براساس آمار جدیدی که از پلتفرم ویژه بازی‌های ویدئویی، استیم بدست آمده در ماه گذشته ویندوز 10 به سیستم‌عامل محبوب برای گیمرهای فعال روی رایانه‌های شخصی تبدیل شده تا این سیستم‌عامل با ثبت رکوردهای جدید، از همتای خود یعنی ویندوز 7 پیشی بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، به‌طور ویژه، نسخه 64 بیتی ویندوز 10 نه‌تنها گزینه پیشتاز در اکوسیستم استیم به حساب می‌آید بلکه بیشترین میزان رشد را در ماه گذشته تجربه کرده است.

در حال حاضر ویندوز 10 نسخه 64 بیتی روی 38.18 درصد از رایانه‌های شخصی که از نرم‌افزار استیم بهره می‌برند نصب بوده که افزایش 1.36 درصدی را در مقایسه با ماه گذشته نشان می‌دهد. ویندوز 7 نسخه 64 بیتی نیز با کسب 32.53 درصد در جایگاه دوم قرارگرفته که کاهش 0.81 درصدی را نشان می‌دهد. در مکان سوم نیز ویندوز 8.1 نسخه 64 بیتی با ثبت 11.89 درصد قرارگرفته که کاهش 0.97 درصدی را در مقایسه با ماه مارس ثبت کرده است.

از این نتایج می‌توان اینگونه استنباط کرد که رفته رفته تعداد کاربران بیشتری به اکوسیستم ویندوز 10 مهاجرت می‌کنند که از دلایل اصلی این امر نیز، پیشنهاد به‌روزرسانی رایگان ارائه شده توسط مایکروسافت است که در تاریخ 29 جولای به پایان خواهد رسید.

نکته قابل توجه دیگر آن است که سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز اکس‌پی و ویستا همچنان در میان پرکاربردترین پلتفرم‌های ویژه بازی برای کابران Steam قراردارند و این در حالی است که مایکروسافت همواره در تلاش بوده تا کاربران را به سمت استفاده از سیستم‌عامل‌های جدیدتر مانند ویندوز 8.1 و ویندوز 10 ترغیب کند. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد دایرکت ایکس 12 به تنهایی نتوانسته فاکتوری برای ترغیب کاربران به پیاده‌سازی به‌روزرسانی باشد. در حال حاضر 1.60 درصد از کاربران استیم همچنان از ویندوز ایکس‌پی نسخه 32 بیتی و 0.22 درصد از ویندوز ویستا نسخه 32 بیتی استفاده می‌کنند.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =