نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید مجلس نهم به دلیل برخی محدودیت های اقتصادی نتوانست انتظارات جامعه و مردم را برآورده کند.

حسین سبحانی‌نیا در گفت و گو با خبرآنلاین در ارزیابی خود از عملکرد 4 ساله مجلس نهم گفت: قطعا هر مجلسی یکسری نقاط ضعف ویکسری نقاط قوت دارد. از جمله نقاط قوت این مجلس، تصویب قوانینی به موقع و لازم برای کشور در همه حوزه ها به خصوص حوزه های اقتصادی و معیشتی بوده است.

وی ادامه داد: مجلس نهم سعی کرد با تبعیت از رهنمودهای رهبری، نقش ولایت پذیری خود را در شرایط حساس کشور به خوبی ایفا کند و بر کلیت این مجلس عقلانیت حاکم بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس نهم همیشه مصالح کلی نظام را در نظر گرفت، تصریح کرد: نمایندگان سعی داشتند به دور از مسائل جناحی و سیاسی، فقط منافع و مصالح نظام و مردم را در نظر گرفته و تحت تاثیر فضاسازی های داخلی و خارجی قرار نگیرند.

سبحانی نیا خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه من در شش دوره مجلس شورای اسلامی حضور داشتم، مجلس نهم را مجلسی خوب ومثبت ارزیابی می‌کنم. البته در ماه‌ها و سال پایانی با مشکلات اقتصادی و کمبودهای اعتباری مواجه بودیم که قطعا بر کارایی مجلس و نوع مصوبات تاثیر داشت. البته سعی شد با تعامل مثبت با دولت تا جایی که می‌شود امور مملکتی را پیش برد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار کرد: توجه به مقتضیات جامعه، نقطه مثبت دیگر مجلس نهم بود و نمایندگان به خصوص مقابل آمریکا، موضع گیری ها و مصوبات بسیار خوبی داشت که مورد عنایت رهبری نیز قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه اقتصادی نیز قوانینی برای کمک به برون رفت از شرایط بد اقتصادی و معیشتی مردم به تصویب رسید.

سبحانی نیا با اشاره به نقاط ضعف مجلس نهم نیز گفت: مجلس به دلیل برخی محدودیت های اقتصادی، نتوانست انتظارات جامعه را در حوزه معیشت، صنعت و اشتغال برآورده کند و شاید دلیل رویکرد مردم در انتخابات نیز همین موضوع باشد. اما من فکر می‌کنم مجلس تلاش خود را کرد تا وظیفه اش را در حل مشکلات کشور انجام دهد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    9 2
    حود گويي و خود خندي؟؟؟؟ اون موقع که مريدتون محمود خان در صدارت تشريف داشتند و منابع مالي رو بين دوستان هاپولي ميکردن انتظارات جامعه کجا بود حاجي؟؟؟؟؟
  • شهاب IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    9 0
    فراوونی منابع هم داشتین چیزی ندیدیم.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    4 1
    این اقا تو عالم سیاست مثل خیابانی تو فوتباله چی کشیدیم ما م ردم نشابور خداحافظ حضرت حجت الاسلام دکتر سبحانی نیا
  • بی نام A1 ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    1 0
    و آنچه از رنجو مصایب به شما می رسد از دست اعمال زشت شماست در صورتی ه خدا بسیاری از اعمال زشت را عفو می کند استغفر الله من کل ذنب اذنبت
  • عطا IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    چه گروهی مسئول تامین منابع مالی بودند شما با تصویب یارنه ها به اقتصاد فاتحه خواندید حالا به چه کسانی ایراد میگیرید؟ بابا رو را برم