590 هزار تن گندم تولیدی استان توسط مراکز خرید دولتی در سال 95 خریداری می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،جلسه کمیته استانی خرید تضمینی گندم عصر دوشنبه به ریاست صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی و با حضور اعضای این کمیته در محل استانداری برگزار شد.

صفرزاده در این جلسه کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی را از مهمترین سیاست های دولت عنوان کرد و افزود: خرید تضمینی گندم از کشاورزان نیز در راستای سیاست حمایت دولت از کشاورزان انجام می گیرد و با تدابیری که اندیشیده شده امسال پیش بینی می شود 590 هزار تن گندم از کشاورزان استان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شود.

کریم زاده مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و دبیر کمیته استانی خرید تضمینی گندم نیز در این جلسه گفت: امسال در بیش از 358 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم کشت شده و پیش بینی می شود در سالجاری 620 هزار تا 700 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود که این رقم در مقایسه با سال گذشته، 7 درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست خرید تضمینی گندم در استان نیز امسال 107 مرکز خرید دولتی از اواخر خرداد و اوایل تیر ماه، کار خرید گندم را از کشاورزان استان انجام خواهند داد.

در این جلسه در خصوص نرخ کرایه حمل و نقل گندم کشاورزان به مراکز خرید وهمچنین آخرین وضعیت مراکز خرید گندم در استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

گفتنی است بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، در سال زراعی جاری بیش از شش میلیون هکتار اراضی کشور زیر کشت محصول گندم رفته که پیش بینی می شود بیش از 12 و نیم میلیون تن محصول گندم از سطح این مزارع برداشت شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =