مرحله ای تازه در همکاری های موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی با دفتر توسعه سازمان ملل متحد در ایران کلید خورد.

در ملاقاتی که با حضور گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل متحد  در محل موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی صورت گرفت زمینه های همکاری آتی با این سازمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این جلسه که با محوریت جذب کمک های کارشناسی سازمان توسعه ملل متحد اعم از آموزش، مشاوره و برگزاری کارگاه و سیمنار منعقد گردید، همکاری ها در قالب کوتاه مدت و بلندمدت مورد بررسی قرار گرفت و در مبادله پیش نویس اسناد این همکاری پیشرفت های مناسبی حاصل گردید.

محمدرضا رضوی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، با اشاره به اینکه بر اساس تکالیفی که اخیرا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است،خبر داد: مسئولیت آموزش کارکنان و نیز بخش خصوصی در جهت ارتقا دانش تجاری و آشنایی تخصصی تر آنان با بازارهای صادراتی برعهده موسسه گذاشته شده است.

رضوی ضمن تاکید بر عزم و جدیت موسسه در این زمینه به ضرورت همکاری مرکز آموزش بازرگانی با دیگر نهادهای آموزشی وابسته به وزارت و اتاق بازرگانی و سایر مراکز مستقل اشاره کرد و گفت: استفاده از توان کارشناسی سازمان های بین المللی در این زمینه موثر و راهگشا است و می‌تواند زمینه ساز ایجاد یک مرکز تعالی منطقه ای در موسسه با هدف ارائه کمک ها و آموزش های سیاست گذاری و برنامه ریزی صنعتی و تجاری به کشورهای همسایه ایران باشد.

گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل متحد نیز ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از توان این سازمان در تحقق اهداف موسسه، با اشاره به اینکه پس از توافق برجام و رفع تحریم، گسترش روابط بین المللی ایران از سوی سازمان های بین المللی از جمله دفتر توسعه سازمان ملل متحد با آغوش باز استقبال می شود.

وی درباره رایزنی با مقر مرکزی این سازمان برای اعزام کارشناسان بین المللی قول مساعد داده و تاکید کرد: لازم است ایران روند توسعه خود را با توجه ویژه به ملاحظات توسعه پایدار و ملاحظات زیست محیطی دنبال کند و موسسه در این مسیر می تواند در خصوص همکاری این سازمان اطمینان داشته باشد.

در این زمینه رضوی با اعلام اینکه در سیاست های تجاری و صنعتی جاری کشور به موضوع توسعه پایدار توجه ویژه شده است، به طرح همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت اشاره کرد که در آن توجه به ظرفیت های اقتصادی و تولیدی در جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی (مورد اشاره در بند "ق" ردیف یک تبصره بودجه) برای تولید خودروهای سنگین غیرآلاینده و نیز ظرفیت بالای بخش پتروشیمی ایران برای تولید عایق های حرارتی ساختمانی تاکید شده است.

وی همچنین به عزم سازمان حفاظت محیط زیست به تطبیق نیازهای توسعه صنعتی با الزامات زیست محیطی کشور اشاره کرده و گفت: این موضوع می تواند زمینه شکل گیری تعداد قابل توجهی بنگاه های صنعتی که در جهت تولید محصولات دوستدار محیط زیست فعالیت کنند باشد.

رضوی اینگونه فعالیت ها را در جهت تحقق اهداف توسعه پایدار بسیار مهم دانست و اعلام آمادگی کرد در چارچوب تفاهمات پیش رو این موضوع را در دستور کار همکاری های دوجانبه با دفتر توسعه ملل متحد قرار دهند.

 

22335

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =