ایسنا نوشت: رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به اعلام جزییات انجام طرح سنجش برای نوآموزان بدو ورود به دبستان پرداخت و گفت: هزینه انجام سنجش 14 هزار تومان است.

مجید قدمی در نشست خبری با بیان اینکه طبق قانون اساسی همه افراد در جامعه حق آموزش دارند و وظیفه ماست که امکانات برای همه آنها فراهم کنیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی یک آموزش پرهزینه است.

وی افزود: تراکم دانش‌آموزی ما در کلاس‌های با دانش‌آموزان یک معلولیتی 6 تا 11 نفر و در کلاس‌هایی با جمعیت چند معلولیتی 3 تا 4 نفر است. ما علاوه بر این مورد، باید هزینه ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان را نیز تامین کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه به ضرورت‌های طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره و عنوان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان داشته باشیم که برای سنجش اینها 850 پایگاه با 6000 پایگاه نیروی انسانی آماده شده و با وزارت بهداشت هم هماهنگ شدیم تا از خدمات پزشکان استفاده کنیم.

قدمی ادامه داد: طرح سنجش برای کودکان 6 سال انجام خواهد شد و آنها از اول خردادماه همزمان با زمان آغاز ثبت‌نام برای دریافت نوبت، به مدارس مراجعه می‌کنند و سپس در زمان تعیین شده به پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از امسال پیش‌دبستانی‌های 5 سال تمام یک سال زودتر می‌توانند به پایگاه‌ها مراجعه و سنجش را انجام دهند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم 50 درصد نوآموزان پیش دبستانی یعنی حدود 500 هزار نفر طرح سنجش را بگذرانند. اگر سنجش برای این گروه انجام شود، سال آینده برای ورود به دبستان نیاز به انجام سنجش مجدد ندارند زیرا طرح سنجش الکترونیکی شده و همه چیز در سامانه‌های ما به ثبت می‌رسد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: اگر امر سنجش را زودتر انجام دهیم می‌توانیم مداخله موثرتری داشته باشیم و معتقدیم تا جایی که می‌توانیم باید امر سنجش به زمان تولد نزدیک شود.

قدمی با اشاره به اینکه هزینه سنجش برای خانواده‌ها 14 هزار تومان تعیین شده است، گفت: طرح سنجش خودگردان است و اعتبار دولتی برای آن دیده نشده البته با همین قیمت محدود، چند نوع ارزیابی برای کودک انجام می‌شود.

وی افزود: طرح سنجش همزمان با شروع سنجش از ابتدای خردادماه شروع می‌شود اما اجازه داده شده است تا مناطق گرمسیری که شرایط ویژه‌ای دارند بتوانند از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه یعنی 10 روز زودتر کار سنجش را شروع کنند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به پرسشی درباره وجود مشکل در نوبت‌دهی به خانواده‌ها اظهار کرد: قبلا مشکل در نوبت‌دهی وجود داشت اما اکنون این مشکل حل شده و اگر خانواده در زمان تعیین شده به پایگاه مراجعه نکرده، باید مجدد به مدرسه برود و نوبت دریافت کند. به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم زمان نوبت‌دهی را تغییر ندهند البته باید گفت که اولویت‌دهی با کودکان 6 سال است و با وجود سنجش پنج سال تمام پیش‌دبستانی پیش‌بینی می‌کنیم کار پایگاه‌ها مدت زمان بیشتری به طول بینجامد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =