مهر نوشت: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: نقشی که منوریل می‌تواند در حمل و نقل شهر قم داشته باشد مبهم است به همین خاطر فعلاً درباره ادامه این طرح پس از میدان مطهری تصمیم نگرفته‌ایم.

ولی‌الله بیاتی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس شوراهای اسلامی شهر برگزار شد، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره وضعیت منوریل اظهار داشت: منوریل افتتاح شده و تقریباً دو ماه است که به صورت آزمایشی در حال حرکت است و قرار بوده این حرکت آزمایشی ۶ ماه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شورا هنوز برای ادامه منوریل به سمت پردیسان تصمیم نگرفته، گفت: در زمینه نقشی که منوریل می‌تواند در حمل و نقل در شهر قم از نظر میزان مسافر داشته باشد و بهای بلیتی که به دلیل هزینه‌های این طرح باید از مردم گرفته شود، ابهاماتی وجود داشت به همین خاطر به این نتیجه رسیدیم که این طرح تا میدان مطهری افتتاح شود و پس از آن با گرفتن بازخورد از مردم درباره ادامه طرح تصمیم بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه وضعیت عبور منوریل از مقابل حرم مطهر هم هنوز مشخص نیست، عنوان داشت: در حال حاضر منوریل فقط تا میدان مطهری مصوبه دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز ایستگاه‌های منوریل برای افتتاح آماده نیست، افزود: با این حال قرار است بعد از اتمام دوره آزمایشی کار خود را آغاز کند که البته این نیاز به تأمین اعتبارات از سوی دولت دارد.

به گفته بیاتی، شورای اسلامی شهر قم در سال جاری تصمیم گرفته منوریل را با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت مساوی از سوی دولت و شهرداری راه‌اندازی کند.

تونل مترو از بازار عبور کرد

وی در ادامه سخنانش به حفاری هفت کیلومتری مترو اشاره کرد و افزود: تونل مترو از بازار عبور کرده و حفره‌ای در میدان مطهری ایجاد شده تا ضایعات حفاری از این طریق بیرون بریزد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به پیشنهاد وزیر مسکن و شهرسازی درباره ایجاد ایستگاه مرکزی مترو در ایستگاه قطار قم اشاره کرد و افزود: در این صورت هم مسافرانی که در حال حاضر از قطار استفاده می‌کنند و هم مسافران قطار سریع السیر قم - تهران - اصفهان به راحتی از مترو استفاده خواهند کرد که فعلاً روی این پیشنهاد در حال بررسی و مطالعه هستیم.

 

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره وعده ساماندهی وانت‌بارها در ۱۵ فروردین امسال، اظهار کرد: این موضوع تنها به شهرداری مربوط نیست و بقیه ارگان‌ها هم باید این مسئله را دنبال کنند.

بیاتی با اشاره به شیوع بیکاری در قم گفت: در حال حاضر نیروهای شهرداری مدام به وانت‌بارها تذکر می‌دهند اما این تذکرات اثری ندارد و از طرفی به این نیروها تأکید شده که رفتار تندی نباید داشته باشند.

مقاومت وانت‌بارها در برابر ساماندهی

وی با اشاره به مقاومت وانت‌بارها در برابر ساماندهی، خاطرنشان کرد: همکاری شهرداری با ارگان‌های دیگر برای حل این معضل ادامه دارد که البته حل کامل مشکل نیاز به زمان دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دیگر پروژه‌های نیمه تمام در شهر قم، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها، پروژه تقاطع سه سطحه عمار یاسر و خیابان ۱۵ خرداد است که به دلیل مشکلات پیمانکار و معارضات شهری با تأخیرهایی روبه‌رو شده است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل تملک و معارضات شهری در این بلوار حل شده ولی به این دلیل که قرارداد به صورت غیر نقدی بسته شده تأمین مالی پروژه مشکل است.

بیاتی به جلسات متعددی که با پیمانکار گذاشته شده اشاره کرد و گفت: شهرداری قسمتی از کار را به عهده گرفته تا این پروژه پیش برود.

وی ادامه داد: می‌توانستیم با اعمال ماده ۴۷ یا ۴۸ پروژه را از این پیمانکار بگیریم اما این کار روند امور را طولانی می‌کرد در نتیجه تصمیم گرفتیم به پیمانکار کمک کنیم تا کار را پیش ببرد.

وی با اشاره به اجرای پل میثم از سوی همین پیمانکار، گفت: قرارداد این پل هم ۲۷ فروردین تمام شده اما کار ساخت همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در سال ۹۲ بودجه سالانه شهرداری قم ۵۶۲ میلیارد تومان بود، ادامه داد: سال ۹۳ بودجه شهر قم ۸۴۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۵۴۵ میلیارد آن محقق شد و سال گذشته نیز بودجه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود و تمامی آن محقق شد.

وی ابراز کرد: بودجه سال جاری هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان است که هزار میلیارد آن به پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته است.

وی همچنین به برگزاری هر هفته جلسات علنی شورای اسلامی شهر قم اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵۷۰ لایحه داشتیم که ۹۷ درصد آن به تأیید شورا و فرمانداری رسیده است.
47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =