ایسنا نوشت: معاون صدراعظم آلمان و رهبر حزب سوسیال دموکرات‌ها که سکانداری وزارت اقتصاد را برعهده دارد، شایعات درخصوص احتمال کناره‌گیری‌اش را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، زیگمار گابریل 56 ساله که وزیر امور اقتصادی آلمان است، اخیرا به دلیل بیماری زونا سفرش به ایران را به زمان دیگری موکول کرد. همین امر موجب شد تا شایعاتی مبنی بر کناره‌گیری وی از عرصه سیاسی مطرح شود. هلموت مارکورت، از ناشران مجله آلمانی فوکوس در اظهاراتی جنجالی به یک برنامه تلویزیونی آلمان گفته بود که از منابع معتبر شنیده است که گابریل به‌زودی قصد استعفا دارد.

گابریل در جریان سفر به استکهلم برای دیدار با رهبران سوئد و اتریش گفت: «متعجم که شما به عنوان یک سیاستمدار در آلمان نمی‌توانید مریض بشوید و از کسی سخنان مزخرف نشنوید!»

وی همچنین یادآوری کرد که چطور مارک تواین، نویسنده آمریکایی اطلاعیه‌ای منتشر کرد و گفت که گزارش‌هایی درباره مرگ وی به شدت بزرگنمایی و اغراق شده است. گابریل افزود: «همین اتفاق برای من افتاده است.»

گابریل از سال 2009 ریاست حزب سوسیال دموکرات‌ها را در دست دارد و گمانه‌زنی درباره آینده وی از دسامبر گذشته و زمانی که وی پایین‌ترین رای اعتماد حزبی را دریافت کرد، بر سر زبان‌ها افتاد. میزان رای دریافتی وی، پایین‌ترین حد در 20 سال گذشته بوده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 534942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =