دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز جمعه با المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار کرد .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، المار محمدیاراف ضمن ابراز خوشنودی از توسعه بیش از پیش روابط دو کشور ، سفر اخیر الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به ایران و مذاکرات انجام گرفته و اسناد امضا شده در این سفر را برای توسعه روابط فیمابین بسیار مهم عنوان کرد .
وی از موضع عادلانه و پایدار جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حل مناقشه قره باغ قدردانی کرد.
محمدیاراف با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور در قالب روابط سه جانبه جمهوری آذربایجان - ایران - ترکیه و جمهوری آذربایجان - ایران - روسیه اهمیت نشست های سه جانبه اخیر وزیران خارجه جمهوری آذربایجان ، ایران و ترکیه در رامسر و وزیران خارجه جمهوری آذربایجان ، ایران و روسیه در باکو را مورد تاکید قرار داد .
وی همچنین آغاز ساخت پل ریلی در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و ایران را برای تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب مهم دانست و اهمیت این طرح برای افزایش ظرفیت های ترانزیتی دو کشور را خاطرنشان کرد .
بنا به این گزارش، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان نیز علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات در منطقه را خاطرنشان کرد و اهمیت گسترش تعامل نهادهای اطلاعاتی دو کشور در قالب همکاری های بین المللی برای مبارزه با ترور، افراط گری و تهدیدات منطقه ای را مورد اشاره قرار داد .
محمود واعظی بر اثر اقدامات انجام گرفته در قالب این کمیسیون مشترک سطح همکاری دو کشور در حوزه های اقتصادی مختلف از جمله جمل و نقل ، نفت و گاز ، کشاورزی ، گردشگری ، داروسازی ، ماشین سازی ، ارتباطات و فن آوری اطلاعات بیش از پیش توسعه می یابد .
در این دیدار همچنین در خصوص گسترش همکاری میان مناطق مختلف دو کشور و چشم انداز همکاری در حوزه های انرژی ، حمل و نقل ، بازرگانی و امور بانگی تبادل نظر شد .
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان که روز چهارشنبه برای حضور در مراسم کلنگ زنی پل ریلی بر روی رود آستارا وارد جمهوری آذربایجان شد ، روز گذشته ( جمعه ) با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد .
دیدار با نخست وزیر و وزیران اقتصادی ، کشاورزی و ارتباطات و فن آوری اطلاعات جمهوری آذربایجان و حضور در مراسم امضای چهار شند همکاری دو کشور از جمله برنامه این سفر سه روزه بود .
در این سفر همچنین نشان ملی دوستی جمهوری آذربایجان از سوی الهام علی اف به رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری ایران و جمهوری آذربایجان بخاطر خدمات ارزنده برای توسعه روابط و همکاری های دو کشور ، اعطا شد

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =