۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۸

ایرنا نوشت: « مجتهد» کاربر معروف سعودی اینترنتی که زوایای تاریک آل سعود را فاش می کند، تاکید کرد که سیاست های سعودی تحت تاثیر روابط « محمد بن زاید» و « محمد بن سلمان» قرار گرفته است.

هدف این سیاست های ضد دین و ضدعربی، راضی كردن آمریكا و اسرائیل، نابود كردن منافع ملت های منطقه و گسترش نفوذ این دو است.

مجتهد در جدیدترین مطلب در صفحه خود در توئیتر نوشت: دامنه نفوذ بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر جنگ به انتصاب ها و تصمیم گیری های اقتصادی ، اجتماعی ، دینی ، نظامی و سیاست خارجی گسترش یافته و حتی آخرین بازداشت های صورت گرفته به دستو او بوده و « محمد بن نایف» ولیعهد و وزیر كشور سعودی تنها مجری آن بوده است.

این كاربر اینترنی افزود: برعكس گمان برخی نزدیكان بن سلمان این سیطره و نفوذ نتیجه هوش، ذكاوت، تدبیر و قدرت رهبری او و حتی نتیجه تلاش و برنامه ریزی و كارهای طاقت فرسای نیست،

همه می دانند كه بن سلمان فردی خوشگذران و سرگرم امور شخصی خود است و به عنوان مثال چند ماه گذشته را برای خوشگذرانی بین آفریقای جنوبی و مالدیو در رفت و آمد بوده است.

وی اضافه كرد: بن سلمان مدتی را در تفرجگاه های متعلق به بن زاید در آبهای خلیج فارس و دریای عرب به سر برده و از همین تفرجگاه ها به طور مستقیم راهی محل برگزاری مراسم اختتام رزمایش « رعد الشمال» شد و اصلا برگزاری این رزمایش را ندید و حتی از محل وزارت جنگ سعودی هم آن را پیگیری نكرد.

مجتهد خاطرنشان كرد كه شانس با بن سلمان یار شده زیرا این نازپرورده توانسته است از زوال عقل پادشاه به عنوان كلیدی برای دستیابی به قدرت استفاده كند و از سوی دیگر برای استفاده از این كلید هیچ حد و مرزی ندارد و بی پروا از آن استفاده می كند.

وی تصریح كرد: همزمان محمد بن زاید هم كه از جنون خود بزرگ بینی رنج می برد و می خواهد بر منطقه حكمرانی كند، از این ویژگی های بن سلمان به عنوان فرصت برای خود استفاده كرده و از او خواسته قبل از مرگ پدرش طرح هایش را به طور كامل اجرا كند.

مجتهد نوشت: بن زاید از بن سلمان خواسته تا از پدرش بخواهد محمد بن نایف را همچون شاهزاده مقرن از قدرت دور كند تا راه بر او برای رسیدن به تخت شاهی بسته شود.

«بن زاید همچنین تلاش كرده تا بن سلمان را قانع سازد كه باید آمریكائی ها را تشویق و ترغیب كند كه از حمایت از بن نایف دست بردارند و كلید كسب رضایت آمریكائی ها بجز گرفتن ژست ضد تروریسم، دور كردن سعودی از ارزش های دینی و هویت اسلامی و توسعه روابط با اسرائیل است».

مجتهد تاكید كرد كه تغییر و تحولات جدید در دولت سعودی پاسخی به همین القائات بن زاید است تا بتواند رضایت آمریكائی ها و اسرائیل را جلب كند.

وی خاطرنشان كرد: اقدامات بن سلمان برای توسعه روابط سعودی با اسرائیل و تشویق آمریكا و لابی صهیونیست ها به عقب نشینی از حمایت از بن نایف در چند مسیر آغاز شده است و براین اساس برخی از سعودی ها مانند تركی الفیصل و انورعشقی ماموریت یافته اند تا با اسرائیلی ها در حاشیه همایش ها و كنفرانس ها، به طور آشكار ملاقات و گفت وگو كنند.

مجتهد اضافه كرد: اكنون عبارت صریح تعامل با اسرائیل طبیعی است و باید از آن علیه ایران استفاده كرد، بشدت رایج شده است و درعربستان احدی حق ندارد به رفتار و گفتار تركی الفیصل و انور عشقی اعتراض كند و از سیاست خارجی سعودی بدون هماهنگی و توجیه شدن سخن بگوید.

وی تصریح كرد: مسیر دوم سعودی ها برای راضی كردن اسرائیل از طریق حمایت از « عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر است و بن سلمان اصرار زیادی دارد كه اسرائیلی ها را مطمئن كند.

مجتهد تاكید كرد: بن سلمان مسیر سومی را هم در پیش گرفته و آن تماس مستقیم با اسرائیلی ها است و در وهله اول تلاش دارد تا با مقامات غیررسمی به طور علنی و با مقامات رسمی صهیونیست به طور پنهانی ارتباط و تماس برقرار و دیدار كند.
وی نوشت: بن سلمان در همین چارچوب در سفر اخیرش به اردن با یك مسئول ارشد اسرائیلی دیدار و با او در باره مسائل امنیتی گفت وگو كرد.
مجتهد افزود: بن سلمان قصد دارد از طرح « پل سلمان» كه قرار است سعودی را به مصر وصل كند و جزایر صنافیر و تیران برای توجیه تماس های مستقیم خود با اسرائیلی ها استفاده كند زیرا اكنون سعودی بجای مصر در معاهده كمپ دیوید قرار گرفته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =