۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۲

مجلس آینده یک اتفاق نو در مجالس بعد از انقلاب در ایران خواهد بود.

آنچه که مشخص است هر دو گرایشِ اصلاح طلب و اصولگرا نخواهند توانست برتری عددیِ قاطع در مجلس آینده داشته باشند و این یعنی اینکه باید منتظر ایجاد بحث های داغ و پر شور در تصویب طرح ها و لوایح باشیم.

در این مجلس به تصویب رساندن طرح یا لایحه ای در تضاد با خواست اکثریت جامعه تحول خواه ایران آسان نخواهد بود. مثلا طرح توقف مذاکرات در گرماگرم جلسات متوالی هسته ای با کشورهای پنج به علاوه یک، نخواهد توانست امضای موافق هشتاد نماینده را بیاورد یا طرح مهمی مثل امر به معروف و نهی از منکر که با زندگی روزانه و حریم خصوصی شهروندان از سویی و فروع دین از سوی دیگر ارتباط دارد، زیر چکش بحث های جدی و طولانی خواهد رفت تا خروجی آن پخته تر و کارشناسی تر شده باشد.

از طرفی متهم کردن چنین مجلسی به جناحی عمل کردن نیز آسان نخواهد بود چرا که از هر دو جناح با درصد بالا و نزدیک به هم در مجلس حاضر خواهند بود. انتخابات دور دوم مجلس این نظریه را که اصلاح طلبان در شهرهای دیگر غیر از تهران طرفداران زیادی ندارند را هم باطل کرد.
آنچه که مهم است رویکرد هوشمندانه ی اکثریت مردم در ایران است که در منطقه ی بحران زده و زخمی خاورمیانه حتی با وجود تنگناهایی مثل رد صلاحیت ها هنوز به صندوق رای به عنوان راه بهبود شرایط و انجام اصلاحات می نگرند. آفرین بر ما!

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =