مطابق آنچه رئیس مجلس شورای اسلامی به نقل از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نقل کرده است، بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترعلی لاریجانی این سخنان را در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که با حضور دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و جمع کثیری از کارگران در قم برگزار شد، بیان کرد. اشاره به میزان بدهی دولت به تأمین اجتماعی و لزوم اتخاذ راهکار برای تسویه آن، برای اولین بار از سوی رئیس یکی از قوای کشور مطرح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اقدامات سازمان تامین اجتماعی تشکر می کنم، تاکید کرد: آقای نوبخت سخنگوی هیات دولت اخیرا اعلام کرده‌اند که بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ این موضوع مساله ساده‌ای نیست چرا که سازمان تامین اجتماعی برای آن است که نسل‌های آینده از آن منابع استفاده کنند.

وی افزود: بدهی صدهزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی از گذشته وجود داشته و این درحالی است که سازمان تامین اجتماعی از منابعی ایجاد شده تا نسل‌های بعدی کارگران و بازنشستگان تامین شود.

لاریجانی در خصوص ارایه راهکار برای رفع مشکل بدهکاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: البته دولت در شرایط فعلی مشکلات عدیده‌ای دارد و شاید نتواند ۱۰۰ هزار میلیاردتومان را بپردازد اما قطعا دولت می‌تواند از منابعی که در اختیار دارد استفاده کرده و آن‌ها را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی از اموال دولت نیست، اظهار داشت: اگر دولت در گذشته برداشتی از این سازمان داشته اقدامی اشتباه بوده و در حال حاضر اگر دولت نمی‌تواند این بدهی‌ها را پرداخت کند باید از سرمایه‌های خود مانند مناطق آزاد و بنادر را به سازمان تامین اجتماعی تحویل بدهد تا این نگرانی از جامعه کارگری برطرف شود.

او گفت: دولت باید با اقدامات جدی برای رفع بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی نگرانی را از جامعه کارگری از بین برده و از این رو انتظار داریم جناب آقای ربیعی لایحه‌ای را از دولت پیگیری کند تا این قرض برطرف شود؛ اگر این لایحه را به مجلس بیاورند ما آن را تصویب می‌کنیم.

او تاکید کرد: باید معلوم شود که بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از چه منابعی پرداخت خواهد شد.

237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =