۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷

کودک کودک است فرقی نمی کند افغانی ،ایرانی ، عرب، اروپایی . همه با آرزوها و دنیای های قشنگی که در ذهنشان برای خود شان می سازند

نوجوان هم نوجوان است فرقی نمی کند ورامینی یا تهرانی و یا ......آنها هم همه با تخیلات و تمایلاتی که غریزه برای آنها به ارمغان آورده است درگیرند.
در این میان اما جامعه در حالت کلی اش و با تمام زیر مجموعه هایش را داریم که مسئول به ثمر رسیدن و حفاظت از رویاهای کودکانه و کنترل و کانالیزه کردن تمایلات نوجوانی در مسیر درست است.
در فاجعه قتل ستایش قربانی تنها کودکی افغان نیست قربانی تمامی کودکان و نوجوانانی هستند که در محیطی از کودکی به نوجوانی و بزرگسالی می رسند که برای حفاظت از دنیای آنان چاره ای اندیشیده نشده است.
اگر در بررسی این فاجعه افق دید خود را گسترده کنیم مسئله افغانی و ایرانی و ورامینی و غیره مطرح نیست . خانواده های ما و در حالت کلی تر جامعه ما برای مواجهه با این گونه مسایل بی برنامه است.
در جوامع غربی که فرهنگ متفاوتی با ما دارند ، مشکلات و روشهای خود را دارند،هم برای حفاظت از کودکان هم برای کنترل هیجانات نوجوانان .اما فارغ از رد یا تایید روشهای آنان که منظور نظر ما نیست ، این سئوال مطرح است که ما برای حفاظت از کودکانمان و کنترل نوجوانانمان بر اساس کدام پارادایم تربیتی و رفتاری ، عمل می کنیم ؟
پاسخ هیچ است . متاسفانه اکثر نهادهای فرهنگی و اجتماعی ما پاسخی هماهنگ و روشمند در این قضیه ندارند . اکثر نهادهای مربوط به نوجوانان و جوانان در نهایت راه حل ازدواج را پیش پا می گذارند و این در شرایطی که جوانان ما تا دهه سوم و حتی چهارم زندگی خود جرات ازدواج کردن را ندارند بیشتر به شوخی شبیه است.
فجایعی نظیر این، که نه اولی آن است و نه آخرین آن زنگ خطرهای بد صدایی را برای ما به صدا در می آورد که با تجدید نظر در روشهای گذشته، آموزش جنسی را به صورت جدی ، تخصصی و مطالعه شده وارد آموزشهای اجباری مدارس کنیم و کودکان و نوجوانانمان را نسبت به هجوم تمایلات غریزی ،اگر نمی توانیم مدیریتشان کنیم لا اقل هشدار دهیم و آگاه سازیم.
در این حادثه تنها کودکی افغان قربانی نیست نباید تحلیلها وراه چاره های خود رابه این قیود محدود کنیم بلکه باید با دیدی ملی به غفلتی که سالهاست جامعه ما مرتکب شده است تلنگر بزنیم .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    32 5
    آفرین
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    28 43
    اقدام به قتل بچه 6 ساله و سوزاندن با اسید جنازه کوچولو پرپر شده هیچ ربطی به غریزه جنسی و طغیان احساست نوجوانی نداره
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      35 6
      پس به چی ربط داره کاش مینوشتی
  • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    45 0
    همه چي رو به گردن اعتياد و شيشه و ....انداختن حاصلش همينه يعني ما تو كشور نه بيمار جنسي داريم نه انحراف جنسي و اخلاقي نه دايم الخمر داريم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    23 24
    اگه قرار براین بود که هر نوجوانی احساسات و غریزه جنسیش مثل این قاتل پست فطرت طغیان کنه که هر روز شاهد هزاران قتل از این نوع بودیم ، مهم تربیت خانوادگی و ذات انسانه که در نهایت یکی میشه مثل شهید حسن فهمیده و امثالهم و یکی دیگشم مثل این جانی پست فطرت و امثالهم .
  • م FI ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    24 4
    این صحبت نویسنده در ارتباط با تجاوز به یک دختر 6 ساله صحیح هست ولی قتل و ریختن اسید که دیگه ربطی به غریزه نداره. همین مساله هم هست که این اتفاق رو بسیار پیچیده میکنه. اگه فقط یه تجاوز بود خیلی عجیب نبود اما قتل و اسید پاشی از یک بچه 17 یا 18 ساله خیلی جای سوال داره
    • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      16 2
      اکثر جنایتها از همین تمایلات می آید شدت و ضعف جنایت بسته به شخصیت و روان فرد است اما پایه همه آنها تمایلات جنسی است
  • بی نام RO ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    12 0
    بارها و بارها به خوبی صورت مسئله تفهیم شده بهتر نیست وارد راهکارا بشیم؟ بسم الله هر کی راهکارشو بگه.لطفا راهکارا منطبق بر واقعیات و ارزش های جامعه باشد واقعیاتی چون تمایلات جنسی طبیعی هر فرد و لزوم پاسخگویی به آن و ارزش های جامعه چون لزوم رعایت مسائل شرعی .اینکه همه ی ما گریزان از پرداختن به راهکارهای عملی و غیر شعاری هستیم نشان می دهدما با پارامترهای محدودکننده ی مختلفی مواجه ایم و واقعا پاسخی در چنته نداریم.تسهیل ازدواج یکی از راهکارا می تواند در نگاه اول باشد ولی این خود، مشکل بسیار بزرگتری به نام مشکلات اقتصادی به بار آورده است. همه ی ما می دانیم در کوتاه مدت مسائل اقتصادی کشور قابل حل نیستند.ورای لزوم رفع طبیعی تمایلات جنسی افراد ما بخاطر این موضوع تباه شدن سرمایه های انسانی را شاهدیم
  • بی نام RO ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 10
    همه شاگرد فرویدزیگموند رو میگم بودن گویا...
    • بی نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
      9 0
      الان شما چی گفتی دقیقا؟
  • مریم A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    18 0
    برخی عزیزان مسئله تربیت خانوادگی را در فاجعه پیش آمده مطرح کرده اند. آیا والدین این نوجوان خود اطلاعات کافی در مورد آموزش جنسی یک نوجوان داشته اند و مطلع بودند که چطور باید این اطلاعات را به نوجوان خود منتقل کنند؟ جای آموزش عمومی و درست و به دور از شعارهای غیر عملی در همه زمینه ها از جمله رفتار اجتماعی و رفتار جنسی در کشور ما خالی است. چند ستایش دیگر باید قربانی شوند تا مسئولین به فکر بیفتند که آموزش در این زمینه ها در مدارس و حتی مهدکودکها ضروری است؟
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    13 0
    موافقم. این واقعه دردناک فقط نقطه ای از یک تصویر بسیار هولناک است. باید متخصصین امور مختلف جمع شوند و فکر اساسی برای آن بکنند.
  • سعیده IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    11 2
    به نظر من مشکل اساسی از اونجایی ناشی میشه که این دست اخبار در رسانه ملی به دلیل مصلحت بینی های واهی اعلام نمیشن. اینطوری هم پدر مادر ها 8 چشمی هوای بچه هاشون و دارن و هم اون افراد پلیدی که همچین اقداماتی به ذهن پلیدشون خطور می کنه، با آگاهی از مجازات احتمالی یه مقدار افکار پلیدشون رو کنترل می کنن.
  • يك روحاني استاد دانشگاه A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    9 17
    تغيير فرهنگ جنسي جامعه نياز به يك تحول اساسي داره ، همين ازدواج موقت كه در دين ما تعين شده از هزاران مفسده جلوگيري ميكنه ، چه ايرادي داره خانواده ها به ازدواج موقت نوجوانانشون اعم از پسر و دختر از سنين دبيرستان رضايت بدهند ؟ گاهي اين ما هستيم كه با تعصب خودمون حلال خدا رو بر خودمون و فرزندانمون حرام مي كنيم ، باور كنين همين راه حل ساده بيشتر فساد و بدحجابي و جرايم و مزاحمت نواميس رو در سطح جامعه به طور چشمگيري كاهش ميده
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    17 0
    بااین وضعیتی که تو جامعه پیش آمده من با داشتن یک دختر 5ساله جرات یک لحظه تنها گذاشتن اونو ندارم وبا وجود اینکه کارمندم مجبورم هر روز اونو با خودم بیارم اداره دیگه هیچ اعتمادی نمونده
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    7 0
    احسنت.