اقتصادنیوز نوشت: خودروسازان کشور در فروردین ماه گذشته بیش از 5 هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز به تولید رسانده‌اند که نشان‌ می‌دهد تنها 10 درصد خودروهای کشور را خودروهای دوگانه سوز تشکیل داده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو خودروساز بزرگ کشور بیش از 5 هزار دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز را به تولید رسانده که نشان می دهد 10 درصد از مجموع خودروهای تولید شده در ایران را خودروهای دوگانه‌سوز تشکیل می‌دهد.

بر این اساس خودرو سمند پیشتاز دو گانه‌سوزها بوده و ایران خودرو بیش از دو هزار دستگاه سمند دوگانه سوز را به تولید رسانده است. این آمار نشان می‌دهد که تولید پژو 405 دوگانه سوز در شرکت ایران‌خودرو مرکزی با کاهش تولید 70 درصدی مواجه شده و تولید پژو پارس دوگانه‌سوز به صفر رسیده است.

این آمار حاکی از آن دارد که دومین خودروساز بزرگ کشور با کاهش 40 تا 50 درصدی پراید دوگانه سوز در کارخانه اصلی و کارخانه‌های زیر مجموعه خود همراه بوده است.

دو خودروساز بزرگ کشور سال جدید را با کاهش تولید برخی خودروهای دوگانه سوز آغاز کرده‌اند چرا که این نوع خودروها مشتری زیادی در بازار ندارد. نا ایمن بودن خودروهای دوگانه سوز در تصادفات، حجم‌گیر بودن مخزن گاز، مشکل تامین سوخت و کاهش قدرت موتور از دلایلی است که مشتریان ایرانی تمایلی به استفاده از خودروهای دوگانه سوز ندارند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    22 8
    باید ارایه cngهم به خودرو های موجود متوقف شود.زیرا حوادث ناشی از انفجار انها در حال فزونی است.
    • بی نام FI ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      24 3
      باید از نصب مخازن غیر استاندارد جلوگیری شود.
  • محمد FR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    43 7
    از اول هم پروژه اشتباهی بود که توسط دولت قبل با هزینه سرسام آور اجرا شد. یکی از دلایل آلودگی شدید شهرهای بزرگ همین بمب های متحرک هستند. مطمعن باشید اگر گازسوز کردن خودروها عاقلانه بود ژاپن و آلمان و بقیه کشورها زودتر از ما خودروهاشون رو گازسوز میکردن. حتی روسیه با اون همه منابع گازی یه خودرو گاز سوز نداره.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      7 0
      اون خیلی زودتر رفتن سراغ تولید سواری دیزل جدا از رسوایی فولکس واقعا مسیر بهتری برای تنوع سوخت هست
  • بی نام GB ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    14 40
    ببخشید کی گفته مردم دوگانه سوز استقبال نمیکنن. مرد مومن هرکی میخاد ماشین بگیره سوال اولش همینه که دوگانه سوز باشه
  • بدون نام ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    26 2
    والله ما در cng كار مي كنيم واقعا از اين تشكيلاتش و ماشينا ادم مي ترسه.
  • ابراهیم از رشت A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    15 2
    با سلام فکر کنم دولت ما در فروش بنزین دچار مشکل شده.شما فقط ۳ سال قیمت بنزین رو ثابت کن ببین کی خودرو دوگانه سوز میخره اگه دولت عزیز وزیر محترم به فکرجان ومال مردم ایران هستی دو فرغون سازتو مجبور به ساخت خودروی کم مصرف کن. یا به قول رهبر عزیزم وقتی دانشمند ایرانی میتونه موشکی بسازه که 2 هزار کیلومتر برد داشته باشه وهدف رو با خطای کمتر از ده متر بزنه تولید خودروی خوب وکم مصرف که کاری نداره. خبر انلاین نترس چاپش کن.
  • محمد A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    5 6
    میخوان بنزین بفروشن بفهم