قمری: المپیکی ها با پرداخت سکه ها شارژ روحی شدند

صندوق حمایت از قهرمانان نوشت:قمری پرداخت پاداش‌ها را شارژ روحی ورزشکاران برای المپیک ریو دانست.

خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری که برای دریافت سکه‌های خود مراجعه کرده بود به خبرنگار صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: این اقدام موجب شارژ روحی و روانی ورزشکارانی که می خواهند به المپیک بروند، شد. من افتخار دارم که به عنوان ورزشکار به المپیک رفته ام و در عرصه قهرمانی رکاب زده ام و می دانم توقع یک ورزشکار توجه مادی و روحی روانی است. 

قمری افزود: از صندوق حمایت بسیار تشکر می کنم که با عزت و احترام سکه ها را تحویل می دهد و وسایل آسایش و پذیرایی از قهرمانان را هم مهیا کرده است. این ها نکته هایی است که همه به هم وصل می شود و هدفی را برای حضور در المپیک مهیا می کنند. امیدوارم که این موضوعات تداوم داشته باشد. امیدوارم این تعداد نفراتی که پاداش گرفتند بازهم در المپیک افتخار بیافرینند تا اقتدار نظام جمهوری اسلامی و جامعه ورزشی افزایش یافته و شادابی و نشاطی در جامعه تزریق شود. 

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اضافه کرد: اتفاق خوبی بود که ورزشکاران تجلیل شدند و از همه مهم تر در کمترین زمان سکه ها تحویل داده شد. شاید می شد در یک فضای خشک اداری سکه ها را تحویل داد ولی خوشبختانه مسئولان ورزش شرایط خوبی ایجاد کردند و کارمندان صندوق هم با روی گشاده از قهرمانان استقبال می کنند.

قمری درخصوص انتخاب رکابزنان المپیکی نیز گفت: این که فدراسیون جهانی دوچرخه سواری و IOC این فرصت را به دوچرخه سواری داده که سهمیه بدون نام گرفته شده و در زمانی مشخص نفرات معرفی شوند علت هایی داشته علت این است که در دوچرخه سواری احتمال حادثه و زمین خوردن وجود دارد و همچنین دوچرخه سوار باید در زمانی که رشد دارد انتخاب شود.

وی افزود: ما 4 مرحله را برای انتخاب نفرات در نظر گرفتیم، 2 لیگ برتر، قهرمانی کشور و تور آذربایجان مسابقاتی که دوچرخه‎سواران فرصت دارند. که 24 فروردین اولین مرحله لیگ برتر بود. 18 اردیبهشت هم محک دوم در قهرمانی کشور در شهر یزد و محک سوم 24 اردیبهشت ماه تور آذربایجان و محک چهارم هم بعد تور آذربایجان خواهد بود. در نهایت 2 دوچرخه سوار انتخاب می شوند که در یک فضای تمرینی و رقابتی در مسابقات داخل یا خارج قرار می گیرند و در مدت یک ماه تا المپیک 3 دوچرخه سوار انتخاب می شوند.

قمری تصریح کرد: شاید همین الان به واسطه آشنایی که با دوچرخه سواران دارم بتوانم نفرات قطعی را بگویم ولی ورزشکار نباید خیالش راحت شود. در تمرینات سخت کافی است ذهن آزاد باشد بعد تلاش کمتر می شود درحالی که دوچرخه سواران باید با توجه به شرایط رشته شان و در فضای فنی ورزشکاران به حد بالایی برسند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری خاطرنشان کرد: ما در بازی های آسیایی اینچئون بهترین نتیجه را از نظر کیفیت مدال گرفتیم. اولین بار در سرعت مدال طلا گرفتیم. شاید کمتر کسی باور می کرد ما مدال بگیریم. در تاریخ سوابق فدراسیون دوچرخه سواری هم رنگ مدال بهترین نتیجه بود و شاید چنین چیزی است که دوچرخه سواری 3 سهمیه گرفته. ما در سال 2015، 1654 امتیاز گرفتیم که قراقستان با 1654 امتیاز و بعد کره و ژاپن با 4 هزار و خورده ای امتیاز سهمیه گرفتند. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =