تسنیم نوشت: نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی از مکاتبه با دادستان کل کشور برای ساماندهی بنگاه‌های املاک خبر داد.

حسین معصوم یکی از برنامه‌های سال‌جاری شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع‌ طبیعی در سال 95 را آشنایی مردم با قانون پیش‌فروش ساختمان اعلام و اظهار کرد:اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم بسیار موثر است. معتقدم جلوی بسیاری از تخلفات را با اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم می‌توانیم کاهش دهیم زیرا کسی حاضر نیست سرمایه و زندگی‌اش را در مسیری قرار دهد که احساس کند ممکن است مسیر درستی نباشد و ممکن است روزی قلع و قمع شود و از بین برود.

وی با اشاره به ساماندهی بنگاه‌های املاک در سال جاری افزود: ساماندهی بنگاه‌های املاک از دیگر کارهایی است که در دست اقدام داریم. در همین راستا نیز در حال انجام مکاتبه‌ با دادستان مازندران و دادستان کل کشور هستیم تا در مرحله نخست با بنگاه‌های غیرمجاز برخورد شود، چون مفسده‌ها بیشتر از آنها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی بنگاه‌هایی که قانونی هستند در حد انعقاد قرارداد باقی بمانند نه اینکه به مردم تعهد کنند که تا برای آنها اخذ مجوز و ساخت واحد مسکونی را نیز انجام دهند. اینها چالش‌هایی است که ما با آنها مواجهیم.

معصوم بیان کرد: در گذشته به مدیران کل تاکید شده بود که در بحث تغییر کاربری‌ها در کمیسیون‌های ماده 5 دقت بیشتری کنند و جز موارد خاص و استثنایی که تغییر کاربری ایجاب می‌کند حساسیت‌های لازم را داشته باشند. فلسفه کمیسیون ماده 5 هم همین است که نسبت به تغییر کاربری اقدام نکنند و نظارت بر این امر مهم بر عهده دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی است. آماری که از مدیران داریم شاید به یک دهم آنچه که در گذشته صورت می‌گرفته رسیده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: آموزش‌های حقوقی نیز از دیگر اقداماتی است که در اولویت اجرا قرار گرفته است و در همین راستا نیز دو جلسه در سال گذشته برگزار شد و در سال جدید نیز برنامه‌های آموزش حقوقی را در دست اجرا داریم تا بتوانیم تیم واحد حقوقی در وزارت‌خانه داشته باشیم.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =