ایسنا نوشت: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) اعلام کرد، ارمنستان در 24 ساعت گذشته بالغ بر 110 بار توافق آتش‌بس مربوط به خط مقدم درگیری در منطقه "ناگورنو-قره‌باغ" را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارمنستان در 24 ساعت گذشته 110 بار توافق آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره‌باغ را نقض کرده است.

در بیانیه سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است: به رغم توافق حاصل شده در خصوص برقراری آتش‌بس در طول خط تماس در منطقه قره باغ، طرف ارمنستانی در 24 ساعت گذشته 110 بار آتش‌بس را در طول این خط نقض کرده است.

همچنین بر اساس این بیانیه، نیروی مسلح جمهوری آذربایجان نیز مجموعا 120 بار به سمت مواضع ارمنستانی‌ها آتش‌ گشودند.

در همین میان، وزارت دفاع جمهوری خودخوانده "ناگورنو- قره باغ" نیز اعلام کرد، جمهوری آذربایجان در یک روز گذشته 65 بار آتش‌بس را نقض کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی خشونت‌ها در منطقه ناگورنو-قره باغ که یک منطقه عمدتا ارمنی نشین مورد مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بالا گرفت. باکو و ایروان یکدیگر را متهم به تحریک به خصومتها کرده‌اند. در تاریخ 5 آوریل یک توافق آتش‌بس میان طرفین درگیر در منطقه قره‌باغ به دست آمد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =