در آستانه سیزدهم رجب جمعی از فعالان سیاسی کشور، اعضای بنیاد امید و جمعی از نامزدهایی که به مرحله دوم انتخابات مجلس رسیده‌اند، با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در این دیدار با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، خاطر نشان کرد: سراسر زندگی آن امام همام از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) تا شهادتشان در محراب عبادت، سرشار از نکات مهم و برجسته برگرفته از مشی اعتدال و میانه‌روی در زمینه‌های مختلف اخلاقی، انسانی، دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

هاشمی رفسنجانی، اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط را یکی از صفات برجسته و ارزشمند شخصیت حضرت علی(ع) دانست با استناد به آیه «وَکَذلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَی النّاسِ» تصریح کرد: باید در تمام ابعاد زندگی اعم از عبادت، انفاق، هزینه‌ها و ... اعتدال را رعایت و از هرگونه زیاده‌روی و اسراف و کم کاری پرهیز کرد و مسلمانان باید در اعتدال الگوی جهانیان باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شکست را نتیجه افراط و تفریط توصیف کرد و با اشاره به انتخابات اخیر، گفت: مردم با حضور در انتخابات و رأی خود نشان دادند که طرفدار اعتدال و جامعه‌ی معتدل هستند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برگزاری دور دوّم انتخابات در برخی مناطق کشور خطاب به برخی از کاندیداهای این دور که در جلسه حضور داشتند، گفت: مبادا در تبلیغات انتخاباتی از مسیر انصاف و اعتدال حتی در مواجهه با تهمت‌های رقیبان خارج شوید و همواره سعی کنید در رقابت‌ها جانب ادب، متانت و اخلاق اسلامی را رعایت کنید.

وی تأکید کرد: خوشبختانه اکثریت جامعه با رشد و بلوغ سیاسی، راه و مسیر اعتلای کشور را که همان مسیر اعتدال است، پیدا کرده‌اند و حتی در جاهایی که جامعه شعارزده است، مردم نشان داده‌اند که مسیر درست را به خوبی پیدا کرده و در آن حرکت می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی تشکیل مجلسی بر پایه اعتدال و متشکل از افراد کارآمد را برای جامعه و پیشرفت کشور مناسب دانست و گفت: امیدوارم همانند دور اول مردم در دور دوم انتخابات، افراد صالح و متین را برگزینند، زیرا چنین مجلسی می‌تواند برای کشور مفید و همراه و کمک کار دولت برخاسته از مردم باشد.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان منطقه و لزوم پرهیز از نزاع و درگیری در داخل کشور، گفت: متأسفانه دشمنان اسلام درصدد به راه انداختن نزاع مذهبی بین شیعه و سنی هستند که اگر اختلافات به نزاع و جنگ تبدیل شود، بسیار خطرناک است.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: شرایط کشور ایجاب می‌کند، دست از اختلافات برداشته شود و امنیت کشور نباید با نزاع‌های کوچک و بی‌اهمیت مخدوش شود.

وی تأکید کرد: پس از برجام شرایط خوبی در کشور ایجاد شده است و امیدوارم نمایندگان منتخب برنامه پنج ساله ششم را به صورت مطلوبی تصویب کنند که مبنای کارهای بزرگ در آینده قرار می‌گیرد.

در ابتدای این دیدار، محمدرضا عارف، منتخب اول دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، با تبریک ایام ولادت با سعادت حضرت علی(ع)، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انتخاباتی مرحله اول مجلس شورای اسلامی و اقدامات انجام شده برای انتخابات مرحله دوم پرداخت.
27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    5 7
    متاسفانه ديديم كه مشكل امريكا هسته اي نيست.مشكلش تغيير نظام هستش.و تضعيف توان نظامي. نميدونم چرا اقايان هاشمي و.... دلسوزي نميكنن
  • منتقد IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
    4 8
    سخنرانیهای جوانیتان را در مورد ازادی شنیدیم.
  • فخر IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    3 3
    هاشمی مرد تعقل و خرد گرا