ایسنا نوشت: رییس مرکز پژوهش‌های مجلس سطح پرداختی دستمزد کارگران را پایین دانست و گفت: حقوق 700 یا 800 هزار تومانی کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد و باید چاره‌ای برای این وضعیت اندیشیده شود.

 کاظم جلالی در نشست بررسی مشکلات و دغدغه‌های کارگران و بازنشستگان با تبریک روز کار و کارگر، رسیدگی به مشکلات کارگران و بازنشستگان را یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های پیش‌رو دانست و گفت: یکی از الزامات مجلس دهم باید بررسی و تصویب قوانینی باشد که به رفاه حال کارگران و بازنشستگان کمک کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» افزود: باید با همت مضاعف تلاش کنیم تا دغدغه‌های زندگی و معیشتی کارگران عزیز که نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، برطرف شود.

جلالی با اشاره به مشکلات بخش درآمدی کارگران کشور، یادآور شد: حقوق 700 یا 800 هزار تومانی کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد و باید چاره‌ای برای این وضعیت اندیشیده شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم در خرداد ماه بر لزوم اولویت قرار دادن بررسی و اصلاح 5 قانون تامین اجتماعی، قانون کار، قانون تجارت، قانون سرمایه‌گذاری خارجی و قانون نظام پولی و بانکی تاکید کرد.

وی با اشاره به دوران پسابرجام و علاقمندی سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در ایران، تصریح کرد: باید با اصلاح قانون سرمایه‌گذاری خارجی موانع پیش‌روی ورود سرمایه‌های مولد به کشور گرفته شود ضمن آنکه در این میان باید از تبدیل شدن کشور به بازار مصرف کالاهای خارجی تحت عنوان سرمایه‌گذاری خارجی جلوگیری کرد.

منتخب مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس با اشاره به موانع قانون کار گفت: بخشی از موارد این قانون خود مولد بیکاری است و باعث ایجاد تقابل میان کارگر و کارفرما می‌شود.

وی افزود: با اصلاح قانون کار باید تلاش کنیم تا برآیند تفاهم میان کارگر و کارفرما به رشد و توسعه کشور تبدیل شود و براساس آن از یکسو جذب نیروی کار در تولید افزایش یابد و همچنین در کنار آن کارفرما هم متضرر نشود.

جلالی همچنین قوانین پولی و بانکی را از قوانین نیازمند اصلاح دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از تخلف‌های مالی رخ‌داده در کشور ناشی از فرسودگی همین قوانین نظام پولی و بانکی است.

وی ادامه داد: نظام پولی و بانکی در دنیا متحول شده است در حالی که با پیشرفت و توسعه این نظام در کشور قوانین پولی و بانکی مروبط به دهه 50 است.

وی همچنین بر لزوم اصلاح قانون تامین اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد: با اصلاح این قانون باید در حفظ و تقویت این سازمان بین نسلی که با سرمایه‌های کارگران ایجاد شده است تلاش کرد تا برخی از مشکلات و دغدغه‌های کارگران به ویژه در دوران بازنشستگی مرتفع گردد.

جلالی در ادامه با تاکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر میان مجلس و دولت، این امر را زمینه‌ساز طراحی و تصویب قوانین مطلوب‌تر و کارآمدتر دانست.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان با اشاره به نشست‌های قبلی با نمایندگان کارگران و بازنشستگان بر لزوم امتداد این جلسات تا زمان حصول به نتیجه قانونی اثربخش به منظور رفع مشکلات معیشتی کارگران و بازنشستگان تاکید کرد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    چاره کار اینه که نمایندگان مجلس و وزیران ومعاونین وغیره هم زیر یک میلیون حقوق بگیرند تا بفهمند که حقوق زیر یک میلیون چیه.
  • محمد A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    کاش فقط بحث حقوق بود .من ۱ سال و ۸ ماه تو یه شرکت کار کردم نه بیمم کردن نه بن کارگری نه حق مسکن هیچی .الانم که شکایت کردم کارفرما میگه تو هفته ای ۲ بار میامدی .اونجا تازه انگشت خوانم بوده.حالا حق یک سال و ۸ ماه من و میخوان بخورن یه ابم روش .هیچ قانونی برای حمایت از کارگرا نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    پرداخت حقوق ها نا عادلانه است، یک. کارمند ساده شرکت نفت که تو تهران. می نشینه و کار مهم و سختی انجام نمیده راحت ماهی چند میلیون تومان با کلی مزایا میگیره ولی کارمند یا کارگری سطح بالا تر در نقاط بد آب و هوا. و کار سخت تر به زور یک میلیون تومان میگیره، اگر این همه ریخت و پاش در جایی مثل شرکت نفت نشه، اون وقت پول میمونه که حداقل حقوق کار گر ها، 700یا800 هزار تومن نباشه و حقوق به مراتب بالاتری بگیرند، آخه چرا تبعیض شما تو مجلس قوانینی تصویب کنید که جلوی این ریخت و پاش گرفته بشه و شرکت نفتی ها حقوق و مزایا کمتری بگیرند تا برای بقیه کارمندان و کار گرها پول باشه که حقوقشان افزایش پیدا کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 1
    1،800،000 هم نمیدهد چه برسد به 800هزارتومان.
  • محمود A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    1 1
    به به باید این تیتر را طلا گرفت کسی در ایران این قدر ظریف اینقدر نکته سنج ؟به عقل هیچ ایرانی نرسید اقا بابت این حرف فوق العاده اش را چند برابر کنید عین عدالت است می فهمد دلسوز است چظور هیچ مسئولی به این درایت پیدا نمی شود ...
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    بیچاره ما ها که باید منتظر فکر کردن دولت مردان باشیم. سیر کجا خبر از گرسنه داره سوار کجا خبر از پیاده داره. روز کارگر که شد همه برا پر کردن شانتاژهای تبلیغاتی شون شروع میکنن یاد کردن از قشر زحمتکش جامعه و وعده و وعید دادن اما دریغ از یه جو عمل. به عمل کار براید به سخنرانی نیست. کارگر خودش باید بره فکر برا خودش بکنه و دلخوش به این تیتر های تبلیغاتی نشه که همش حرفه بدو نه که با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
  • بی نام EU ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 1
    درسته که پایه حقوق 800 تومنه اما معمولا کارگار با مزایا و اضافه کاری و... 1.5 کمتر نمی گیرن.... پس لطفا اینقدر سیاه نمایی نکنید
    • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
      0 0
      سفید نما کدوم کارگر ه که 1.5میلیون میگیره که من کارگر خبری ازش ندارم. حاجی جون کسی نمیخواد سیاه نمایی کنه دنبال احقاق حق کارگر ه. هر چند حقیقت تلخ باشه. لطف میکنی بگی خود چقد میگیری.
  • ایرج امیری IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    شما را که هرچه مراد است در جهان دارید چه غم ز حال ضعیفان ناتوان دارید شما کاری کنید حقوق های معوق چندین ماهه اشان را بدهند و بیکارشان نکنند . از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید