مهر نوشت: مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی متوقف نمی‌شود، گفت: تمام‌ هزینه‌های درمانی، اسکان و اعزام دانش‌آموزان حادثه‌دیده توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شد.

محمد فاضل درباره آخرین وضعیت دانش‌آموزان حادثه‌دیده شهرکردی، گفت: دانش‌آموزان در قالب اردوی زیارتی به مشهد اعزام شده بودند و در مسیر برگشت از مشهد به تربت حیدریه دچار حادثه شدند و اتوبوس آنان واژگون شد.

وی افزود: متاسفانه این حادثه منجر به فوت دو دانش‌آموز و مجروح شدن تعدادی از دانش‌آموزان می‌شود.

مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد ۳۴ نفر از دانش‌آموزان به صورت سرپایی معالجه شدند و ۶ دانش‌آموز نیز به دلیل آسیب‌ جدی‌تر بستری هستند، البته جای نگرانی وجود ندارد؛ آنان مراقبت‌های پزشکی می‌شوند تا با کمترین مشکل به شهر بازگردند.

فاضل بیان کرد: دانش‌آموزان در قالب‌ گروه‌های چند نفره به اصفهان بازمی‌گردند و از آنجا به شهرکرد خواهند رفت؛ البته هماهنگ شده است تا گروهی از شهرکرد برای بردن دانش‌آموزان به شهرشان، به اصفهان بیایند.

وی با اشاره به علت واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان شهرکردی، گفت: علت این حادثه را باید مراجع قانونی و انتظامی اعلام کنند اما وزارت آموزش و پرورش در اعزام دانش‌آموزان تمام نکات سلامت راننده و فنی اتوبوس را رعایت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش افزود: بنده ملاقاتی از دانش‌آموزان در مشهد داشتم و دکتر فانی نیز در پیامی تلفنی از دانش‌آموزان دلجویی کردند.

فاضل ادامه داد: آموزش و پرورش، دانش‌آموزانی را که آسیب‌ جسمی و روحی دیده‌اند، بازپروری خواهد کرد تا به شرایط عادی بازگردند.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه درمانی دانش‌آموزان چگونه پرداخت شده است؟ گفت: دانش‌آموزان بیمه حوادث بوده‌اند و در حال حاضر همه هزینه‌های درمان، اعزام و اسکان توسط آموزش و پرورش تقبل شده است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت اعزام دانش‌آموزان به اردو، خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مورد نیاز دانش‌آموزان، اردو است. همه جای دنیا نیز برای دانش‌آموزان اردو برگزار می‌کنند تا شخصیت اجتماعی و علمی دانش‌آموز ضمن آشنا شدن با نقاط مختلف کشور شکل گیرد.

فاضل با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به اردو، یک نیاز ضروری نظام آموزش و پرورش کشور است، تاکید کرد: اگر بر اساس حادثه‌ای بخواهیم فعالیتی را متوقف کنیم؛ مثل این است که همه ترددهای کشور را به دلیل تصادفات تعطیل کنیم؛ در صورتی که حادثه همیشه اتفاق می‌افتد و امیدواریم روزی برسد که شاهد سلامت راه‌ها و امنیت تردد باشیم تا هیچ‌کس حادثه نبیند.

وی تاکید کرد: فعالیت اردوهای دانش‌آموزی متوقف نمی‌شود اما وزارت آموزش و پرورش احتیاط‌های لازم را رعایت کرده و می کند.
304 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    8 0
    دانش آموزان تو آتیش سوختن کاری نکردین حرف زیاده خبر آنلاین سه ماه دیگر خواهشا همین خبر را پخش کن
  • بی نام RU ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    9 0
    برای چی بیش تر از ظرفیت اتوبوس مسافر زده بودید،42 دانش اموز تو اتوبوس بودند که 40 تا مصدوم و 2 مورد فوتی داشتیم،تازه علاوه بر ان ها حتما چند تا مربی و حتما 2 تا راننده هم بوده اند، که راحت 47 48 نفر بوده اند،یک اتوبوس به زور 42 تا نفر سرنشین می گیره