ایسنا نوشت: نوری مالکی با تاکید بر لزوم دستیابی به توافقی برای حل قانونی مشکلات جلسات قبلی پارلمان، جناح‌های مخالف در پارلمان را به برگزاری دیداری مشترک جهت گفتگو و ازسرگیری فعالیت‌های پارلمان دعوت کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نوشته روزنامه رای الیوم، نوری مالکی، رئیس ائتلاف "دولت قانون" عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت:‌ با توجه به چالش‌هایی که کشور امروز با آنها روبه‌رو است و در راستای تلاش برای خروج از بن بست موجود در روند سیاسی و حل بحران فعلی که به شرایط امنیتی کشور آسیب زده،‌ از نمایندگان پارلمان برای برگزاری دیداری مشترک جهت گفتگو و تلاش برای دستیابی به راه‌حلی توافقی برای بحران پارلمان و نیز برطرف کردن دلایل ایجاد این بحران دعوت می‌کنم.

مالکی افزود:‌ ما بر ین باوریم که گفتگوی سازنده میان طرف‌ها در عبور از بحران تاثیرگذار خواهد بود و دستیابی به توافقی که همه مشکلات قانونی موجود در جلسات قبلی پارلمان را برطرف کند، تلاش برای ازسرگیری فعالیت‌های پارلمان و رای به حکم برکناری یا تایید وزرا برای تشکیل دوباره کابینه ضروری است.

رئیس ائتلاف دولت قانون در ادامه ابراز امیدواری کرد که جناح‌های سیاسی این مسایل را در نظر گرفته و با یکدیگر جهت تعیین نقشه راهی برای حرکت در مسیر اصلاحات، حفظ وحدت ملی کشور و ساختار دموکرات آن و توجه جدی و به دور از هرگونه شعاری به سازندگی کشور، اصلاحات و خدمت به مردم تلاش کنند.

وی در ادامه دیدار دو طرف مخالف در پارلمان عراق را برطرف‌کننده مشکلات قانونی دانست که در جلسات قبلی پارلمان وجود داشت.

در تاریخ سی‌ام آوریل سال جاری میلادی گروهی از تظاهرکنندگان عراقی با عبور از حصارهای منطقه الخضراء به ساختمان پارلمان یورش بردند و از آن پس بنا بر درخواست برخی فراکسیون‌های سیاسی عراق برای تامین امنیت کامل پیش از بازگشت به ساختمان مذکور، جلسات پارلمان این کشور تشکیل نشده است.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =