدواج نکردن. اون موقع غیرقابل باور بود اما الان این قدر این چیزها زیاد شده که داره کم کم عادی میشه و وای به وقتی که به این چیزها عادت کنیم حیزان مانده ام در بلبشوی زندگی ایرانی.
  • علی A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    میخاین کار کثیف این شیطان رو توجیه کنید؟
  • ناشناس A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    لب تاب اینترنت تنها در خونه اوایل نوجوانی اونوقت اینترنت رو فیلتر میکنن شماها صداتون بلند میشه چرا ازادی نیست
    • عباس RO ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      155 8
      الان اینترنت فیلتره و این جنایت هم رخ داده...
    • بی نام GB ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      والا این جنایت ها تو کشور هایی که دسترسی اسون به اطلاعات دارن کم تر اتفاق می افته
    • غریبه A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      13 4
      تو از کجا میدونی که اون دسترسی به اینترنت بدون فیلتر داشته؟ شما ها همه ی مشکلات رو با ریختن خاک روی اون و پنهان کردنش میخواهید حل کنید. ریشه ی همه ی معضلات اجتماعی رو ربطش میدید به ماهواره و اینترنت و خیال خودتون رو راحت میکنید. یعنی پیرمرد محل ی ما که سواد نداره و مشکل جنسی داره مدام تو اینترنت چرخ میزنه؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    164 9
    متاسفم برای افرادی که سریع انگیزه های نژادی و یا ملی را وسط می کشند، در صورتی که از ملت و یا نژاد نقشی در این حادثه نداشته است
    • بی نام RO ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      اگر سری به ورامین بزنی با یک نگاه ساده خواهی فهمید که بعضی ها به صرف افغانی بودن یک نفر ، چقدر راحت اورا تحقیر می کنند .و حقوق اولیه را برای او قائل نمی شوند...واقعا برای خودمان متاسفم.
  • صادقی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    خبر آنلاین دست از تطهیر این کار هولناک این قاتل بردار.خجالت بکش.
  • محمد A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    131 2
    مشکل جامعه ما باید ریشه یابی بشه .
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    91 8
    بهتر بود نام نا امید را برایش انتخاب می کردید
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    170 3
    خبر جان 3 ساعت داشتیم داستان رو میخوندیم آخرش گفتی امید اسم مستعار متهم است آدرس طرف رو که کامل دادی عکس کوچه رو هم که گذاشتی فامیل مقتولم گفتی اسم مستعار دقیقا واسه جی بود... گذشته از اینا ما داریم به کجا میریم با این جنایت هایی که انجام میدیم فرقمون با حیوون چیه؟
    • خشایار IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      42 2
      نمی توانم باور کنم ...
    • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      66 4
      ببخشيد اولاً كه كدام حيوانى با هم نوع خودش چنين كارى ميكنه، دوماً كه در سن بلوغ در اين كشور ما جوانان چاره اى جز سر خوردگى جنسى ندارند، به قول حاجى مارمولك اخه همه كه امكانات فضا نوردى ندارند كه، و اينكه اگر اين نو جوان ميتوانست خواسته هاى جنسى خودش را از راه هاى خيلى كم خطر تر و ايمن تر ارضاء كند و انقدر از تابو هاى جامعه نميترسيد باور كنيد اين جنايت رخ نميداد، در كشور هاى غربى اكثراً اين نوع جرايم خيلى كمتر است مگر امريكا كه در ميان كشور هاى غربى مذهبى ترين كشور است و مثلاً بر خلاف اروپا كه محله هاى "چراغ قرمز" دارند در امريكا شديداً ممنوع است و با اينكه خيلى از مردم در امريكا امكانات خوب دارند ولى هنوز عده هم ندارند و لحظه فوران شهوانى يا بايد شديداً قوى باشند يا بروند پاتايا
  • بی نام RO ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    193 7
    سونامی میل جنسی سرکوب شده گاه به وقت و طبیعی و گاه بی وقت و غیر طبیعی کیان جامعه ی ما رو به شدت تهدید میکند سربه زیر و شرور هم نمی شناسد همه نیاز جنسی فروخفته ی ترسناکی دارند. مخصوصا اینکه سن نیاز به این میل به شدت پائین آمده است.آقایان جامعه شناس و روانشناس به فکر باشید لطفا.
    • بی نام RO ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      98 49
      میشه بگی یه بچه 16 ساله ومیل جنسی سرکوب شده باهم چند چندن؟؟؟؟
    • بی نام RO ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      71 2
      دوست عزیز گفتم گاهی بی وقت و غیر طبیعی که در سنین پایین فوران میکنه.غیر طبیعی ش همین جاست که در سنی بروز میده که وقتش نیست. محرک های جنسی در جامعه ی بسته و منفعل در قبال مهارت های جنسی میتونه یکی از علل پایین اومدن بازه ی سنی تمایلات جنسی باشد
    • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      40 45
      یعنی راهکار اینه که میل جنسی یه بچه 16 ساله رو که به قول شما غیر طبیعی فوران کرده به جای سرکوب شکوفا کنیم؟؟؟؟ یه چیزی رو شما یه جا خوندی هی طوطی وار تکرار میکنی "سرکوب میل جنسی"آخه انسان با حیوان نباید تفاوتی داشته باشه؟؟
    • بی نام RO ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      24 11
      ببخشید مگه فقط تو کشور ما پسر 16 ساله هست؟؟برید ببینید کشورهای دیگه با بچه های تو این بازه سنی چطور رفتار می کنند.تنها راهکار ممکنه فراهم نمودن شرایطی برای داشتن رابطه ی جنسی نیست راهکار شما چیست؟راهکار امثال شماها تبعاتش همینی هست که ستایش بیچاره رو به این سرنوشت مبتلا کرد.آدم اگه در ذاتش متمدانه رفتار کردن نیست گاهی شده اداشم در بیاره بدک نیست خدا رو چه دیدی شاید از این اداها خوشش اومد و عادت مرسوم ش شد.طوطی وار یا هر چی نظرمو گفتم و بهش اعتقاد دارم.برافروختگی شما بی مورد و از روی تعصب روی چیزی هست که هیچوقت حاضر به کنکاش در مورد صحت و سقمش نشدید.
  • بدیع الزمان IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    195 5
    تمایلات جنسی آدم مذهبی و غیر مذهبی نمیشناسه ..متاسفانه همه درگیرند....آهای مسئولین کشور به فکر بیافتید و کمی برای روح روان مردم وقت بگذارید....سخنان اول انقلاب زنده یاد آین الله طالقانی مرور کنید.....80 تا 90 درصد جرایم جنسی میتوان کاهش داد....البته همیشه 10 درصدی یا کمتر هستند که نمیشه هیچ کارشون کرد...اینها بیمارن....ولی الان 90 درصد جامعه بیمار است.....
    • سیا A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      30 3
      در دنیا دختر و پسر از کودکی در محیطی مشترک تحصیل می کنند و پا به پای هم بالغ می شوند و در نهایت با شناخت کامل و مرحله مرحله بزرگ می شوند و ازدواج می کنند.در کشور ما که در دانشگاه هم بیم مردو زن دیوار می کشند از طرفی انواع تیلیعات و فیلم های مستهجن از ماهواره و اینترنت به خورد بچه ها داده میشه معلومه اینجوری نود درصد جامعه بیمار حنسی می شوند.
    • بی نام RO ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      12 43
      بدیع الزمان همش داری نظر میدی تو همین صفحه چندین نظر از شما هست آماری رو هم که داری میدی مثل نظرات من درآوردیه؟؟ از کل قضایای اول انقلاب هم چسبیدی به اون حرف آقای طالقانی و از بقیه چیزا داری فاکتور میگیری
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      1 4
      ادم کف میکنه از اینهمه نظر کارشناسی، یعنی به نظر شما الان از هر ده تا کامنت 9تاش رو بیماران جنسی نوشتن و فقط یه نفر سالمه و مشکل جنسی نداره ؟ و نکنه اون یه نفر هم شمایید ؟
  • انديشه A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    همه اين مسايل به خاطر بلوغ زودرس بچه هاست كه اون هم به خاطر استفاده نادرست از ماهواره يا داشتن روابط نادرست اخلاقي در كنار بچه هاست.
  • مهدی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    مگه میشه هنوز نفهمیده باشند اسیدو کجا ریختن خوب جون 17 ساله شهوت داره چی کار کنه چقد نماز و ورزش بکنه
    • فرهان A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      42 33
      حرف شما نادرسته.‌اصلا ارتباطی به مذهب نداره . علته اصلی پدره امید است که برای فرزندش هیچ گونه حمایتی نکرده و شرایطی و آموزشی به پسرش نداده ، که آهای پسر میل جنسی اینجوریه و...
    • بی نام AT ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      40 2
      این وظیفة پدرشه یا این همه نهادهای مختلف که این همه بودجه برای امربه معروف و نهی از منکر میگیرن؟
  • خشایار IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    53 2
    واقعا نمی توانم باور کنم ...
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    77 44
    اعداممممممممممممممممممممم
    • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      9 28
      رو چشم بذار به سن قانوني برسه
  • حبیب A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    62 5
    به نظر شما موقعی یه آدم کشته میشه اسلحه را محاکمه میکنند؟ امیدهای ما اسلحه هستند قاتلین را باید در میان خودمان پیدا کرد.
  • مهدی A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    52 5
    اصلا نمی تونم بهش فکر نکنم چرا باید یکی این کارو بکنه چطور میشه رو تن یک آدم اسید ریخت اونم یه دختر بچه حتی کسایی که در این باره کوچکترین همدستی داشتن باید اعدام بشن . چه امید چه دوستایه امید این جنایت ، به جنون بیشتر شباهت داره کسی که این کارو کرده و حتی دست داشته در ماجراش انسان نیست .
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    97 12
    با این مقاله سراسر حمایتی از قاتل، احتمالا من این قتل را انجام دادم
  • بی نام RO ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    118 7
    پسر ۱۶ ساله اگر هم نیاز جنسی داره به دختر ۱۶ ساله داره، نه بچه ۶ ساله.
    • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      61 8
      بابا ۱۷ سالشه.گفتن ۱۶ بعد میگن سوم راهنمایی میکنن ۱۵ تا اعدام نشه
    • بی نام RO ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      22 2
      ربطی به سن نداره. وقتی به سن قانونی برسه حکم اعدامش اجرا میشه
  • من ستایش هستم IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    58 15
    خیلی عجیبه خبر آنلاین داره به نقع قاتل متجاوز مینویسه وقتی که جسد در خانه قاتل پیدا شده ینی اون خانواده قاتل محسوب میشه. الانم دارین میگین این پسر اصلا سر به زیره و اصلا اهل این کارا نیس...میخوایین به هر طوری که شده وانمود کنین اون پسره مقصر نیس. پس لابد ما اومدیم جسدو انداختیم تو خونشون رفتیم پس برید بازم تحقیق کنین تا آخرش بهتون بگن که اصلا این پسره زمان وقوع جرم اصلا ایران نبوده خارج از کشور بوده.: خوبه همینجوری ادامه بدین
    • بی نام RO ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      46 10
      کسانی که مخالف اعدام و طرفدار ریشه یابی هستند دست به هر کاری می زنند حتی وارونه کردن حقیقت،نویسنده اگر از واکنش مردم نمی ترسید این قدر جلو می رفت که دختره و خانواده اش را مقصر جلوه بده
    • بی نام DE ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      24 2
      این مطلب هیچ دفاعی از متهم نیست. این بچه بخاطر خواست خانواده مقتول اعدام میشه و نه به شما نه به خبر آنلاین ربطی نداره. چیزی که این مطلب میگه اینه که حتی چنین کسی هم میتونه مرتکب این جنایت بشه پس نباید از ریشه یابی این مسایل غفلت کرد
  • فوق تخصص IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    105 8
    ضمن تسلیت به خانواده محترم قربانی، دقت بفرمایید یک دختر افغانی کشته شده و سفیر افغانستان میره به خانواده اش سر میزنه حالا اگه این اتفاق برا یک ایرانی در بلاد خارجه افتاده بود به نظر شما چند درصد احتمال داره سفارت ایران یا شخص سفیر برن خونه طرف و حمایتی بکنند؟
  • ایرونی A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    48 7
    بازم یه قتل و تجاوز و بازم نظر دادن تک تک ما ایرونیا جالبه که این اتفاقا درووبر خودمونم میافته ولی بهش اهمیت نمیدیم ولی تا همچی خبرایی رو میخونیم یا میشنویم همه میگیم اعدام؟؟؟؟ اعدام تنهاچاره کار نیست بلکه باید مشکل رو حل کنیم اینکه یه بچه16ساله میتونه همچی کاری کنه واقعا ترسناکه اونم بچه ای که هیچ مشکل شخصیتی نداشته به ظاهر
    • بی نام RO ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      29 4
      اولا چرا سن قاتل را کم می کنی،بعد وقتی بچه ۱۷ ساله تو خبر ها می خونه که طرف تجاوز کرد ولی خبری از مجازات نمیخونه و می فهمه قضیه فقط ریشه یابی شده، خیلی راحت دست به این کار میزنه
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    48 7
    به جای قضاوت باید به خدا پناه برد از شر شیطان
  • جنوبی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    43 3
    به نظر من تمام این رفتار ها بر میگرده به فضای بسته جامعه و خانواده که باعث شده چنین موارد وحشتناکی رخ بده . توی این کارزار جهانی اگه مایل به اون حرکت نکنی قافیه رو باختی
  • ali A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    144 7
    هنوز هم که هنوزه راه حلی برای میل جنسی سرکوب شده در ایران پیدا نشده. میپرسی میگن نماز و ورزش و دوش آب سرد
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      17 80
      میل جنسی سرکوب شده ؟؟؟ ... جنابعالی تشریف ببری ازدواج بکنید محض رضای خودتون دیگه امیال نفسانی تون سرکوب نمیشه
  • بی نام RO ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    29 4
    شما میدونید بعضیا دو بار کشته میشن؟ عجیبه؟ مثلا یه بار وقتی به دست کسی کشته میشن دفعه بعد وقتی عده ای قاتل رو تبرئه می کنند. دیگه چه خبر. هوا خوبه...
  • حمید A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    50 3
    در مملکتی که به خواسته های جوان و نوجوان و حتی کودک توجهی نمیشه ، بهتر از این رو نمیشه تصور کرد . در تمام کشور ها برای جوانان و نوجوانان با توجه به سن انها برای مراحل رشد جنسی و بلوغ و ... برنامه ریزی میشه و یک جوان با توجه به سن و نیازش میتونه از انها استفاده کنه و حتی در دبیرستانها و کالجها در مورد مسائل جنسی و مراقبتها و خطرها کاملا اطلاع رسانی میشه و به مرور در دسترس قرار میگیره و کمتر کسی پیدا میشه که بخاطر مسائل جنسی ، قتل و جنایت انجام بده .
  • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    23 4
    حالا چرا کشتش
    • بی نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      19 3
      دیگه آدمیزاده همه کار ازش برمیاد
  • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    27 52
    حالا اعدامش میکنن تا باز صورت مسئله رو پاک کنن سرکوب میل جنسی باعث فاجعه میشه هم برای فرد هم برای جامعه پسری که تازه به بلوغ رسیده فیلم های پرنو که در ماهواره و مدارس به راحتی در دسترس هست و خودش یه نفت رو روی آتش هست
    • بی نام RO ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      118 8
      من نوجوان بودم هم فیلم پورنو دیدم و هم ماهواره دشتیم،میل جنسیم هم سرکوب شد ولی مثل حیوان ر فتار نکردم
    • بدیع الزمان IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      45 4
      میخواهی اعدامش نکنن بیارن پیش شما ریشه یابی کنی.....مرد حسابی طرف تجاوز کرده بعد با اسید سوزانده ...بله باید ریشه یابی بشه و جامعه شناسان و مسولین بررسی کنن و وا با راهکارهای وقوع چنین مسائلی را کاهش بدن ولی به هیچ عنوتن به منزله برخود حداکثری با این موجود نیست....
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    113 6
    متهم ردیف اول فقط صدا و سیما هست و نه هیچ کس دیگه که نمیتونه رو یه بچه خروس هم تاثیر بزاره چه برسه به بچه های مردم .
    • بی نام RO ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      21 1
      تاثیر بسیار بد متاسفانه مگیذارد
  • احمد A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    80 5
    من این جنایت وحشتناک را بشدت محکوم میکنم. و از سازمانهایی نظیر صداوسیما میخواهم به جای این که مستندهای راز بقا دهه 90 میلادی پخش کند خیلی صادقانه و خالصانه با نوجوانان و جوانان راجب فحشا و خودارضایی و عوارض آن صحبت کنند متاسفانه این پدیده شوم عقل نوجوانان این مملکت را کور کرده است .
    • دیبا RO ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
      1 0
      صدا وسیما صحبت کنه که چطور بشه مثلا"؟؟؟با صحبت مگه چیزی حل میشه؟ خیلی عوامل دخیل هستن به این راحتیاس مگه ؟اونقدر باید از الگوها و رفتارهای بازدارنده یا انگیزشی استفاده بشه وتصحیح بشه تا جامعه بهینه بشه جامعه منفعل و راکد چه چیزی رو میخاد تغییر بده ؟؟؟؟؟اگه تلاشی روبه جلو نباشه نتیجه ای جز افول نیست حالا هرچی میخاد باشه
  • رعنااصفهانی A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    شهید بابایی هم در دوره ای که توی امریکا بودند بااینکه خیلی راحت میتونستند با دختران خارجی رابطه جنسی برقرار کنند ولی همیشه از گناه دوری میکردند و سمت اینکار نمیرفتند حالا پسران ایرانی ما هرکاری دلشون میخواهد ،میکنند اون وقت خودشون را با داشتن میل جنسی توجیح میکنند ایا چنین پسرهایی که بخاطر میل جنسی دست به چنین کاری میزنند ،چرا به مادر و خواهر خودشون تعرض نمیکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا به خواهر و مادر خودشون میل شیطانی ندارند ؟و همش میل شیطانی به دختر همسایه و دختر غریبه دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زمانی که غیرت مردان و پسران ایرانی روی دختران ایرانی از دست رفت ،چنین اتفاق هایی افتاد وای به هرحال جامعه ای که چنین پسر متجاوزی توی اون زنده باشه همین بخشش های نابجاست که باعث چنین جرم هایی میشه
  • محمد A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    46 19
    خانواده شهید؟ متاسفانه ترویج شبکه های اجتماعی بین نسل جدید و دسترسی اسان به عکسها و فیلمهای مبتذل و بدتر ازآن داستاهای سکسی که در تلگرام و واتساپ دست به دست میشه اخرش نتیجه میشه این ....
  • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    71 7
    اگه جایی برای رفع غرایز جنسی بود همچین اتفاقاتی خیلی خیلی کمتر اتفاق میفتاد،نیاز جنسی رو که نمیشه کشت اما میشه هدایتش کرد،چه اشکالی داره همچین مکانهایی باشه که بقیه جامعه از وقوع همچین اتفاقاتی مصون بمونن.
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    16 1
    باید ریشه این کار رو بررسی کرد اخرش که فرد اعدام میشه که حقش هم هست کاملا مشخص هست تا این مشکلات وجود دارد فرهنگی اجتماعی اقتصادی باز شاهد این چنین مواردی خواهیم بود همه مقصر هستند چه والدین چه مدرسه و مسئولین .باید تلاش کرد این اتفاقات کمتر بشه
  • رضا A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    30 10
    یادمه تو سریال بریکینگ بد قاچاقچی ها برای سر به نیست کردن جسد افراد انها در بشکه پلاستیکی پر از اسید می گذاشتند و جسد را کاملا محلول می کردند جایی می ریختند. احتمالا قاتل این سریال داده و از آن الگو گرفته . البته باز یادمه تو این سریال توی اولین قتل جسد یکی از مقتولین را دقیقا مانند جنایت ورامین توی وان حمام با اسید حل کردند که البته بدنه وان و سقف طبقه پایین کاملا حل شد وکلی دردسر کشیدند تا اوضاع خونه شون را به حال طبیعی برگردونند
    • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      9 5
      دقيقاً خير سرش اومده از والتر وايت تقليد كنه
    • بی نام PT ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      25 5
      بله علتشو پیداکردیم سریال بریکینگ بد؟؟ جالبه اینجا مقتول افغانیه وگرنه الان علتش همه مردم افغان و خارجی ها عنوان میشد
  • کیان A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    20 42
    ورامین و شهرهای حاشیه ای در جنوب شرق تهران پر شده از افغانی ها ورامین شده افغانستان 2
    • حسن A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      9 3
      خب که چی؟ یه پیت اسید بردار بیفت دنبالشون
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    4 42
    آقاجان این اخبار رو تو رو خدا منتشر نکنید.آخه چی عاید ما میشه جز اعصاب داغون.مگه کم غم و غصه داریم آخه؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    21 1
    پناه بر خدا.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    34 28
    خیلی دردناکه دو واقعه. یکی قتل این دختر، دومی نژادپرستی ای که علیه ایرانی ها در جریانه. // چرا ویدیوی تجاوز چند افغانی به یک دختر ایرانی که همه جا هم پخش شد هیچوقت اینقدر پوشش رسانه ای نگرفت؟؟ چرا کسی برای اون دختر ایرانی مقاله و گزارشی ننوشت؟؟ کمپینی درست نشد؟
  • علیرضا DE ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    15 0
    خواهش میکنم که چاپ کنید اعمال محدودیت زیاد باعث وجود این قبیل بیماری ها میشه. تو خانواده هایی که وضعیت اقتصادی بهتری دارند و والدین مشغله کمتری دارند، خانواده ها میتونن خلع عدم آموزش تو جامعه رو تا حدی خودشون جبران کنند. ضمن اینکه جمع شدن این قبیل خانواده ها کنار هم محیط سالم تری رو هم برای فرزندانشون میسازه. قصد توهین به قشری نیست، فقط یه واقعیته که باید به فکرش بود. خانواده این پسر مذهبی بودند، اما چقدر از عمق و مفهوم مذهب رو به بچشون منتقل کردند؟ مذهب صرفا هیئت و ریش پدر و چادر مادره این بچه با کلی محدودیت و بدون آموزش با یک گوشی رها میشه تو یه فضایی که به خودی خود مشکلی نداره ولی برای چنین آدمی یه قتلگاهه. هر چیزی رو میبینه، هر کاری میکنه بدون اینکه کسی ناظر کاراش باشه و هدایتش کنه
  • بی نام DE ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    12 8
    این جنایت جدایی از مساله حق الناس و حق الله، که باید رسیدگی شود متاسفانه آبروی ایران و ایرانی را هم در جوامع جهانی و کشورهای همسایه زیر سوال برد که هزینه های سنگینی به ملت تحمیل کرد. امیدوارم خانواده ها بیشتر به تربیت اسلامی و قرآنی فرزندانشان توجه کنند تا کمتر شاهد اینگونه جنایات فجیع باشیم.
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    8 48
    انسان جایزالخطاست هیچ وقت کسی رو قضاوت نکنیم شاید شاید هر کدوم از ما تو اون موقعیت بودیم بدتر از اونو انجام میدادیم فقط بیایید دعا کنیم خدا همه جوونارو به راه راست هدایت کنه
  • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    26 2
    اون کسایی که میگن هر خونه دستشویی داشته باشه درسته ولی باید واسه اون دستشویی پول داشت پس باید مشکل اقتصادی اول حل شه.اقتصاد که حل شد طرف می تونه دستشویی بره.اقتصاد میتونه فرهنگم درست کنه که از این اتفاقا نیوفته .
  • nazi A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    15 8
    فقط به خاطر اینکه این دفعه قربانی افغان و مجرم ایرانیه این مقاله رو نوشتید چاپش کنید
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    26 17
    اعدام کمه...یه لحظه تموم میشه میره...باید همون کاری که کرده باخودش بکنن که بفهمه چیکارکرده....
  • بی نام A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    59 4
    پسرخانواده شهید بودن دلیل بر این نیست که مرتکب قتل نمیشه.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    24 5
    من در اسکاتلند کارگربودم همیشه بهتر وبیشتر از اونها کار میکردم اما چون مهاجر بودم بهم میگفتند شتر سوار فکرمیکردن ما هم عربیم الان متهم رفتارخوبی با افغانی ها نداریم
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    15 8
    ما که اخرش هم نفهمیدیم چند سالش بود ولی هر سنی که داره باید اعدام بشه
  • کوروش A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    3 5
    ببینید با اعدام مشکلات حل نمیشه.شایدتسکینی برغم خانواده باشه ولی باید ریشه یابی بشه که امثال این اتفاق ۵سال دیگه نیوفته.بااعدام متهم تمامی رازها ودلایل روانی این جنایت هم دفن میشه وفرداها این دمل چرکین سربازمیکنه.حدود ۲۰سال پیش توی ایالت میلواکی امریکا شخصی به نام جفری دامر بود که حدود۱۷نفر رو کشته بود وبعضی از اونارو خورده بود ولی اعدامش نکردن بلکه ماهها روانکاوی ویژه روی او انجام شد وریشه یابی کردن که این اتفاق دیگه نی
  • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    41 5
    عجب اسم مستعاری انتخاب کردند بد سلیقه فقط مونده ازش دلجویی هم بشه بااین گزارش مزخرف
  • امیر IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    3 1
    سوال اساسی که همچنان باقی می ماند این است که چرا یک جوان هفده ساله اقدام به تجاوز به عنف به یک کودک می کند، چه عواملی باعث می شود جرایم مربوط به قاچاق مواد مخدر،قتل،سرقت، منازعه و،،، در بعضی از مناطق استان تهران زیاد باشد فقر،طلاق،اعتیاد،مهاجرت بی رویه،بیکاری،عدم شناخت نیازهای جنسی جوانان،ناکار امدی نظام اموزشی،اتلاف وقت و انرژی جوانان و قس علی هذا،،،النهایه من اسم این قاتل رو هم قربانی می گذارم،منتها قربانی جامعه‌ای که خود این اشخاص رو شکل داده،می پروراند و در اخر هم یکصدا تقاضا از بین بردن اون رو دارد، ولیکن مطمئنم این اخریش نخواهد بود و این داستان همچنان ادامه دارد
  • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    58 38
    اگه یک پسر نوجوان افغانی با یک دختربچه ایرانی این کار را کرده بود همین عزیزان روشنفکر و منتقد حکم اعدام سفارت افغانستان را به آتش می‏کشیدند.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
      3 7
      دلیل مخالف ما با اعدام اینه که اولا اعدام هیچ مشکلی رو که حل نمیکنه تازه باعث بیشتر شدن خشونت توی جامعه میشه،این یه چیز ثابت شده از نظر جامعه شناسیه...و دلیل دوم اینه که اتفاقا با اعدام به این دلیل موافقیم که اعتقاد داریم مجرم باید مجازات بشه ومتجاوزان وقاتلین واشرار باید حبس ابد بگیرن...در حالی که الان تقریبا اکثر قاتلین ومتجاوزین و....با گرفتن رضایت وپرداخت پول ودیه نهایتا بعد از 3،4 سال از زندان آزاد میشوند ودوباره به کارهاشون ادامه میدن....
    • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      12 6
      نه اینکه تا حالا افغانی ها به دختران ایرانی تجاوز نکردن ؟
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    2 14
    تو خونشون بگردید اگه سریال برکینگ بد داشته پس قاتل خودشه
  • نقی A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    33 2
    این خبر باید از تلویزیون ملی پخش بشه و کارشناس بیارن تحلیل کنند وگرنه پسر بچه های سربه زیر باز هم مشکل ایجاد خواهند کرد.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    30 20
    خدا میدونه خانواده قاتل چه حالی دارن، چرا یه لحظه خودتون رو جای اون مادر و پدر نمیزارید؟ یک عمر بچه یزرگ کن و آخرسر بچه ت اینطور غافلگیرت کنه.....
    • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      14 1
      با تمام عشق و علاقه و احترامی که به پدر و مادر خودم و همه مادران این سرزمین دارم ، باید بگم متاسفانه پدر و مادرها روش درست تربیت کردن بخصوص برای پسرهاشون بلد نیستند. کودک و نوجوان فقط از لحاظ خورد و خوراک و پوشاک تامین میشن و والدین تصور میکنن وظایفشون بحد اعلا انجام دادن. بویژه مادرها از اشتباهات پسرهاشون حمایتهای بیخودی میکنن علی الخصوص که تک پسر داشته باشن. متاسفانه خود پدر و مادرها نیاز به تربیت مجدد دارن. شاید اگر والدین در روشهای تربیتی و برخورد با فرزندانشون تجدد نظر کنن بمراتب مشکلات جامعه کمتر خواهد بود. بخصوص احترام و مسئولیت پذیری را به فرزندان یاد بدن.
  • ایرانی FI ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    24 3
    با احترام به نظر همه ...... عامل اصلی شکاف طبقاتی اقتصادی فرهنگی اجتماعی جنسیتی میباشد که در دوران گذار از سنت به مدرنیته اتفاق میافتد مثل کره جنوبی برزیل چین و....که حدود بیست سال شبیه مشکلات مارا داشتند ولی بعد از گذار ازسنت به مدرنیته بیشتر مشکلاتشان حل شد اما در کشور ما از انقلاب مشروطه تا به امروز که صد سال میگذرد هنوز این اتفاق بدرستی انجام نشده . در ضمن اگر از کودکی مردها به زنان ودختران جامعه ااحترام بیشتری میگذاشتند کمتر شاهد اینگونه حوادث بودیم.
  • حسین A1 ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    28 17
    باید اعدام بشه تا درس عبرتی بشه برای بقیه...که بفهمن مملکت خر تو خر نیست ک هرکار دلشون خاست بکنن... جالبه اولش میگفتن طرف هجده سالشه...بعد شد هفده.. الانم ک شده شونزده...اینجوری پیش بره چند وقت دیگه میگن قاتل هنوز ب دنیا نیومده...
    • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      13 0
      نبود فضای فرهنگی و روی آوردن نوجوانان و جوانان به فضای مجازی باعث بروز این چنین معضلات اجتماعی می شود اگر دولتمردان فکری به حال این جامعه بیمار نکنند هر روز شاهد این گونه رفتارهای غیر اخلاقی خواهیم بود
  • من ستایش هستم IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    43 4
    کل جهان این خبرو شنیدن ولی رسانه های ایران تو تلویزیون هنوز چیزی نگفتن
  • فرشید IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    18 1
    ایرانی و افغانی ، همه غمگینیم
    • سینا A1 ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
      1 0
      افغان یا افغانستانی صحیح است افغانی واحد پول مردم افغانستانه و وقتی اینجوری خطابشون کنی بهشون اهانت میشه دوست عزیز
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    17 1
    فقط بلد هستند این اخبار رو اعلام کنند یه مدت ذهن و روح مردم رو جریحه دار کنند بعد معلوم نمیشه چی میشه شما کدوم متوحه شدید قاتل سپهر پسر 7 ساله ای که جلو خونه سرشو بردید چی شد؟
    • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      8 1
      ایراد همین جاست چون می کند همه این مجرم ها مشکل داشتند و ریشه یابی بشوند برای همین خبر مجازاتشان را نمی شنویم کسی هم که مستعد جرمه میبینه جرم بدون مجازات مونده
  • من ستایش هستم A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    9 5
    واقعا فقط بلد هستند این اخبار رو اعلام کنند و با ذهن و روح مردم بازی کنند.بعد هم هیچی معلوم نمیشه.نه اعدام و نه ریشه یابی مثلا کدوم یک از شما متوجه شدید قاتل سپهر پسربچه ای که جلو درب خونه سرشو بردید چی شد؟
  • راضیه A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    8 15
    من با اعدام کاملا مخالفم ..اونم برای یه پسر نابالغ 16 ساله ...خودتونو جای اون خانواده هم بزارید ...تو کشور ما با وجود مجازات اعدام میبینیم که جنایتا بیشترن ...با وجود تکنولوژی جدید که به هیچ وجه نمیشه جلوشو گرفت ماها باید فرهنگمونو تطبیق بدیم باهاش ...تا وقتی که میریم دانشگاه اصن نمیدونیم چه جوری باید با جنس مخالف رفتار کردبعضیا چه راحت راجع به اعدام حرف میزنن
    • فرح A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
      2 0
      پيخودبااعدام مخالفی کثافت حقشه بايداعدام بشه،تجاوز،قتل،اسيدپاشیاين موجودبدکاره با16سال سن ايقدغلط کاری کرده 4سا ل ديگه که20سالش شدوسط خيابون به ناموس مردم تعرض می کنه،،،پس چه بهتروجودکثيفش ازدنياپاک بشه
  • ستاره IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    32 4
    آقا جان جوونای این جامعه تشنه ان تشنه... میفهمین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا به یکی که تشنه است هی غذا بدید این به چه دردش می خوره آخه.. به نظر من اشکال از عدم آگاهیه تو ایران کمتر خانواده ای پیدا میشه که با جوونش رفیق باشه و تو این مسایل درکش کنه برا همینم رفته یه طبقه جدا برا خودش باشه که هر کاری دلش خواست بکنه بابا تو کشورهای دیگه بعد 18 سلگی جوون میره برا خودش زندگی میکنه ولی تو ایران پسره 30 سالشه و داره از تشنگی می میره هاااااا ولی بازم پیش خانوادشه و تو این مملکت هیچ کسی به فکر تخلیه هیجانات این جوونا نیست
  • یک ایرانی با فرهنگ ایرانی US ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    3 3
    شهوت و هوس از طرف ماهواره ها و اینترنت تو مغز جوانها و خانواده ها تزریق میشه، بعد عده ای شهوت پرست انتظار دارن که ماهم مثل جوامع دیگه، کنار هر مسجدمون یه فاحشه خونه داشته باشیم تا این شهوت های سرگردان خاموش بشن...و انتظار هم دارن که جامعه ی که زیر بمباران این رسانه های کثیف هست، سالم بمونه معلومه سالم نمی مونه، بچه هایی که از الان به این چیزها فکر میکنن، زنان متاهلی که خیانت میکنن، جوانهایی که به رابطه های نامشروع فکر میکنن و گرایشات جنسی غیرطبیعی و غیرانسانی... و خانواده ها و نهاد خانواده ای که به گند کشیده میشه... به جای اینکارها و حرف ها، به فکر خانواده ها وجامعه و فرهنگمون باشید، تربیت فرزندان و خانواده هارو از رسانه های کثیف بگیرید...اینها نتیجه رسانه های کثبف هستن...
  • مرجان A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    15 10
    خبرآنلاینبااین متن جهت دارکوشیده ای قاتل را مظلوم جلوه بدهی واین واقعا عجیب است واقعا چرا بایدبرای قاتل باچنین قساوت قلبی دل سوزاند و احتمالا خواستاربخشش اووبازگشتش به جامعه و به خطرانداختن جان و ناموس مردم شد؟
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    9 1
    متاسفم
    • امیر قلی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      8 3
      عجب نظر کارشناسی دقیقی...ما هر چی علمی و نقادانه نظر میدیم که هیچ ....
  • بی نام RO ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    2 0
    خواهشاً آنچه كه حق هست را اجرا كنيد با توجه به اينكه خودمان را جاي خانواده ي ستايش قرار دهيم و هر چه كه براي خودمون خواستيم واسه ديگران هم بخواهيم
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    0 1
    فک نکنم تصمیم گیری راجب همچین مسئله هایی اسون باشه دنیای ما ب یک ناجی و مرد آسمونی ب شدت نیازمنده
  • مصطفی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    1 1
    فرهنگ فرهنگ یکی یه فکری به حال فرهنگ این مملکت بکنه