ایسنا نوشت: نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفت: کمک دیپلماتیک اوباما به ایران، این کشور را به یک قدرت بزرگ تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از سیاست‌ خارجی دولت اوباما گفت:‌ او با مراقبت و عطوفت با ایران رفتار کرد و از این کشور یک قدرت بزرگ ساخت.

وی اضافه کرد:‌ ایران مطمئنا در یک دوره کوتاه مدت به دلیل آنچه که ما انجام دادیم به یک قدرت بسیار بزرگ تبدیل شد و همه به هزینه اسرائیل، متحدان‌مان در منطقه و بسیار مهم‌تر خود ایالات متحده بود. ایران پس از امضای توافق هسته‌ای بین‌المللی در سال گذشته که تحریم‌های فلج کننده بخش مالی و نفتی‌اش را لغو می‌کرد، به دنبال توسعه نفوذ خود در منطقه بوده است. کاخ سفید با انجام توافق هسته‌ای به کنار گذاشتن متحدان و شرکای دیرینه خود مانند عربستان سعودی و اسرائیل متهم شده است.

ترامپ در این باره گفت:‌ دوستان ما به این فکر می‌کنند که نمی‌توانند به ما تکیه کنند. ما رئیس جمهوری داریم که دوستان‌مان را دوست ندارد و در برابر دشمنان‌مان تعظیم می‌کند؛ چیزی که ما در تاریخ کشورمان هرگز آن را ندیده بودیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =