ایسنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار با علمای ساکن مشهد مقدس، بر لزوم روشنگری علمای شیعه وسنی در زمینه خطرات جریان تکفیری و داعش تاکید کرد.

محسن رضایی در دیدارهای جداگانه با آیات وعلمای اعلام، حضرات زنجانی، مرتضوی، رضازاده، مروارید، سیدان و معصومی، با تشریح اوضاع خاص جهان اسلام و وضعیت جبهه مقاومت در سوریه، یمن، بحرین و تحولات اخیر عراق، به نفوذ جریان وهابیت و تکفیری اشاره کرد و با برشمردن نمونه هایی از خشونت داعش، این رفتارهای غیر انسانی را که به نام اسلام صورت می گیرد، توطئه ای از جانب سردمداران صهیونیسم جهانی ورژیم عربستان خواند.

وی با تجلیل از ایستادگی و ایثار پاسداران و مدافعان حرم آل الله، آنان را حافظ امنیت منطقه خواند و فعالیت مستشاری نیروی های ایرانی در سوریه و عراق را به منظور مقابله با داعش، نمونه جهاد فی سبیل دانست که به تقویت جبهه مقاومت در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام منجر می شود.

وی در ادامه با تشریح نقش روشنگری علما و روحانیون در تبیین خطرات جریان تکفیری و داعش گفت: اما موضوع مهمتری که در این میان مطرح است، به نقش تاریخی روحانیت باز می گردد که علما و مراجع می توانند در بخش اگاهی بخشی برای مردم وجوانان جهان اسلام روشنگری کنند و منابع نادرست عقیدتی جریانات تروریست تکفیری بر ملا شود.

علما وایات حوزه علمیه مشهد نیز ضمن آمادگی برای مقابله با جریان تکفیری و وحدت با علمای جهان اسلام بر خطر تکفیریها تاکید کردند و آن را یک فتنه علیه جهان اسلام محسوب نمودند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =