درحالی که فدراسیون کاراته در تب و تاب انتخاب رئیس خود به سر می برد، زمزمه ی انتخاب سرمربی در این برهه برای کارشناسان امری سئوال برانگیز شده است.

مهرداد خوشکار مقدم- خبرگزاری خبرآنلاین؛بر اساس این گزارش، با توجه به پيش رو بودن مجمع انتخاباتي فدراسيون كاراته، انتخاب كادر فني قبل از انتخاب رئیس آنهم با وجود شائبه‌ی اعمال نفوذ و اعمال سلیقه، جو متشنج كاراته را وخيم تر نموده است.از کمیته فنی فدراسیون کاراته ایران خبر می رسد که اعضای این کمیته با محدود کردن خود به تنها دو مربی، و از میان این دو مربی به مربی نه چندان عنوان دار اکتفا نموده است. انتخابی که علی‌رغم بی طرفی سرپرست فدراسیون کاراته، در شرایطی با حرف و حدیث فراوان و دور از شان جایگاه کاراته ایران در جهان به انجام رسید.باید توجه نمود که تیم ملی کاراته ی ایران با پشتوانه های داخلی و مربیان با دانش خود دارای پتانسیل بالایی است و موفقیت‌های بین المللی بسیاری کسب کرده است اما به دلیل برخی اعمال سلیقه ها و عدم ثبات مدیریتی در فدراسیون، در طول سالیان اخیر حال و روز خوشی ندارد.با این وجود این روزها اهالی این رشته ورزشی در انتظار نشسته اند تا با انتخاب فردی اصلح برای هدایت این فدراسیون، حواشی این ورزش پرطرفدار در کشور برچیده شود اما اقدام اخیر فدراسیون در انتخاب سرمربی نه چندان مطرح برای سرمربیگری تیم ملی، بر این اختلافات خواهد افزود.

کاراته ی ایران دارای سرمایه های گرانقدری است که به‌دلیل عدم استفاده از ظرفیت‌های آنان یکی پس از دیگری روانه ی کشورهای خارجی شده و تیم های تحت هدایت آنان بارها مقابل ایران به برتری دست یافته اند.در این میان شاید یکی از مطرح‌ترین اسامی این رشته در ایران، سید جمال الدین نکوفر است که با وجود سوابق درخشانی چون سرمربیگری تیم ملی کاراته ایتالیا هرگز مورد توجه فدراسیون کاراته نبوده است. این مربی باسابقه در برهه های کوتاه سابقه ی سرمربیگری ایران را داشته و به موفقیت‌های زیادی در این عرصه دست یافته بود اما پس از آن هرگز مورد توجه واقع نشد!

از دیگر چهره های مطرح برای هدایت تیم ملی کاراته ایران می توان به محمد بهرامی با سابقه مربیگری تیم ملی کویت و امارات و احمد صافی با سابقه مربیگری کره جنوبی، پاکستان و چین را در اشاره نمود.شهاب سلطانی هم که در عرصه ی مربیگری سوابق درخشانی دارد و قهرمانان زیادی تحویل جامعه ی کاراته ایران داده اما مدتهاست که از نظر مسئولان فدراسیون به دور است و پتانسیل های وی برای ارتقای کاراته کشور مغفول مانده است.یادآور می شود، چشمه ی کاراته جوشان ایران سرشار از اسامی است که به تنهایی قادر هستند کاراته ی یک کشور را به بالاترین سطح خود ارتقا دهند. نام هایی چون: رهنما، خواجه حسینی، فريد خمامي، روحاني، شاطرزاده، كتيرايي، ويشگاهي، بهنام فر و ... که با وجود قهرمانی سوابق درخشان در این رشته از انظار تصمیم گیران این رشته به دور مانده اند! 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =