۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

تسنیم نوشت: معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی و مطرح شدن دو دیدگاه سرباز حرفه‌ای و خدمت وظیفه عمومی، از انجام اقدامات متحول کننده خبر داد.

امیر سرتیپ محمدحسن باقری در خصوص برنامه‌های ستاد کل در حوزه اقتصاد مقاومتی برای نظامیان به خصوص سربازان گفت: نیروهای مسلح در راستای اجرای منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا، قرارگاه اقتصاد مقاومتی را به منظور انجام اقدامات متحول کننده و بنیادین راه اندازی کرد.

وی یکی از موضوعات مطرح شده در این قرارگاه را خدمت سربازی عنوان کرد و گفت: در این زمینه دو دیدگاه، سرباز حرفه‌ای و خدمت وظیفه عمومی مطرح است.

امیر باقری فلسفه بکارگیری سربازان را در دو سال خدمت، پایین آمدن هزینه دفاعی و امنیتی کشور عنوان کرد و افزود: از نگاه اقتصاد مقاومتی نیز خدمت سربازی توانسته هزینه‌های این حوزه را کاهش دهد.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هم اکنون برخی از سربازان در دوره‌های فنی حرفه‌ای، حرفه آموزی می‌کنند و به آنان مدرک اعطا می‌شود، اظهار داشت: بنابراین سربازان پس از گذراندن دوره ضرورت می‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی اعطای مدرک فنی حرفه‌ای به سربازان را از مصادیق اقتصاد مقاومتی به منظور تولید نیروی کار دانست و گفت: در نظر است تا با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برای رشته‌های فرهنگی و هنری نیز گام‌هایی برداشته شود.

باقری با اشاره به طرح «مدرسه سرباز» گفت: طی قراردادی که با نهضت سوادآموزی داشتیم، معلمان این مدرسه نیز کارکنان وظیفه هستند. علاوه بر آن نیز آموزش و پرورش سالانه حدود 3 هزار نفر سهمیه سرباز معلم دارد که این دسته از سربازان در مناطق محروم در کسوت معلمی انجام وظیفه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه حدود 60 هزار نفر در سنوات گذشته در نیروهای مسلح خواندن و نوشتن فرا گرفته‌اند، گفت:کارهای خوبی را در مجموعه نیروهای مسلح برای فرهنگ سازی و افزایش منزلت خدمت سربازی انجام داده‌ایم.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح عرصه رسانه را بسیار گسترده و فراگیر دانست و گفت: از آنجا که نگاه برخی رسانه‌ها، مشتری مداری است بنابراین موضوعاتی را که جاذبه بیشتری داشته باشند، در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه موضوع خدمت سربازی مورد علاقه جوانان است و با جستجوی واژه "سربازی" در رسانه‌ها با انبوه مطالب و اظهار نظرها مواجه می‌شویم، گفت: همین امر نشان از نگرانی جوانان در این حوزه دارد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان باید آخرین اخبار و قوانین و مقررات در حوزه سربازی را از مراجع مطمئن دریافت کنند.

47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =