تسنیم نوشت: معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از امضای توافقنامه‌ای بین کابل و مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، «دواخان مینه پال» یکی از معاونان سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، اعلام کرد: مقامات دولت کابل در مورد توافقنامه‌ با مسکو در زمینه مبارزه مشترک با تروریسم و مواد مخدر به توافق رسیدند و این توافقنامه به زودی به امضا خواهد رسید.

مینه‌پال افزود: مبارزه با تروریسم و مواد مخدر از مهمترین مفادهای این توافقنامه است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه چندی قبل در دیدار با «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور افغانستان در حاشیه دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان شانگهای در مسکو گفت که روسیه برای مبارزه و ریشه‌کن کردن تروریسم آماده همکاری با افغانستان است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در افغانستان نیز از آمادگی مسکو برای پیوستن به مذاکرات صلح افغانستان در صورت احترام به منافع تمام طرفهای شرکت کننده از جمله افغانستان خبر داده بود.

چندی است موج ناامنیها به سمت شمال افغانستان کشیده شده است و روسیه نیز ضمن ابراز نگرانی در مورد این مسئله اقداماتی از جمله استقرار نیروهایش در مرز تاجیکستان و افغانستان و آموزش نیروهای افغان و تحویل سلاح به دولت این کشور برای مبارزه با تروریسم را انجام داد.

این اقدامات هم از موج نگرانیهای مسکو در مورد کشیده شدن ناامنیها به شمال  افغانستان نکاست تا جایی که گزارشهایی از دیدار  مقامات روسیه با گروه طالبان افغان نیز منتشر شد.

توافقنامه افغانستان با روسیه در حالی گفته می‌شود که به امضا می‌رسد که کابل پس از تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان پیمان استراتژیک و امنیتی را با آمریکا به امضا رسانده بود.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =