رکوردشکنی هواپیمای خورشیدی با عبور از اقیانوس آرام/4532 کیلومتر بدون توقف

ایسنا نوشت: هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس دو سفر طولانی مدت اقیانوس آرام را به پایان رساند و با کسب چند رکورد جدید در فرودگاه شهر کالیفرنیا به زمین نشست.

برتراند پیکارد، بنیانگذار و مدیر شرکت سولار ایمپالس ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت اظهار کرد: خوشبختانه هواپیمای سولار ایمپالس 2 رکوردهای جدیدی را کسب کرد و مسافت 4523 کیلومتری هاوایی تا کالیفرنیا را در طول 62 ساعت و بدون هیچ مشکلی طی کرد.

وی در ادامه افزود: هواپیمای یک نفره سولار ایمپالس دو قادر به کسب حداکثر ارتفاع 8634 متر با سرعت 64.5 کیلومتر در ساعت است.

این هواپیما با دریافت انرژی خورشیدی از طریق صفحات مبدل نور، علاوه بر تامین توان حرکتی در طول روز، انرژی مورد نیاز برای پرواز در شب را در مجموعه باتری‌های پرتوان ذخیره می‌کند.

طبق اطلاعات بدست آمده از سازمان هوانوردی فدرال آمریکا، این هواپیما پس از موفقیت در پرواز پیوسته از هاوایی تا کالیفرنیا چندین رکورد جدید مثل رکورد سرعت، مسافت، ارتفاع و سرعت کسب ارتفاع را بدست آورده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هواپیمای ایمپالس‌2 برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باید به زودی سفر بعدی به مقصد نیویورک را آغاز کند تا در ادامه به اروپا، شمال آفریقا و در نهایت به محل آغاز سفر یعنی دوبی برسد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =