امام جمعه اردبیل ضرورت ارائه طرح‌ ها و لوایح مناسب را در مسیر اقتدار و عظمت کشور در مجلس آینده یادآور شد و گفت: در مرحله دوم انتخابات فضای حاد و برخی رقابت‌های آمیخته با بداخلاقی‌ها را شاهد بودیم که در شأن این ملت نبود.

آیت‌ الله سید حسن عاملی در هنگام رأی دادن در مسجد منصوریه اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور با شکوه مردم نمودی از بلوغ و بصیرت آنهاست و صحبت اصلی من با کاندیداهایی است که حتماً به قانون تمکین کرده و هر چه رأی مردم باشد به آن احترام بگذارند.

امام جمعه اردبیل معیار را رأی مردم دانست و گفت: کاندیداها و طرفداران آنها باید از توهم خیالی در پیروزی انتخابات پرهیز کنند، چراکه در سیستم انتخاباتی کشور آرایی که مردم به صندوق می‌ریزند و شمارش آن در کمال صحت، دقت و اعتماد بالا انجام می‌شود.

عاملی از کاندیداها خواست تا با مدیریت مناسب فردای انتخابات در صورت پیروزی یا عدم موفقیت نقش اصلی را در مدیریت درست به عمل آورند و از در ناسازگاری با قانون و رأی مردم وارد نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر خدای ناکرده بحرانی بعد از انتخابات به وجود آید جز سرافکندگی و شرمندگی به رأی اهالی این استان هیچ نتیجه‌ای را به همراه ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه هر چهار کاندیدا در این مدت نظرسنجی انجام داده و به نحوی خود را پیروز انتخابات قلمداد کردند، ادامه داد: این نظرسنجی‌ها قابل قبول و اعتبار نیست بلکه اصلی‌ترین نظرسنجی رأی مردم است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: بعد از اعلام نتایج انتظار این است تا کاندیداها فضای رقابت را به رفاقت تبدیل کرده و شنبه را به شنبه رفاقت و همدلی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم تبدیل کنند.

عاملی اضافه کرد: هزاران عرصه مهمتر از مجلس برای خدمت به افراد شایسته مهیاست و نباید افراد احساس کنند که تنها در عرصه مجلس می‌توانند خدمت کنند در حالی که چهره‌هایی همچون علیپور نشان دادند که در سنگرهای مختلف می‌توان خدمتی صادقانه انجام داد.

وی ضرورت ارائه طرح‌ها و لوایح مناسب را در مسیر اقتدار و عظمت کشور در مجلس آینده یادآور شد و گفت: در مرحله دوم انتخابات فضای حاد و برخی رقابت‌های آمیخته با بداخلاقی‌ها را شاهد بودیم که در شأن این ملت نبود.

عاملی افزود: این بداخلاقی‌های انتخاباتی دور از فرهنگ، مدنیت و شأن این ملت بود و در برخی از مواقع رقابت‌ها به تقابل، بدگویی، تهمت‌زنی‌ها، کشف اسرار دیگران و دعواهای بی‌مورد سپری شد که این خود بزرگترین آسیب‌ها را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه از تولید چنین فضاهایی ناراحت هستم، تصریح کرد: باید بعد از انتخابات نشست‌های علمی با هدف آسیب‌شناسی انتخابات مجلس دهم انجام شود تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

عاملی با بیان اینکه به هیچ وجه فضای شکاف، کینه‌توزی و دودستگی قابل قبول نیست و مجلس دهم باید در مسیر ارائه توانمندی‌های بیشتر به مردم ورود پیدا کند، بیان کرد: در مجلس دهم قطعاً مطالبات حقیقی مردم را با همراهی منتخبان مردم پیگیری می‌کنیم.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =