۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

مهر نوشت: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۵ میلیون ایرانی، در سن ۱۵ تا ۶۴ سالگی دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

علی اکبر سیاری، ظهر امروز در همایش ملی سلامت در یزد با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی و همچنین کم تحرکی و پرخوری عوامل اصلی بیماری های غیرواگیردار هستند، گفت: هشت عامل خطر برای بروز بیماری های غیرواگیردار وجود دارد که چهار مورد آن به دست خود افراد است و در صورت رعایت آن می توانند از بروز بسیاری از بیماریها جلوگیری کنند.

او گفت: افزایش وزن و چاقی، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و تغییر سبک زندگی علت ابتلا به بسیاری از بیماریها است و شرط پیشگیری از آنها، کنترل وزن، ورزش و تغذیه مناسب است.

سیاری عنوان کرد: چهار عامل دیگر نیز بیولوژیک است مثل فشار خون که البته این امر نیز به تغذیه و وزن مرتبط است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در کشور ما ۱۰ میلیون نفر مبتلا به فشار خون هستند که نیمی از این افراد از بیماری خود بی خبرند، ۴۲۲ میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند که نیمی از آنها نیز از بیماری خود بی خبرند و پنج میلیون نفر آنها در ایران زندگی می کنند.

او ادامه داد: بیماری های غیرواگیردار، ۶۰ تا ۷۰ درصد علت مرگ و میر را تشکیل می دهند که لازم است از بروز این بیماری ها جلوگیری کنیم.

سیاری گفت: یکی از اقداماتی که به منظور پیشگیری از بروز این بیماری ها در دست اقدام است، ایجاد پرونده سلامت برای همه مردم است که این اتفاق در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و مناطق حاشیه شهرها در حال انجام است و به تدریج ادامه می یابد و در استان یزد نیز این طرح آغاز شده که یزد از استان های پیشرو در این زمینه است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ابتلا به دیابت در برخی مناطق از جمله یزد مهمترین نگرانی ما است، گفت: مردم باید از بیماری های خود مطلع شوند و لازم است مرتب با آزمایش های مختلف از نبود این بیماری در وجود خود مطلع شوند و یا اگر دیابتی هستند، روند درمانی موثری را آغاز کرده و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

او گفت: هر ۲۰ ثانیه یک نفر به علت دیابت قطع عضو می شوند که لازم است با اطلاع رسانی، از پیامدهای دیابت جلوگیری شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =