استاندار سمنان : حوادث غیر مترقبه از تهدید به فرصت تبدیل شود

محمدرضا خباز در جلسه شورای مدیریت بحران استان سمنان گفت: باید حوادث غیر مترقبه را از تهدیدات به فرصت تبدیل کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در جلسه شورای مدیریت بحران استان سمنان که با حضور معاون امور عمرانی استانداری ، فرمانداران و جمعی از مدیران استان در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل گردید گفت: باید حوادث غیر مترقبه را از تهدیدات به فرصت تبدیل کنیم .
وی افزود: در بحث حوادث بعضی از حوادث در اثر غفلت صورت می گیرد که می توانیم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم مانند حادثه سیل که اگر نتوانیم از این فرصت استفاده کنیم مشکل از خودمان است سیل یک تهدید نیست بلکه یک فرصت است باید تا آنجائیکه امکان دارد از آن بهره برداری شود.
دکتر خباز گفت: در این زمینه و برای اینکه تهدیدات در مقوله حوادث به فرصت تبدیل شود باید فکر ، اندیشه و برنامه ریزی و تلاش نمود اگر در مسیر جریان سیل ساخت و ساز غیر موجه انجام شود قطعاً خسارات وارد می کند و در این عرصه باید برنامه ها مدون و حساب شده باشد.
وی همچنین بر محدود بودن اعتبارات دولتی برای جبران خسارات اشاره داشت و افزود: بهترین حرکت در این زمینه استفاده از بیمه است که باید از طریق صدا و سیما بحث بیمه شدن و پوشش بیمه ای در سطح جامعه فرهنگ سازی و عمومی شود و مسیر بیمه تنها راه جبران خسارات تلقی گردد .
استاندار سمنان همچنین بحث پیشگیری را مهم برشمرد و افزود: هزینه پیشگیری از درمان کمتر است که باید در مقوله حوادث و جلوگیری از آنها پیشگیری را یک اصل بشماریم.
ایشان همچنین در این جلسه بر پییگری مستمر مدیران برای اخذ اعتبارات از مرکز، انجام کارها و اولویت بر اساس کار کارشناسی تاکید نمود.
همچنین در این جلسه مهندس زندیه کیلی معاون امور عمرانی استانداری با تشکر از فعالیتهای دستگاهها و فرمانداریها در بحث مدیریت بحران در سال گذشته افزود: در سطح شهرستانها ، فرمانداران رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان هستند که باید در جهت تشکیل جلسات و برگزاری مانورهای مدیریت بحران در سطح شهرستانها اقدام نمایند.
در این جلسه طاهری مدیر کل مدیریت بحران استانداری گزارشی از فعالیتها و اقدامات مدیریت بحران در سال 94 را ارائه نمود و مدیر هواشناسی استان، مسئول کمیته لرزه نگاری استان، قائم مقام صدا و سیمای مرکز سمنان، رئیس جهاد کشاورزی استان گزارشی از کمیته های زیر مجموعه مدیریت بحران استان را ارائه نمود

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =