ایرنا به نقل از اتاق تهران نوشت: رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران دونرخی شدن سوخت را فسادآفرین خواند. اعضای کمیسیون نیز از پیشنهاد وی برای صدور بیانیه ای درباره مخالفت این تشکل صنفی با مصوبه مجلس شورای اسلامی استقبال کردند.

«منصور معظمی» در نخستین نشست كمیسیون انرژی و محیط ‌زیست اتاق تهران در سال 1395 درباره دونرخی شدن بنزین كه در روند بررسی بودجه امسال از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، مخالفت وزارت نفت با این موضوع را «جدی» توصیف كرد.

پیشنهاد صدور بیانیه اتاق تهران در مخالفت با این مصوبه با استقبال سایر اعضای كمیسیون روبرو شد.

مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره دونرخی شدن بنزین اكنون در شورای نگهبان مراحل بررسی را سپری می كند.

رئیس كمیسیون انرژی و محیط ‌زیست اتاق تهران پیش بینی كرد «امسال شرایط اقتصادی كشور نسبت به پارسال بهبود ملموسی می یابد».

به گفته معظمی، اكنون مدت كوتاهی از زمان اجرای برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) می‌گذرد و نباید انتظار داشت اختلاف های 12 سال گذشته بر سر پرونده هسته‌ای و تحریم‌ها، به یكباره برطرف شود اما آثار مثبت برجام تا پایان امسال نمایان می شود.

وی درباره ازسرگیری مبادلات بانكی اروپا و سایر كشورها با ایران گفت: باید در این زمینه كمی صبور بود و منتظر ماند این مشكل نیز برطرف شود.

معظمی افزود: فروردین ماه امسال صادرات نفت ایران به رقم دو میلیون و 100 هزار بشكه در روز رسید. در ماه‌های گذشته نیز قراردادهای مختلف اقتصادی بین كشورها و شركت‌های خارجی با ایران امضا شد.

وی اطمینان داد بزودی اخبار خوشی از افزایش تولید نفت به گوش می رسد.

معاون وزیر نفت شانزدهم اردیبهشت ماه در بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: صادرات نفت ایران در اردیبهشت ماه به روزانه دو میلیون و 100 هزار بشكه رسید.

«ركن الدین جوادی» افزود: صادرات ما در دوران تحریم به روزانه یك میلیون بشكه محدود بود كه قصد داریم آن را به دو میلیون و 200 هزار بشكه در روز یعنی سطح صادرات پیش از تحریم برسانیم.

جوادی ادامه داد: میزان كنونی تولید نفت به روزانه سه میلیون و 700 هزار بشكه رسیده است كه در روزهای آینده به سه میلیون و 800 هزار بشكه افزایش می یابد.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =