اقتصاد نیوز نوشت:با وجود اینکه در حال حاضر زنان کمی در میان نخبگان کسب‌وکار و ثروت وجود دارد، اما روز به روز زنان بیشتری به این عرصه وارد می‌شوند.

پایگاه آماری ولث-ایکس به منظور شناسایی برخی خصوصیات زنان خودساخته با ثروت خالص بیش از 30 میلیون دلار یا بیشتر پژوهشی را صورت داده است. این پایگاه با بررسی 597 زن از آمریکا و بریتانیا تحقیقاتی را انجام داده است. در این میان، 348 نفر از آنها، روسا یا موسسان کسب‌وکارهای مختلف بوده‌اند.

برای رسیدن به چنین جایگاهی،‌ زنان خودساخته در سنین پایین‌تری به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده بودند و احتمالا بیشتر از مردان به حرفه خود متمرکز شده‌اند.

در اینجا برخی از خصوصیات مشترکی که زنان خودساخته و ثروتمند دارند بیان شده است. 

 کمتر در چشم هستند

زنان خودساخته تنها 3.27 درصد از افراد با دارایی بیش از 30 میلیون دلار را تشکیل‌ می‌دهند. به طور کلی از هر 30 نفر آدم ثروتمند تنها یک نفر زن است. سهم زنان در روسای شرکت‌ها 1.70 درصد،‌ اعضای هیئت مدیر 2.18 درصد، مدیران اجرایی 3.67 درصد و موسسان شرکت‌ها 5.77 درصد بوده است.

سرمایه خالص پایین‌تری دارند

زنان خودساخته دارای سرمایه خالص (288.37 میلیون دلاری) دارند که نصف مردان خودساخته خواهد بود. در میان روسا،‌ اعضای هیئت‌مدیره، دبیر اجرایی و موسسان، زنان ثروتی کمتر از مردان دارند.

جوان‌تر هستند

زنان خودساخته با سن متوسط 56.25 سال در حدود 4 تا 5 سال جوان‌تر از مردان خودساخته هستند. ارتباطات سرمایه‌ای بیشتر دارندبا احتساب تعداد ارتباطات سرمایه‌ای و ثروت خالص ارتباطات آنها، مشخص شده که قدرت شبکه‌ای زنان 1.2 برابر مردان بوده است. 

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =